Beantwoorden
polle
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Welke simkaart nodig voor garagepoort opener?

Voor mijn verjaardag (70 inmiddels) heb ik van een kleinzoon een merknaam :King Pigeon een

type RTU5024 garagepoort opener gekregen. Dit om de garagepoort van op afstand te kunnen openen met mijn smartphone. Echter moet in dit toestel (de RVU5024) een simkaart geplaatst/geactiveerd worden.

Iemand ervaring? Krijg je dan ook een andere telnummer ? Heb al vernomen dat je die simkaart eerst moet activeren op je bestaande smartphone en dan in de RTU5024 installeren. het zou een simkaart moeten zijn zoals:

 

M2M Simkaart - Mini - 2G/3G/4G - Data/SMS/Bellen - Voor GPS Trackers / Alarmsysteem / Camera's - Internet Of Things apparaten - Wereldwijde dekking.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Garagepoort openener

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke simkaart nodig voor garagepoort opener?

@polle  

Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik weet wel dat je dan inderdaad een simkaart met een nummer nodig hebt. Je krijgt dus dan een extra nummer erbij maar je bestaande nummer blijf je behouden geen probleem. 
Het beste kies je hier voor een prijs volgens verbruik dat kost je geen abonnement. Je vraagt dit aan via een Telenet center of de klantendienst en die simkaart die activeer je in een gsm toestel ( anders werkt de activering niet ). Daarna kan je dat simkaartje in je garagepoort opener steken om het te gebruiken. Vergeet niet dat je eens per drie maanden wel een berichtje of iets moet zenden om dat nummer actief te houden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke simkaart nodig voor garagepoort opener?

@polle 

Doe zoals @patrick37 schrijft, gebruik niet de sim-kaart die je gekregen hebt (dat kost je 10 euro per maand), maar neem een sim-kaart prijs volgens verbruikt.

Best is dat je uzelf de dicipline aanlegt om één keer per maand de simkaart in een gsm te stoppen en naar de voicemail (5555) te bellen. Strikt genomen moet het maar om de 90 dagen, maar als je het toevallig eens vergeet om de 30 dan is er geen probleem. Als je een dag langer wacht dan de maximale periode dan wordt de kaart automatisch gedesactiveerd. Met deze methode kost de kaart u eenmalig 5 euro.

Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Welke simkaart nodig voor garagepoort opener?

Ook belangrijk bij dit soort van toestellen :

 

Vergeet niet om de PIN-code van de SIM kaart te deactiveren, voor je die in het toestel steekt.

Je kan de PIN code niet via het toestel ingeven, en als deze aktief is, dan zal er geen communicatie met het netwerk gemaakt worden, en zal het dus niet werken.

 

De rest is hierboven dus al uitgelegd.

polle
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Welke simkaart nodig voor garagepoort opener?

Ik bestel dus een nieuwe sim kaart op mijne naam. Zonder vaste belwaarde. Als ik die simkaart ontvang moet ik die in mijn smartphone steken....dan wordt het voor mij wat onduidelijk. Vooral dat met die pincode !. Eenmaal dat die kaart dan geactiveerd is moet ik die in de poortopener steken. De app downloaden en de instructies volgen ? Pffffff....

0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Welke simkaart nodig voor garagepoort opener?

@polle Je samenvatting is nochtans correct.

Het gemakkelijkst is eigenlijk gewoon de instructies volgen, en verder het verstand op nul zetten.

 

1. Activatie SIM kaart : idd nieuwe SIM kaart in een GSM steken, en deze aktiveren.  In principe moet de SIM kaart allen SMS kunnen ontvangen.

2. PIN code deactiveren : ik weet niet hoe dit bij iOS is, mij op mijn Android phone :

- instellingen

- Beveiliging & Privace

- Aanvullende instellingen

- Versleuteling en referenties

- Vergrendeling Simkaart.

=> SIM-kaart vergrendelen uitschakelen.

Let hier wel op, het vergrendelen van de SIM kaart afzetten betekent niet dat je ook de code van je SIM kaart uitschakelt.  Als je nadien de SIM als gewone kaart in een GSM wil gebruiken, of de SIM vergrendeling terug wil activeren, dan heb je de SIM code wel opnieuw nodig.  Het is dus nuttig, om bij activatie van de SIM de pincode van de SIM te veranderen in iets wat je onthoudt (bijvb. de code van je andere SIM), en dan te deactiveren.  Bespaart je verrassingen (en opzoekingswerk naar de PUK achteraf).

3. Inderdaad : de app installeren, en de instructies volgen.

 

Klinkt allemaal ingewikkeld, maar zoals ik al zei, verstand op nul zetten, en één voor één de zaken aanpakken helpt gewoonlijk.  Is een beetje zoals een IKEA kast in elkaar knutselen, stap per stap, en pas naar de volgende stap, als het vorige is uitgevoerd.  Ziet er ook vreselijk ingewikkeld uit, maar een keer vertrokken, gaat het meestal vanzelf.

polle
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Welke simkaart nodig voor garagepoort opener?

Super bedankt. Ga dit zeker proberen.

vg,

Paul

polle
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Welke simkaart nodig voor garagepoort opener?

Alles proberen te instaleren. Ik kan de uitgansrelais bedienen met een telefoonoproep naar de RTU5024. Maar met een SMS bericht lukt dat niet. 

RTU reageert niet op sms berichten.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke simkaart nodig voor garagepoort opener?

Waarom zou je dat bedienen met een sms. Normaal werkt zoiets op het belsignaal. Je hebt daarmee nooit geen belkost. Een connectiekost kan wel, maar dan moet die kost er ook zijn.

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Welke simkaart nodig voor garagepoort opener?

Waarom niet voor een makkelijkere en goedkopere oplossing? Wifi module aan garage poort ( aan/uit switch). Kost je 15 euro ( wel bij onze chinese buren ) en je kan via je 4g en/of wifi in de app ( ewelink ), poort open en sluiten. Ik werk al 2 jaar zo met mijn poort zonder enig probleem.

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke simkaart nodig voor garagepoort opener?

Als het voor een persoonlijke garagepoort is, zou ik nooit de veiligheid verlagen door daar nog een ander systeem bij te nemen. Gaat het echter over een ruimte waar iedereen te voet of per fiets zo maar binnen kan en die voor auto' afgesloten is met hek, slagboom of wat ook, dan is het systeem met gsm zeker de moeite waard. Een eenmalige kost voor de kaart van 5 euro. De discipline om één keer per maand de simkaart eens in een gsm te steken en eens naar de voice mail bellen volstaan (één keer binnen de 90 dagen als ik me niet vergis is het minimum). 

0 Likes
polle
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Welke simkaart nodig voor garagepoort opener?

Met wifi lukt het niet, heb ik al getest. Geen wifi bereik in de garage. Waarom ik dit met de gsm wil proberen: Ik heb in mijn auto een afstandsbediening liggen van Chamberlane , maar die is onhandig om aan de autosleutelbos te hangen (veel te groot). De gsm heb je normaal steeds bij, dus wou ik het proberen met een gsm opener. Het is tot nu gelukt met de RTU5024 maar alleen als ik bel. 

Toch iedereen bedankt voor de info.

0 Likes