Beantwoorden
mgm9
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Wigo extra sim maar alleen data

Bestaat een telenet data only sim kaart voor gebruik met de auto gps? En valt deze onder wigo (Ik gebruik maar 3 van de 5 mogelijke sim kaarten momenteel)

0 Likes
6 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wigo extra sim maar alleen data

Je kan perfect een extra simkaart aanvragen voor WIGO en deze alleen voor data gebruiken 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wigo extra sim maar alleen data

@m-jan20 @mgm9, ben niet 100% zeker voor een WIGO simkaart in een gps, maar soms moet je de APN nog aanpassen naar mobile.internet.be in plaats van de standaard telenetwap.be.

 

Iets om te onthouden, moest de simkaart niet werken. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

phoenix
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Wigo extra sim maar alleen data

Ik heb zojuist mijn 5e sim gehaald in de WIGO 25 Gb, waar ik per maand circa 148,95 gemiddeld voor betaal. De andere vier zijn in gebruik door mij en mijn drie dochters. De 5e was bedoeld voor mobiel internet met een dongle van Huawei E3372h voor mijn laptop. De sim zit in de Dongle - heeft een medewerker van Telenet-winkel vandaag gedaan - maar als je netwerk handmatig instelt geeft ie alleen Base - Proximus en Mobistar en géén Telenet. Het was een cadeautje van mijn dochter voor mijn verjaardag morgen. Dus extra teleurgesteld nu. Ding was 70 euro. Hoe zou ik die APN moeten aanpassen om te zien of het dan wel werkt?

Alvast super bedankt voor de moeite mij te antwoorden.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wigo extra sim maar alleen data

@phoenix 

 

ik heb net even naar de specs van uw dongle gekeken en daar staat het volgende:

 

  • Gebruiksklaar maken/bedienen: via HiLink technologie

Dat is specifieke software van Huawei. Welke versie je juist moet hebben en hoe deze te gebruiken zou normaal gezien in de handleiding van de dongle moeten staan.

 

Ik heb wel deze tip gevonden bij een review:

Fijn en snel USB LTE device. Simkaart erin en gaan.. (bijna dan)Disable wel even de pincode van je simkaart (in de instellingen van de USB dongle.. anders moet je deze elke keer eerst handmatig in de webbrowser ingeven voordat je verbinding kunt maken


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
phoenix
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Wigo extra sim maar alleen data

Hey Stefaan, bedankt voor je reactie.

Toen ik dat las dacht ik: pffff, die "handleiding" is slechts beperkt tot waar de sim en waar de sd kaart in moet 🙂 dus maar gebeld met Telenet, optie 2 techniek en toen 1 internet. Lieve dame, die haar teamleider consulteerde met als resultaat dat ze eigenlijk niks ervan weten. Misschien de Telenet-winkel? Hmmm, die had ik al gehad, dus nja. Wél kreeg ik de bevestiging dat het zeker zou moeten kunnen met een sim van WIGO én dat BASE óók van Telenet is, dus dat dit gewoon zou moeten kunnen werken. Tja. Fijn, maar nog niet echt een stapje verder.


Na een minuut of 5 sip kijken, ben ik gaan zoeken naar simkaart activeren op mijntelenet.be. 

Onder de "Mobile Configurator" klikte ik op "Huawei", dan op "Huawei apparaat niet gevonden". Dat leverde niets op. Werd verwezen naar de klantendienst.

Vervolgens terug naar de pagina "Mobile Configurator" - naar beneden gescrolled - en geklikt op "Mobiel toestel instellen lukt niet?".

Op die pagina naar beneden gescrolled en geklikt op "Bekijk het in het overzicht".

Hier volgt een keuzemenu. Geklikt op "surfen". Daar stond APN telenetwap.be

Dat gevonden hebbende, terug de Huawei dongle. Daar een nieuw profiel aangemaakt én de APN ingegeven, geactiveerd en POEF, daar was-ie! Test gedaan met sms én met uitschakelen wifi.

Werkt perfect voor zowel internettoegang als sms-en.

 

Het feit dat jij de moeite hebt genomen gisterenavond om 23:01 een reactie te sturen, heeft ertoe bijgedragen dat ik de moed niet heb opgegeven en het uiteindelijk gelukt is. Het voorgaande kan misschien ook anderen helpen. Nogmaals dank je wel Stefaan.

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wigo extra sim maar alleen data

@phoenix 

Dat is met plezier gedaan hoor, zo even iets opzoeken is een kleine moeite en als je ermee geholpen bent, des te beter.

 

Zoals er ooit iemand in een liedje zong: 't is een hobby .... 😋

 

En natuurlijk ook een dikke pluim voor uzelf. Je hebt niet opgegeven en uiteindelijk de oplossing gevonden. Bovendien heb je die oplossing hier ook gedeeld en dat is ook nog een pluim waard.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.