Beantwoorden
Willy14
Freshman Meerweter
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

Beste,

Heb gisteren mijn fysieke simkaart in mijn iPhone laten omzetten naar een eSim.

Alles werkt voor wat betreft de iPhone maar... daar zit het probleem, mijn Apple Watch Ultra met One Number kan zich nioet koppelen aan/met het mobiuel netwerk van Telenet (via de applicatie op de iPhone)!

Heb meerdere malen naar Telenet gebeld en we konden mij het volgende vertellen.  De One Number of de eSim voor de Apple Watch, is automatisch geactiveerd bij iedereen. Telent kan deze niet deactiveren, alléén de klant kan dit doen door het mobiel plan en eSim te verwijderen via de applicatie van de iPhone (wat mijn voorheen zelf kon doen via MijnTelenet!).

Resultant, heb geen verbinding meer tussen de iPhone en Apple Watch! Als ik mij tracht in te loggen krijg ik als resultaat dat mijn One Number en/of eSim reeds aktief is : "Je koppelde al een smartwatch aan dit mobirl nummer.  Je kan per nummer maximum 1 smartwatch koppelen.  Neem info op telenet.be/klantenservice."

Nui heb ik een mailtje ontvangen van Telenet zeggende dat mijn nieuwe simkaart (fysiekee kaart dan wel) onderweg is?! Maar wacht effe... ik heb net een eSim voor mijn mobiel telefoon (iPhone) geactiveerd! En nu ?

Morgen zal ik meer weten als ik mijn fysieke simkaart in mijn iPhone steek...

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Apple Watch eSim niet kompatibel met eSim mobiel !

0 Likes
15 reacties
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

@Willy14 bedankt sowieso voor alle informatie die hebt aangeboden, heeft zeker geholpen. Wij dachten initieel dat het activeren van de eSIM voor je iPhone de Telenet One Number connectie had verbroken, wat een belangrijke was om verder te analyseren in deze soft-launch periode.

Maar de laatste dagen hebben de collega's meer in detail met je gesproken (via de social media kanalen) en nu kunnen we uitsluiten dat de activatie van eSIM voor je iPhone de oorzaak is. Je ervaart namelijk al langere tijd problemen met je Telenet One Number en je valt helaas onder het algemene probleem waar sommige klanten met Apple Watches impact door ondervinden.

Voor dat probleem bestaat er trouwens een ander onderwerp (eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)) op De Netweters, daarin kan je info of updates die we hebben steeds terugvinden. We hopen uiteraard dat dit snel opgelost geraakt.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes