42436
netweters
|
18818
gesprekken
|
20315
vragen
|
Hallo
Ik heb sinds kort een King abonnement, maar het gebeurt alsmaar vaker dat ik mijn toestel moet herstarten omdat ik geen oproepen of sms-berichten kan versturen en ook niet meer kan ontvangen.
Na het herstarten is het opgelost voor even, maar meestal duurt dat niet lang (lees een paar dagen...).
Iemand die nog wordt geconfronteerd met dit probleem?
Groeten
Bjorn
Is waarschijnlijk een netwerk fout.
Wij hebben dat hier al 5 jaren en al 5 jaar beloven ze er iets aan te doen.
Hebben hier amper netwerk .. als ik mijn 4G afzet heb ik maximaal netwerk , maar dat kan toch niet de bedoeling zijn dat ik dat telkens moet uitzetten.
Ik heb ondertussen een andere sim kaart, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Daarna heb ik mijn toestel volledig gereset (hard reset iphone), maar ook dat heeft het probleem niet opgelost.
Ik las net dat je het ook kon oplossen door vliegtuigmodus aan en uit te zetten, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Vraag blijft wel of het nu aan telenet of aan mijn toestel ligt...
Komt door het slechte mobistar netwerk dat telenet gebruikt. Hier in Deurne amper 4G en soms gewoon geen netwerk.
Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem (Huawei P8). SMSsen komen pas een een paar uur later door, soms helemaal niet, telefoon werkt soms niet. Herstarten lost het probleem op en dan komen alle SMSsen in één keer er allemaal door.
Ook juist terug reset gedaan naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw geinstalleerd en voorlopig werkt alles terug zoals het hoort, maar als ik dit lees, dan lijken de vooruitzichten dus niet goed...
Mijn volgende stap was ook een nieuwe SIM kaart gaan vragen, maar daarna zie ik ook geen verdere mogelijkheden meer.
@Thailand schreef:Komt door het slechte mobistar netwerk dat telenet gebruikt. Hier in Deurne amper 4G en soms gewoon geen netwerk.
@Thailand:Geen netwerk was bij mijn vriendin niet de oorzaak, want op het moment dat geen berichten ontving, werkte mijn gsm nog wel. Om te testen stuurde ik berichten naar haar en het versturen ging wel op dat van mijn en ik heb een identiek toestel.
Ik zit bij Orange (Mobistar) voor mijn gsm en ik heb nooit problemen maar vrienden met Telenet hebben dan soms geen netwerk of heel traag internet terwijl ik 4g heb.
Ik denk dat de integratie Mobistar-Telenet niet zo goed werkt.
hallo ik heb al sinds aantal dagen geen of bijna geen ontvangst en kan dus moeilijk bellen of krijg geen telefoons door ,hoe kan ik dit verbeteren en hoe komt dat ???
hallo ik heb al sinds aantal dagen geen of bijna geen ontvangst en kan dus moeilijk bellen of krijg geen telefoons door ,hoe kan ik dit verbeteren en hoe komt dat ???
Heb je al gekeken of de APN settings correct zijn?
Ik heb dat probleem twee weken geleden ook gehad, maar slechts tweemaal, en wel twee dagen na elkaar.
Het heeft volgens mij wel niks met uw King abo of uw foon te maken, want ik ben zeer recent (op aanraden van TN zelf) voor mijn foon overgestapt naar een andere provider (ik had ook King). Reden: sedert ze in mijn buurt omgeschakeld waren van gehuurde Orange netwerk naar eigen ex-Base netwerk had ik thuis binnenhuis geen bruikbaar signaal meer om te bellen, sms-en of surfen.
Het ligt dus volgens mij inderdaad aan een onderbreking of fout in het netwerk, in uw geval dus Telenet.
@sarake
Ik zou u aanraden om eens TN te contacteren en de vraag te stellen wanneer ze in uw buurt hun netwerk hebben aangepast. Ik bedoel daarmee de overgang van het gehuurde Orange netwerk naar het eigen ex-Base netwerk. Bij mij was dat het probleem, het nieuwe signaal was niet sterk genoeg om bij mij thuis binnen te geraken. Op aanraden van TN zelf dus van provider veranderd (omdat ze in de nabije toekomst geen nieuwe masten gepland hebben en er dus niks aan gedaan kan worden) en probleem opgelost.