24751
netweters
|
152332
antwoorden
|
20691
vragen
|
Mijn dochter komt thuis met de vraag of ze nog gebruik mag maken van mobiele data.
Ze kreeg vandaag verschillende meldingen dat er extra aangerekend werd voor haar mobiel verbruik.
Nochtans had ik het maximum extra mobiel verbruik op €0 gezet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hier wat er in mijn mobiele app staat:
We kunnen de foto's pas morgen zien
Als je een waarschuwing krijgt is teken dat de limit is bereikt
Als je niets doet wordt er niets aangerekend meer
Door te klikken op de link kan je wel verder surfen tegen betaling
Dus geen zorgen even wachten tot de nieuwe data is actief
Ik heb een uiterst vriendelijke medewerkster van de klantendienst aan de lijn gehad. Ze kon me niet helpen maar wel veel verduidelijken.
Die limiet kan enkel beperkt worden met betrekking tot diensten van derden (bv. aankoop buskaartje) maar de teller van mobiele verbinding blijft doorlopen.
Die teller kan met een beetje verbruik enorm oplopen want de tarieven buiten een abonnement zijn extreem hoog. Wanneer je mobiel netwerk niet uitzet kan je op die manier al zeer vlug aan honderden euro's zitten.
Als beheerder de pauze-knop van verbruik indrukken op 'mijn telenet' werkt ook niet. Er zouden technische uitdagingen zijn waardoor het momenteel niet mogelijk is om het extra verbruik mobiel netwerk te stoppen wanneer de 10GB wordt overschreden. Enige oplossing is dus mijn dochter verplichten haar mobiel verbruik uit te zetten. Heb alvast de instellingen aangepast dat bij 90% en 100% verbruik door mijn dochter, mijn vrouw en ik een sms ontvangen.
Ik zou natuurlijk extra kunnen betalen om haar onbeperkt mobiel verbruik te geven maar ik wil haar niet aanmoedigen om constant met haar neus op dat schermpje naar TikTok -en Instagram-onzin te kijken.
Toch nog wat verder gezocht op 'Mijn Telenet' en toch nog de optie gevonden om verder mobiel verbruik te blokkeren,
via : Mijn producten -> Je mobiele nummers -> Oproepblokkering
Ik kan niet vergelijken want ik het een One for 1 en een prijs volgens verbruik.
Bij prijs volgens verbruik zijn er twee verschillende opties:
De eerste optie laat me toe om nooit meer dan 5 (zeer extreem theoretisch 10) euro aangerekend te krijgen op de prijs volgens verbruik. Met eigen ervaring weet ik dat deze optie werkt.