24751
netweters
|
152343
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo ik heb sinds kort een smartpone van mijn werk
Ik wil nu mijn telenet mobiel nummer doorschakelen naar mijn werk mobiel nummer. Op die manier moet ik niet steeds 2 smartphones bijhebben
Ik dien wel nog te vermelden dat mijn mobiel nummer van mijn werk een poximus nummer is.
Ik heb het al geprobeerd maar het lukt niet. Als ik mijn telenet nummer heb doorgeschakeld en iemand belt mij op krijgt hij steeds de bezettoon.
Ik heb er al de klantendienst voor gecontacteerd zij zeggen dat het mogelijk is maar het lukt nog steeds niet. Niet met de codes van de klantendienst en ook niet met de doorschakelfunktie van de I phone steeds heb ik hetzelfde probleem. Als ik heb doorgeschakeld en iemand belt mij op krijgt hij de bezetttoon.
Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.
@Ex-Netweter Normaal zou het daar niet aan mogen liggen maar voor de zekerheid, kun je het eens testen met iemand die Proximus heeft?
Maar ik denk vooral dat het aan uw werkgsm ligt. Je kan ook altijd even je simkaart in een andere gsm steken om het te testen,
Zou het niet kunnen zijn dat de werkgever zijn dienst telefoons geprogrammeerd heeft om enkel proximus oproepen te ontvangen? Of zelfs enkel oproepen van eigen firmagebonden nummers? Met de bedoeling dat de foon enkel voor de job gebruikt wordt?
Is misschien wat vergezocht, maar ik neem aan dat dit technisch zeker mogelijk is.
Beste,
Is het probleem opgelost geraakt? Ik heb net het zelfde probleem en krijg geen oplossing aangeboden door de klantendienst van telenet. Als ik mijn gsm doorschakel naar een ander telenet gsmnr werkt de doorschakeling niet en krijg ik een bezet toon.
Vr grtz
Raf
Beste er zijn op diverse nationale/internationale fora reeds geruime tijd problemen gemeld met doorschakeling gesprekken vanaf Iphone
Meestal zijn deze gelinkt aan 4G (VoIP) en frequent verholpen door bv. tijdelijk 3G te gebruiken tijdens de omschakelingsprocedure (cf. bv. KPN Nederland info) of door de doorschakeling te activeren door de SIM-kaart tijdelijk in een andere GSM te steken voor de activatie.
Uiteraard kan bovenstaande geenszins "een definitieve oplossing" zijn/blijven
Dag allemaal,
Ik zat met hetzelfde probleem als jullie. Mijn man heeft het kunnen oplossen na een avondje zoeken en heel veel proberen.
Ik heb een iphone 6s met een dual sim adapter. Ik heb een prive-gsm van telenet en mijn werkgsm is van proximus. Belangrijk om weten, bij iphone werken de twee sims niet simultaan via de adapter
via settings,“phone” , sim Applications, kan je ofwel manueel switchen tussen de twee sims ofwel via autoswitch. Smsen kunt ge niet doorschakelen, laat dat duidelijk zijn, maar via autoswitch haalt de gsm ze binnen naargelang uw tijdsindicatie.
hoe hebben we de oproepen kunnen doorschakelen? Bij telenet en proximus bestaat er een speciale code voor doorschakeling bij niet-actieve sim. ( dus bv telenet is actief, proximus non-actief)
stap 1: settings , “phone”, call forward bij allebei de sims uitschakelen
stap 2: op telenetnetwerk bel je naar **62*+32gsmnummerproximus# ( heel belangrijk twee sterretjes om te beginnen en +32! Voor je gsmnummer zetten)
dus vb **62*+32123456789#
Nu wordt je telenet- oproepen automatisch doorgeschakeld als ge op proximus zit te werken.
stap 3: op proximusnetwerk bel je naar *62*+32gsmnummertelenet# (heel belangrijk één sterretje en de rest als stap2)
nu werkt het in de omgekeerde richting... als je proximus niet actief is dan worden alle oproepen doorgschakeld naar telenet.
Om te deactiveren bellen naar ##62# bij telenet.
hopelijk werkt het bij jullie ook!
Bij mij werkt het al maanden niet. Ik heb al 3x een uur aan de telefoon gehangen met de Apple support en die kunnen me niet helpen. De fout zou bij Telenet liggen.
telenet winkel binnen gestapt maar die hoorden het in Keulen donderen.
4x gebeld naar Telenet support en de laatste keer had ik ne goeien die zei dat de fout bij Apple en bij Telenet lag, en als ik wil doorschakelen dat ik moet bellen naar de Telenet helpdienst om het doorschakelen manueel aan te zetten.
hoera, top- oplossing !! ( not )
ik begrijp niet dat men zo een problemen niet kan verhelpen terwijl beide bedrijven mooie cijfers neerleggen en een groot marktaandeel hebben. ( lokaal of internationaal).
ik zal op den duur mijn oud Nokia’tje boven moeten halen.
Doorschakelen op iphone is sinds vandaag gefixed door een update van de aanbiederinstellingen naar Telenet 32.1
net geprobeerd, maar ik heb geen resultaat. Doorschakelen op mijn Iphone naar een ander nummer luktniet.