24748
netweters
|
152291
antwoorden
|
20688
vragen
|
klinkt dit bij iemand bekend?
Op 26 september een vaste telefoon van proximus laten overzetten naar een bestaand telenet account met nummer behoud. Waar staan we nu 2 maand later?
proximus telefoon werkt nog steeds (verbonden met proximus telefoonlijn) en daar komen de oproepen toe van niet telenet bellers
telenet telefoon werkt ( verbonden met telefonie output telenet modem) en daar komen de oproepen van telenet bellers toe
2 telefoon toestellen dus, 2 providers, zelfde telefoonnummer.
En rekeningen ? ja hoor, abonnement aanrekenen bij telenet en proximus.
Wat zegt de helpdesk? we zijn er mee bezig…. we laten u iets weten, …..
Moet ik dit echt nog geloven? meer dan 2 maand voor een telefoonnummer over te zetten? 2 keer abo betalen? Niet kunnen zeggen wanneer het ok zou moeten zijn? @Suzy heeft u enig idee wie hier info kan geven of wat vaart erachter zetten? Zit al heel lang bij telenet maar dit, echt vertrouwenswekkend kan je dit noemen…
Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: overdracht vaste telefoon, na meer dan 2 maand nog niet
@kve2002 schreef:meer dan 2 maand voor een telefoonnummer over te zetten?
Wettelijk gezien heeft Telenet één werkdag de tijd om de nummeroverdracht te voltooien vanaf dat je Telenet-telefoonlijn is geactiveerd.
Wanneer Telenet de nummeroverdracht niet correct binnen één werkdag uitvoert, heb je recht op 3 euro compensatie per dag.
Een nummeroverdracht houdt in dat alle oproepen op je nieuwe telefoonlijn terechtkomen en dat de oude telefoonlijn bij je vorige operator automatisch en onmiddellijk wordt opgezegd.
Dit betekent ook dat je vanaf de activeringsdatum van je nieuwe telefoonlijn geen abonnementsgeld meer verschuldigd bent aan je oude operator.
Dit probleem twee maanden laten aanslepen is dom, met je uiterst passieve houding zal je dit probleem niet oplossen. Netweters is trouwens geen klantendienst!
Je had na een eerste onbevredigend contact met de Telenet-klantendienst al klacht kunnen indienen bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/
Controleer eens op Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability welke Provider jouw nummer uitbaat?
Volgens mij is jouw nummer nog niet geporteerd (geen correcte port-OUT bij Proximus).
Zoals raf1 zegt, zo'n eenvoudige overdracht zou eigenlijk binnen één dag gebeurd moeten zijn.
Ik had onlangs hetzelfe voor bij een portatie van een WeePee nummer naar Telenet n.a.v. een overstap van Wigo naar One.
In totaal heeft het 44 dagen geduurd (4/10 tot 17/11) , na herhaalde telefoontjes ...
Wat betreft compensatie:
Ik heb dan ook een formele claim van 126€ (42 dagen x 3€) ingediend via een contact- of klachtenformulier op de website. Binnen de 24 uur werd ik hiervoor opgebeld (moest terugbellen op 0800 66365), en werd de claim aanvaard. Dat ging wel vlot 🤗
Formele klacht indienen bij Telenet. Niet vragen naar enige compensatie maar wel eisen dat Telenet de extra kost die je hebt bij Proximus integraal voldoet.
thx voor de info, heb ze meegedeeld dat ze tot donderdag hebben, daarna dien ik inderdaad klacht in.
dom, passief, allemaal waar als je de wetgeving blijkbaar kent. Swat , thx voor de info, hiermee kan ik inderdaad verder
@kve2002 we hopen oprecht dat de overdracht van jouw vast telefoonnummer ondertussen voltooid is naar Telenet? Alleszins, wanneer een dossier als dit zo lang aansleept, zouden wij ook adviseren om het via een klacht door te geven aan Telenet. Zoals door andere Netweters reeds bevestigd, zou een overdracht maximaal enkele dagen mogen duren.
We hopen alvast met je mee!
@Suzy Helaas nog steeds noppes, wel klacht ingediend. Ben altijd bij telenet klant geweest, ok, duurder dikwijls dan concurrenten maar stabiliteit en support maakten dat ruimschoots goed. Maar dat een organizatie ala Telenet na ondertussen 3 maand zoiets nog niet kan doen, laat staan de klant inlichten…. ( de nummer overdracht waarvan sprake is voor een slecht te been zijnde 90 jarige moeder, maakt het dubbel triestige ondersteuning )
Goed dat fiber van fiberklaar deze zomer hier is binnengekomen…