overdreven facturatie
Beste leden, telenet,
Ik heb net een factuur aangekregen die hoger is dan verwacht. Deze stijging is er gekomen door omdat ik op 2/09 zogezegd 1100Mbytes zou verbruikt hebben aan internet. Deze bytes kosten me maar liefst 111 eur. Belachelijk voor woorden.
Nu kan ik me 2/09 perfect inbeelden omdat we toen net verhuisd waren. Ik heb toen mijn gsm gebruikt als hotspot om te kunnen surfen op mijn computer. Ik moest enkele belangrijke betalingen uitvoeren en dat kan ik enkel via de laptop. Mijn computer heeft welgeteld een tweetal minuten aan gestaan en ik heb de hotspot terug snel uitgezet. Ik kreeg op 2 seconden tijd 2 berichten van jullie met de melding dat ik eerst 25 eur daarna 50 eur boven mijn budget zat. Ik begrijp niet dat ik op 2 seconden tijd 1 gigabyte heb verbruikt door enkel te surfen naar de website van mijn bank en daar 2 betalingen uit te voeren. Ik heb ook geen updates of dergelijke die dag uitgevoerd. Waar dit verbruik vandaan komt is me een raadsel.
Ik moet nu 160 eur betalen. Dat is 135 eur meer dan normaal. Een derde bericht met daarin de vermelding dat ik nog eens 60 eur boven het budget zat , heb ik nooit gekregen.
Heeft iemand hier een verklaring voor. Kan zo'n groot verbruik op een paar seconden?
Ik had graag natuurlijk een aanpassing gezien. Iemand ervaring hiermee?
Er zijn ongetwijfeld providers die iets goedkoper aanbieden. Wat zijn jullie bevindingen?
Mvg
- Labels:
-
4G
-
iPhone
-
Kong Surf
-
mobiele data