Beantwoorden
ddw1974
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Vernieuwde Telenet Webmail? Netjes! Pionier It's your seventh party!

Portforwarding naar router achter modem

Hallo,

 

Ik heb dus de modem van telenet (192.168.2.1) met daarachter een router (192.168.1.1). Ik heb op de router een  NAS zitten met ip 192.168.1.110. Ik heb poort 5000 opengezet op de router en die forwardt naar mijn NAS. Maar als ik nu naar mijn publieke IP surf, met :5000, gebeurt er niks waarschijnlijk doordat ik nog iets moet instellen op de modem van Telenet waardoor de modem "weet" dat hij poort 5000 moet doorsturen naar de router die erachter zit. Iemand enig idee wat ik nog extra moet instellen?

Bedankt.

0 Likes
Beantwoorden
7 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Portforwarding naar router achter modem

Eigenlijk is dat logisch dat er niets gebeurd. Je HGW van telenet weet niet wat hij moet doen.

 

Er zijn 2 mogelijkheden:

 

- Je reset je router volledig en maakt er een switch van zodat je enkel met 192.168.2.X adressen gaat werken en al je poorten kunt beheren via de HGW van telenet (dat doe je via mijn telenet).

 

- Je gaat met 2 netwerken verder  en dan ga je via mijn telenet je router als DMZ toestel moeten instellen. Probeer dit eens:

 

 

 

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
Paul-positif
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Portforwarding naar router achter modem

Mag ik hierop even verder gaan?  Ik wil namelijk mijn eigen cisco achter de moden zetten en vandaar verder werken als router met bijkomende mogelijkheden (gemend DHCP & Fixed IP-addressing, GRE IPSec,..) maar vraag me dan af wat er gebeurt met de digibox?  Kan ik die gewoon op de modem laten zitten ?  Valt die eigenlijk binnen je eigen netwerk of zit die in een ander subnet?
Kan Telenet de gewone telefoonnummer overzetten op een VoIP, zodat die ineens ook via je ip-netwerk gaat ?

0 Likes
Beantwoorden
Nathan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pionier

Portforwarding naar router achter modem


@ddw1974 schreef:

Hallo,

 

Ik heb dus de modem van telenet (192.168.2.1) met daarachter een router (192.168.1.1). Ik heb op de router een  NAS zitten met ip 192.168.1.110. Ik heb poort 5000 opengezet op de router en die forwardt naar mijn NAS. Maar als ik nu naar mijn publieke IP surf, met :5000, gebeurt er niks waarschijnlijk doordat ik nog iets moet instellen op de modem van Telenet waardoor de modem "weet" dat hij poort 5000 moet doorsturen naar de router die erachter zit. Iemand enig idee wat ik nog extra moet instellen?

Bedankt.


modem moet poort 5000 doorsturen naar router (192.168.1.1) en op router moet je 5000 doorsturen  naar 192.168.1.110.
(je bent dus forwarding op je modem vergeten: mijn.telenet.be => internet => geavanceerd
zo zou het normaal moeten lukken.

^Spelfouten mogelijk^
0 Likes
Beantwoorden
ddw1974
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Vernieuwde Telenet Webmail? Netjes! Pionier It's your seventh party!

Portforwarding naar router achter modem

Hoi,

Ik heb jouw oplossing ook even geprobeerd, en ik krijg nog steeds dat poort 5000 gesloten is.
Op mijn router staat de poort ook degelijk open?
Nog oplossing ?
Bedankt 😉
0 Likes
Beantwoorden
ddw1974
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Vernieuwde Telenet Webmail? Netjes! Pionier It's your seventh party!

Portforwarding naar router achter modem

Hoi,

Ik zou graag gebruik maken van uw tweede optie, heb dan ook DMZadres ingesteld met als ip mijn router, maar de poort blijft nog steeds gesloten.
Alvast bedankt 😉
0 Likes
Beantwoorden
Paul-positif
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Portforwarding naar router achter modem

Beste,

 

  doortsuren naar een NAS behelst normaal meer dan enkel poort 5000.  Meestal gaat het dan om VPN en dienen andere poorten ook open te staan zoals bijv 500, 4500,...  Welk merk van NAS betreft het hier?  Op de forums van het merk vind je meestal ook vragen/oplossingen hieromtrent omdat het wel degelijk meerdere poorten zijn die moeten geforward worden.

0 Likes
Beantwoorden
ddw1974
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Vernieuwde Telenet Webmail? Netjes! Pionier It's your seventh party!

Portforwarding naar router achter modem


@Paul-positif schreef:

Beste,

 

  doortsuren naar een NAS behelst normaal meer dan enkel poort 5000.  Meestal gaat het dan om VPN en dienen andere poorten ook open te staan zoals bijv 500, 4500,...  Welk merk van NAS betreft het hier?  Op de forums van het merk vind je meestal ook vragen/oplossingen hieromtrent omdat het wel degelijk meerdere poorten zijn die moeten geforward worden.



Hoi,

 

Het is een Synology NAS. Ik heb poort 5000 open gekregen, en dit werkt perfect van buitenaf. Nu probeer ik inderdaad nog poort 1723 open te krijgen om VPN in te stellen, hier krijg ik echter nog foutcode 868 van windows bij het instellen. Alvast dank voor jullie hulp!

0 Likes
Beantwoorden