Beantwoorden
boulder2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

Nadat de EPG provider die Telenet gebruikt, veranderd is, heeft dit voor problemen gezorgd.

Eerst was het probleem dat je een omschrijving had die afgebroken werd na bijv. 200 karakters of zo.
Telenet ging dit oplossen, dat is inderdaad gebeurd.

Tegenwoordig is het probleem omgekeerd.
Het is voor mij onmogelijk om uit de EPG op te maken of iets een documentaire is, een film of een aflevering van een docureeks.
Een voorbeeldje?

canvas-telenet.png

Nu weet ik toevallig dat dit een docureeks is met meerdere jaargangen, en afleveringen per jaargang (omdat ik ze al gezien heb op BBC).
Ik kan dit echter totaal niet afleiden uit de EPG.

Is dit een hardwarebeperking van de CI+ module?
Neen, wie dat beweert kent er niets van.
Het gaat hier om EIT EPG, hetzelfde soort dat standaard gebruikt wordt op satelliet.
Op Duitse zenders bijvoorbeeld, krijg je ellenlange beschrijvingen per programma, en slaagt men er wel in om afleveringsnummer en seizoen weer te geven.
De CI+ module zit hier overigens totaal niet tussen, want ook als er geen CI+ module geïnstalleerd is, kan men deze EPG bekijken.
Vroeger (voordat de EPG provider gewisseld werd) was dit ook niet zo'n probleem, de EPG informatie was veel uitgebreider.

Op satelliet (TVV) ziet het er overigens zo uit (en die maken van hetzelfde soort EPG gebruik als Telenet : EIT dus).

canvas-tvv.png

Daar komen we dus wel te weten dat het om aflevering 6 van seizoen 1 gaat.
Ik zeg dit nu niet om promotie te maken voor anderen, ik zou gewoon graag hebben dat de EPG weer enige kwaliteit vertoont.
Nu lijkt het erop dat jullie mensen met een CI+ module willen pesten door hen een zeer gebrekkige EPG voor te schotelen.
Door die gebrekkige EPG loop ik immers afleveringen mis die ik wil opnemen.
Ik krijg dan verkeerdelijk de indruk dat ik een documentaire opneem, terwijl het eigenlijk onderdeel is van een hele reeks, en de 6e aflevering. 

Misschien zijn er technische problemen met jullie apparatuur die de EPG invoert in de transport stream, maar op zijn minst een vermelding dat het om seizoen 1 episode 6 zou toch moeten mogelijk zijn.

 

 

15 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

Ik heb jouw topic verplaatst naar de groep TV-gids meldingen, deze groep wordt bekeken door het team dat binnen Telenet bezig is met de TV-gids.

Als je hierop wil reageren, moet je gewoon even lid worden van deze open groep op onze community.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

Deze problemen lopen al een tijdje  en klanten haken af ik merk het meer in mijn omgeving

De leverancier krijgt het na maanden niet opgelost  zeker de tijden en leeftijd dat nog altijd niet juist staat en kinderen zien zaken dat ze niet moeten zien

ook al staat kinderslot tv op

Je bent best dat je de app van de tv zender gebruikt daar klopt alles wel en info

Maar is niet de bedoeling 

Is niet alleen op het kaartje de andere toestellen hebben e ook last van

boulder2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

Tja, misschien moet ik een alternatieve EPG provider beginnen te gebruiken, want die van Telenet is niet te vertrouwen op dit moment.
Het is wel erg dat dat moet, maar ik heb nu al meerdere malen meegemaakt dat ik achteraf merk dat wat ik dacht een documentaire te zijn, in werkelijkheid een hele docureeks was, waar ik dan 1 of 2 afleveringen van had opgenomen.
En omdat er veel tijd zit tussen opnemen en bekijken is de reeks dan vaak al niet meer te bekijken via VRT Max.

Had ik in de EPG zien staan dat het een reeks was, was mij dat niet overkomen.
Het is ook zo dat als ik weet dat iets een fictiereeks is, dat ik dan rap ga checken op imdb uit hoeveel afleveringen en seizoenen die reeks bestaat.
Als dat bijv. 24 afleveringen per seizoen is, en er zijn al 3 seizoenen, dan weet ik dat ik dat niet ga volgen, omdat ik geen zin heb om daar zoveel tijd in te stoppen.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

Telenet zou inderdaad best seizoen en aflevering mee in de beschrijving zetten, de info hebben ze want ze tonen het op hun decoders en website.

Trouwens, als je gaat kijken op telenet.tv dan zegt Telenet dat het gaat over Seizoen 2 Aflevering 3 (wat ook wel overeenkomt met wat IMDB zegt) TVV & VRT kiezen voor S1 E6. Maar ja, er is nog niet eens unaniem gekozen om de zelfde titel te geven aan het programma, ze kiezen alle 3 een andere 🙈


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
boulder2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

Ik kan beide nummeringen begrijpen.

De VRT zendt alle afleveringen in één keer uit, dat is dus in één seizoen, op de BBC (waar ze oorspronkelijk vandaan komen) werden ze over meerdere jaargangen gemaakt en uitgezonden.
IMDB zal zijn seizoenen en afleveringen baseren op de oorspronkelijke manier van uitzenden, TVV en telenet.be doen het op basis van hoe het nu uitgezonden wordt.

Dus beide zijn juist in dit geval.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

Deze logica kan ik niet volgen. Als ik deze zou volgen en Telenet beslist een film uit 1999 uit te zenden en die nog nooit door telenet uitgezonden werd, geprogrammeerd zou worden als van 2023. Het jaar is steeds het jaar van op de markt komen, ongeacht waar.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

@janne_man en toch worden er fouten gemaakt daarover, zelf series krijgen het foute jaartal en acteurs dat niet meer mee spelen in de serie, fouten dat niet door bv VTM kunnen worden doorgegeven zijn want bij andere providers zijn er wel juiste info over de programma's van desbetreffende zender.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
boulder2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

Je slaat hier alles door elkaar.
1) Je vergelijkt een serie met een film. Een film wordt vanzelfsprekend in één keer uitgebracht, en niet over meerdere jaren.
2) Je haalt jaargangen en jaartallen door elkaar.
Als je kijkt waar aflevering 6 staat, staat nog altijd dat de serie van 2020 is, er staat niet dat de serie van 2023 is.
Wat anders is, is dat jaargang en afleveringnummer variëren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

@boulder2 

Ik had duidelijk moeten vermelden: Deze logica van Telenet kan ik niet volgen. Die 'van Telenet in in mijn toetsenbord blijven steken. Het was een reactie of: IMDB zal zijn seizoenen en afleveringen baseren op de oorspronkelijke manier van uitzenden, TVV en telenet.be doen het op basis van hoe het nu uitgezonden wordt.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

Het is spijtig dat de fouten niet worden opgepakt en dat mensen dit beu worden en actie nemen 

en nu zien we dat  in de cijfers  er zullen nu dingen op hold gezet worden

En ik begrijp klanten als dat niet gaat hoe het vroeger ging moet ik het niet meer hebben

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

@luc55 dit heeft niks te maken met de dalende cijfers, die worden elk kwartaal vermeld die rond de 30.000 tv klanten, dit zijn mensen die gewoon voor de apps gaan omdat ze eigen keuzes hebben en niet de zenders die providers aanbieden en ze niet allemaal kijken.

in andere landen zie je ook hetzelfde voorkomen, daar gaan de EPG problemen niks mee te maken hebben want op de digicorder en tv box enz zie je grotendeels deze problemen niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

30.000 tv klanten is te veel en zijn alle tv klanten hoe ze ook kijken via tv of telefoon

die zijn via andere manier aan kijken maar niet via telenet tv

 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

EPG via 'TV met een Kaartje' veel te beknopt

@luc55 dit heeft niks met dit topic te maken, de epg problemen zijn geen reden om alles op te zeggen.

en wie zegt dat dit niet enkel digitale tv is via de kabel, dat staat er nergens bij.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.