24748
netweters
|
152263
antwoorden
|
20686
vragen
|
Momenteel vertoont de tv-gids vanaf 21 februari een serieuze afwijking met de tv-gids zoals je hem kan vinden bij bijvoorbeeld Proximus of de Eurosport-website. Zo is er vrijdag en zondag geen spoor van de UAE Tour, Ruta del Sol en de Ronde van de Algarve.
Voor bijvoorbeeld zaterdag 1 maart staan er dan weer koersen van meer dan een maand geleden terwijl ik verwacht dat dan de Omloop Het Nieuwsblad wordt uitgezonden (maar dit kan ik nog niet definitief checken aangezien de website van Eurosport maar een week vooruit kan kijken).
De TV-gids op de TV-box is bij mij wel nog correct (vergeleken met de TV-gids op demorgen.be en nieuwsblad.be). Op de TV-app is het echter inderdaad anders (ervaring leert dat de TV-box er wat langer over doet om te updaten). Dus ik vermoed dat er dan vandaag een (foute?) update heeft plaatsgevonden?
Dit werd me gisteravond ook langs andere kanalen gemeld, dus er zat wel degelijk iets fout...
Maar wanneer ik nu (met weinig sport-expertise, nvdr) onze TV-gids vergelijk met andere online bronnen, lijken we wél weer juist te zitten voor vrijdag 21 en zaterdag 22 e.k.
Mijn historische data geeft aan dat we gisteren veel late EPG-updates binnenkregen op Eurosport 1: waarschijnlijk heeft de broadcaster dus inderdaad late schemawijzigingen doorgevoerd, en misschien zijn die updates bij ons trager verwerkt dan bij de concullega's.
Voor grote updates in de planning mag je bij onze aggregator rekenen op 12-24 uur (wanneer er ook editoriaal werk of verificatie nodig is), en wanneer de nieuwe data bij ons binnenkomt ook nog een paar uur extra voor propagatie doorheen ons TV-ecosysteem. Dat kan het verschil in jullie waarnemingen gisteren en die van mij deze morgen verklaren.
Mochten jullie als kenners tóch nog afwijkingen zien, laat het zeker weten! 🙂
Groeten en fijne woensdag,
Carl
De tv gids die nu in de TV-app staat is helemaal anders dan wat er gisteren avond stond en lijkt weer grotendeels op wat er gisteren op de TV-box stond (niet identiek denk ik)
Nu komt het inderdaad weer overeen met wat ik online kan vinden.
Ik zie momenteel mogelijks nog volgende afwijkende tv-gids programma's bij Eurosport 1 de komende periode:
vrijdag 28 februari: opnieuw koersen van maand geleden in plaats van een live uitzending van de Ronde van Galicië
zaterdag 1 maart: koersen van begin februari, aangevuld met ook snooker van begin februari in plaats van de Omloop Het Nieuwsblad
woensdag 5 maart: opnieuw uitzendingen van wedstrijden begin februari
Het lijkt er meer op dat bijvoorbeeld op 1 maart de uitzendingen van 1 februari in de tv-gids staan enzovoort. Wat wel raar is dat dan bijvoorbeeld op 2 maart wel gewoon de slotrit van de Ronde van Galicië en Kuurne-Brussel-Kuurne geroosterd staan en het die dag dan wel weer volledig lijkt te kloppen.
@Hofkens schreef:Ik zie momenteel mogelijks nog volgende afwijkende tv-gids programma's bij Eurosport 1 de komende periode:
vrijdag 28 februari: opnieuw koersen van maand geleden in plaats van een live uitzending van de Ronde van Galicië
zaterdag 1 maart: koersen van begin februari, aangevuld met ook snooker van begin februari in plaats van de Omloop Het Nieuwsblad
woensdag 5 maart: opnieuw uitzendingen van wedstrijden begin februari
Het lijkt er meer op dat bijvoorbeeld op 1 maart de uitzendingen van 1 februari in de tv-gids staan enzovoort. Wat wel raar is dat dan bijvoorbeeld op 2 maart wel gewoon de slotrit van de Ronde van Galicië en Kuurne-Brussel-Kuurne geroosterd staan en het die dag dan wel weer volledig lijkt te kloppen.
@CarlAtTelenet ondertussen zijn ook bovenstaande 3 dagen opnieuw in orde gebracht in de tv-gids. Maar nu staan er bijvoorbeeld vrijdag 7 en zaterdag 8 maart opnieuw uitzendingen van een maand ervoor terwijl op zaterdag 8 maart 100% zeker de Strade Bianche zal uitgezonden worden op Eurosport.
Momenteel lijkt het er dus op dat bij jullie leverancier van de tv-gids mogelijk automatisch het zendschema van een maand eerder wordt gebruikt als Eurosport zijn informatie niet op tijd aanlevert.
Dag @Hofkens,
Bedankt om dit zo gedetailleerd te beschrijven. Er lijkt inderdaad iets niet pluis: de data moet natuurlijk van de eerste keer juist zijn.
Ik heb een ticket geopend bij onze aggregator.
Groeten,
Carl
Dag @Hofkens,
Ik heb hierover veel informatie gekregen vanuit onze EPG-aggregator.
Blijkbaar hebben zij de laatste maanden achter de schermen in nauw contact gestaan met de broadcaster, omdat geweten is dat de data niet altijd accuraat en tijdig is.
De situatie is al erg verbeterd, maar soms glippen er alsnog dergelijke voorvallen door de netten.
Men zal nu verder trachten dit op te vangen aan de kant van de aggregator, maar dit zal niet altijd waterdicht zijn: foute inkomende data is niet altijd gemakkelijk te onderscheppen.
Dank voor het begrip en onze excuses voor het ongemak!
Carl