24748
netweters
|
152291
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds 1 week nieuwe tv box.
de tv gids van Investigation Discovery komt niet overeen met wat in werkelijkheid wordt afgespeeld.
Murder among friends sz2,afl15 30/04/24 23u Murder among friends sz2,afl19 30/04/24 00u Border control spain sz6,afl1 01/05/24 06u
dit zijn enkele voorbeelden, want geen enkel programma begint op de aangegeven tijd.
bij zowel live,terugkijk en opgenomen is het programma dat ik wens te kijken al over de helft of is het zelfs een heel ander programma.
volgens telenet medewerkers ontvangen zij de programmatie van de zender.
waarom had ik dit probleem dan niet bij de digibox?
medewerkster heeft 3 dagen geleden “iets” gedaan waardoor het een paar dagen perfect synchroon liep.
nu staat alles weer door elkaar, maar het kan dus blijkbaar wel.
Weet er hier misschien iemand raad?
ik heb al talloze keren gereset en terug naar fabrieksinstellingen geprobeerd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey Carl,
jammer genoeg is het nu helemaal om zeep precies..
de programma’s in de tv gids zijn niet de programma’s die worden afgespeeld.
Ik heb het eens nagekeken en er is geen enkel programma dat nog klopt,op een uitzondering na.
tis nu niet meer dat het een beetje te laat begint… ik kan er niets meer van maken…
moet ik misschien eens herstarten?
Sorry…
groeten,
stefanie
Hier juist hetzelfde probleem sinds een dag of 4. Pfff lastig
@CarlAtTelenet is er misschien een verandering geweest in het bronsignaal van een Nederlandse versie naar een pan-europese versie? (Of puur op TV-gids een foutieve switch naar Nederlandse versie)
De TV-gids lijkt die van de Nederlandse versie (local breakout?) bvb gisteren avond om 20u staat in de TV-gids De Moord op Marianne Vaatstra (een Nederlands programma) maar speelt Border Control Sweden.
Beste,
bedankt voor je antwoord.
de moord op Marianne Vaatstra… dit is al de 4de keer dat dit op de tv gids komt in pakweg een half jaar… ik wil dit zo graag zien, maar elke keer is het een ander programma dat afspeelt…
groeten,
stefanie
Dag iedereen,
Dank om dit te melden. Ik kan inderdaad bevestigen dat de uitzendingen die we nu doorkrijgen eerder bij de Nederlandse EPG horen.
Langs onze kant is er (behalve de toevoeging van de exacte starttijden, wat hier volledig los van staat) niets aan de videofeed of de EPG veranderd. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat deze broadcaster zaken wijzigt aan dit kanaal.
De EPG die wij aanbieden blijkt nog steeds de juiste (de Vlaamse): hij komt nog 100% overeen met die van onze concullega's.
Ik bekijk intern hoe we dit kunnen opnemen met de broadcaster.
Groeten,
Carl
Update: we staan in contact met de broadcaster.
Ik heb intussen ook een paar titels van programma's die eerder vandaag afspeelden genoteerd en aan hen doorgegeven. Ze wijken inderdaad duidelijk af van wat in de EPG vermeld staat.
Mocht iemand tijdens het kijken nog meer titels [van de programma's die effectief uitgezonden worden] en hun start-uur en datum kunnen noteren, dan is dat altijd zeer welkom! De programma's op dit kanaal lijken voor mij als niet-kenner allemaal een beetje op elkaar: voor wie ermee vertrouwd is, is dat misschien veel sneller duidelijk 🙂
Bedankt!
Carl
Dag iedereen,
Even kort meegeven dat de communicatie met de broadcaster (en onze EPG-aggregator) nog steeds loopt.
Op dit moment onderzoeken zij of de EPG vanuit de bron wel degelijk correct is. De videofeed lijkt vooralsnog de correcte te zijn voor Vlaanderen.
Groeten en excuses voor het ongemak,
Carl
Hey Carl,
bedankt al voor je moeite.
ik noteer de programma’s die niet overeenkomen en laat het je weten.
Groetjes,
stefanie
Hey Carl,
zoals beloofd enkele programma’s die niet gelijk lopen.
18/03/24 15u10-16u05 sz1afl1 A body in the basement. Is al bezig wanneer tv gids zegt dat het begint.
vandaag 19/03/25:
Blood runs cold sz1afl4 12u40-13u30
Blood runs cold sz1afl6 13u30-14u20
the perfect murder sz1afl2 14u20-15u10
the perfect murder sz1afl3 15u10-16u05.
al deze programma zijn al bezig wanneer ze in de tv gids zogezegd beginnen.
en dan ineens, heel bizar vind ik,
evil lives here begint perfect bij het begin om 16u05.
hopelijk kan je hier iets mee.
groetjes
stefanie
Duizendmaal dank, @Stefanie_vcl! 💛
Ik ga dit meteen doorsturen naar de broadcaster. Dit zal hen mogelijks weer verder helpen bij hun onderzoek!
Hartelijke groet,
Carl
Dag iedereen,
Excuses voor de radiostilte. Er is achter de schermen heelwat gebeurd, en ik ben hoopvol dat de oplossing nu in zicht komt...
De broadcaster heeft onze aggregator een andere versie van de EPG-feed aangeboden. Ik heb zonet een aantal events bekeken die verschillend waren tussen onze huidige en de nieuwe feed, en in elk van die gevallen kwam de nieuwe EPG-feed volledig overeen.
Het lijkt er dus op dat een switch naar deze nieuwe feed de EPG weer in sync zou brengen...!
We coördineren dit verder met onze aggregator.
Hartelijke groet,
Carl
Bedankt Carl,
Ik hou je op de hoogte 😉
groetjes
stefanie
Hey Carl,
hier loopt het nog mis. Elke dag rond dezelfde tijd…
-a body in the basement sz1afl6
01/04 14u20-15u10
-web of lies sz1afl2 01/04 15u10-16u05
-The perfect murder sz2afl5 02/04 14u20-15u10
-The perfect murder sz2afl7
02/04 15u10-16u05
People magazine zs6 afl10
03/04 14u20-15u10
People magazine Sz7afl3
03/04 15u10-16u05
alle andere programma’s die ik heb opgenomen zijn ok.
hopelijk kan je hier iets mee.
groetjes
stefanie
Dag @Stefanie_vcl,
Dank je voor de details!
Dit is helaas zoals verwacht, want de EPG-feed is nog niet geswitcht. Ik hoop dat dit zo snel mogelijk kan uitgevoerd worden.
Groeten,
Carl
Dag iedereen en zeker ook @Stefanie_vcl,
Ik ben net terug van een weekje vakantie en ben intern en bij onze aggregator de laatste updates aan het vergaren. Maar volgens wat ik hier zie, zou:
Dankjewel voor alle feedback en jullie geduld! We komen er hoor 😉
Groeten en alvast een fijn paasweekend,
Carl