24747
netweters
|
152256
antwoorden
|
20683
vragen
|
Een oud euvel is weer terug : bij het terugkijken van een voetbalwedstrijd vandaag, Nederland - Spanje, Npo 3, is enkel de eerste helft te bekijken. In de tv gids van Telenet staat 20:40 tot 22:50. Dit klopt weer niet, na de eerste helft is het afgelopen . Ik heb dit al enkele keren aangehaald...
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat lijkt me idd niet zo prettig. Na die eerste helft, wat komt er dan in de plaats op je beeldscherm? Voor zo'n problemen kan je de tv box beter gewoon even laten omruilen. Ook een optie: er is nog maar recent een nog nieuwere tv box uitgebracht, die volledig losstaat van de coax kabel. TV-kijken gebeurt dus volledig via internet. Mogelijk kan je achter zo een box vragen, dan heb je denk ik iets meer kans dat een dergelijk probleem zich niet meer herhaalt. Een andere optie is om (eventueel met een google chromecast) via de google play store npo plus te downloaden, een app waar je alles op kan terugkijken.
En ik zou sowieso even inbellen en er op een vriendelijke manier een klein drama van maken (afgesproken met vrienden, hapjes, BBQ om dan gezellig de match nog een keer te zien en dan plots geen beeld meer), dan krijg je vast wel een maand gratis play sports 😉
Laat je ff weten hoe het afloopt? Altijd leuk!
Dag @alien51,
Dank voor je melding, en onze oprechte excuses want hier bij mij gebeurt inderdaad net hetzelfde: alleen de eerste helft speelt af.
Matchen op NPO worden technisch nogal atypisch ingericht: 2 grote blokken met één analyseblokje tussen, en op dat laatste staat een speciale qualifier die op de backend alles aan elkaar moet lijmen. Qua EPG is dit ook gelukt: de hele match wordt als één lang blok getoond. Maar bij het opnemen in de backend is dit precies toch fout gelopen, en wordt alleen het eerste blok gezien.
Omdat EPG-technisch alles prima in orde lijkt, tast ik momenteel even in het duister. Ik heb intern een lijntje uitgeworpen, en probeer ook na te gaan hoe dit zich bij onze collega's van Ziggo in Nederland zélf gedragen heeft.
Nogmaals, excuses. Ik begrijp goed dat dit als voetbalfan knap vervelend moet zijn...
@SupportP, dank voor je advies maar een box-swap zal in deze geen oplossing bieden: beide boxtypes werken op dezelfde backend, en aangezien de opnames in de backend gebeuren...
Groeten,
Carl
Klopt excuses foutje van mij. Ook (ex) telenet medewerker?
@SupportP Klopt: ben volbloed Telenetter 🙂
@alien51 Een geweldige collega vond de zeer vermoedelijke reden:
Maar deze twee mechanismen onderling blijken kortsluiting te geven. Doordat exacte starttijden uit koppels bestaan (exacte start + exact einde), en die voor elk van de drie blokken binnenkomen, stopt de playout aan de exacte eindtijd van het eerste blok. Met de gevolgen die je beschreef...
Ik kan niets beloven, maar ga bekijken of er naar de toekomst toe mitigaties mogelijk zouden zijn. Het eenvoudigste zou zijn om geen exacte tijden meer te gebruiken op NPO, maar dan zouden we nog bredere nadelen (en dat 24/24, 7/7) introduceren voor alle NPO-kijkers.
Maar dus nogmaals onze excuses voor dit ongemak...!
Groet,
Carl
Update: er zijn stappen gezet om dit in de toekomst zoveel mogelijk te vermijden.
Op basis van de titels zullen deze matchen geen exacte start- en stoptijden binnenkrijgen, zodat het hele blok alsnog afspeelt.
De enige afhankelijkheid is natuurlijk de titel die NPO opgeeft. Wanneer die voor toekomstige wedstrijden verandert, moet de workaround aangepast worden. Ik probeer dit in het oog te houden...
Hartelijke groet en fijn weekend iedereen,
Carl
@CarlAtTelenet zou het geen optie zijn of mogelijkheid om extra minuten bij te geven, bv 60 min extra naast de juiste start en eind tijd???
is maar een idee om dit op te lossen moest de namen aanpassing geen oplossing zijn.
er is dan wel meer opname aan gelinkt maar dan is misschien de hele uitzending opgenomen, met verlengingen van een wedstrijd kan dit ook uitlopen naast de werkwijze van uitzending dat ze doen bij de NPO.
Dag @Master-Magic,
Dit zou theoretisch inderdaad een optie kunnen zijn, maar van de huidige pre- en post-padding kunnen we om verschillende redenen niet afwijken.
Nu, de geïmplementeerde mitigatie zal sowieso wel de meeste incidenten rond deze matchen vermijden.
Groeten,
Carl
@CarlAtTelenet spijtig dat het niet kan maar we zullen wel snel merken hier of dit een oplossing is, alvast bedankt voor de opvolging voor de vele klanten 😉
De ES-NL wedstrijd van gisteravond op NPO3 speelt alvast af in één lang blok 😊
Carl
@CarlAtTelenet Goed nieuws voor de sport fan van de NPO 😉