41779
netweters
|
18305
gesprekken
|
19786
vragen
|
De laatste weken gebeurd het regelmatig dat een programma al bezig is als ik de opname start. Meestal kan ik juist terugspoelen en zie ik nog het begin. Maar ook al eens gehad dat de opname starte tijdens de reclame in het midden van het programma. Hoe komt dit en hoe kan ik dit verhelpen?
Stuur ons enkele voorbeelden: Zender, programma & tijdstip.
Dan kan het team binnen Telenet het bekijken.
Neem nu wel VTM & VRT 1 gisteren avond niet als voorbeeld. Die hun TV-gidsen kloppen niet vanwege de extra nieuwsuitzendingen vanwege da aanslag.
@WG94 schreef:Neem nu wel VTM & VRT 1 gisteren avond niet als voorbeeld. Die hun TV-gidsen kloppen niet vanwege de extra nieuwsuitzendingen vanwege da aanslag.
Die hun tv-gidsen kloppen perfect, die zijn realtime aangepast:
https://vtm.be/tv-gids/gisteren
https://www.vrt.be/vrtmax/tv-gids/een/2023-10-16/
Alleen de tv-gids op de Telenet-decoders is zo slecht ontworpen dat die geen realtime aanpassingen oppikt.
Beste @Ex-Netweter,
Wel even nuanceren: de flow om de statische data achter een website te updaten is nét iets minder complex dan een uitzendschema aanpassen in een uitgebreid, dynamisch TV-ecosysteem... Er zijn veel componenten en functionaliteiten afhankelijk van deze TV-gids data (en de technische data erachter): dat kún je technisch gewoon niet "near-live" aanpassen zonder dat er brokken van komen.
@Hm1986 Er zijn de laatste tijd inderdaad een aantal dergelijke gevallen geweest, en incorrecte technische start- en eindtijden lagen daar aan de basis. We werken samen met onze aggregator om die afwijkende tijden te vermijden. Je mag in de toekomst gerust concrete voorbeelden meegeven: dat kan helpen.
Groet,
Carl
@Ex-Netweter schreef:Alleen de tv-gids op de Telenet-decoders is zo slecht ontworpen dat die geen realtime aanpassingen oppikt.
Het is nu niet alsof dit een probleem is van Telenet alleen. De TV-gids van Pickx & TV Vlaanderen heeft die aanpassing ook (nog) niet doorgevoerd (althans hun online versie toch niet). Telenet is inmiddels wél al begonnen aan de correctie.
Wij hebben dit probleem de laatste tijd vaak gehad bij Familie op VTM, om een concreet voorbeeld te geven. Vroeger mooi 1 minuut reclame en dan de aflevering, tegenwoordig is het vaak al bezig en is genoeg terugspoelen zelf niet mogelijk. Gelukkig is er nog VTM Go.