|
25.905
netweters
|
160.718
antwoorden
|
|
21.640
vragen
|
is nu al een aantal weken dat de tv gids voor de play zenders (play action vooral) bij "neighbours en programma's tussen 20.30 en 22.30" niet altijd ingevuld staan, telkens "wordt aangekondigd", rest van de tv gids bij play zenders staat alles wel goed. zijn nu net de serie's die ik opneem, en nu dus weeral niet bij geplande opnames staan.
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: tv gids
Dag @cercle,
Op de Play-kanalen worden inderdaad soms een tijdlang blokken 'Wordt Aangekondigd' aangehouden: dit komt vanuit de broadcaster en heeft logistieke redenen.
Op Play Actie is het eerstvolgende To Be Announced-blok bijvoorbeeld in de nacht van 28 op 29 januari.
Maar naarmate het moment van uitzending komt, moeten die wél opgevuld worden. Ik ben me niet bewust van recente, concrete uitzonderingen.
Jij zegt dat dit wél jouw opnames concreet impacteert. Heb je misschien een concrete datum en uur waarop een opname om zo'n reden gemist wordt?
Het vreemde is dat ik zie dat Neighbours op Play Actie voor elke episode meerdere reruns heeft. In het geval één zo'n uitzending om die reden gemist zou worden, zou de rerun alsnog moeten opgenomen worden. Daarom ben ik niet helemaal zeker of dit wel de echte aanleiding is van je gemiste opnames.
Groeten,
Carl
Soms is de info ingevuld en volgende uur geen info een volgend programma wel , zeer raar en als je zelfde uitzending later op de dag kijkt ook niet ingevuld
Een op en af een zeer raar patroon
is niet dat ik de opname gemist heb, voor volgende week staat neighbours in de tv-gids tot en met woensdag, daarna is het ingevuld met "wordt aangekondigd"
series die ik opneem tussen 20.30 en 22.30 hetzelfde, tot en met woensdag staan ze er, daarna "wordt aangekondigd", zelfs de dagen dat er geen serie is op dat uur, maar een film, staat er op dat uur ook "wordt aangekondigd"
dat neighbours later op de avond wordt herhaald is het hetzelfde "wordt aangekondigd"
nu staat bij mijn geplande opnamen neighbours tot en met woensdag, daarna niet meer, en dit tot de tv gids het programma heeft ingevuld
is nu de derde week dat die bepaalde blokken niet goed gaan
worden wel ingevuld voor de datum van uitzending eraan komt, en dan staan ze er voor 10 dagen, en begint het opnieuw, worden dan weer een week niet ingevuld, om dan weer ineens voor 10 dagen goed te staan
Zolang de tv-gids optijd (= voor uitzending) aangevuld is, is er eigenlijk geen enkel probleem met je effectieve serie opnames.
Al snap ik dat het niet fijn is dat de tv-gids niet meteen voor 14 dagen aangevuld is.
Soms staat er dag zelf geen info te lezen en is niet bij te houden en daarna een andere serie wel info en dan terug geen info
Dag iedereen,
Ik heb de mensen van Play gecontacteerd, met de vraag of zij deze blokken 'Wordt aangekondigd' meer proactief kunnen dichtrijden in hun brondata.
Want pas wanneer deze gaten in de brondata opgevuld zijn met echte programma's, kan dat ook zo tot bij ons doorsijpelen.
Misschien zijn er logistieke redenen waarom het vandaag loopt zoals het loopt: ik volg op.
Groeten,
Carl
toch raar dat het enkel vermelde blokken zijn, en dat de herhalingen van de programma's van deze blokken ook als "wordt aangekondigd" staat.
gisteren was er nog niets aangepast, heb nu om zeker de programma's niet te missen de blokken "wordt aangekondigd" voor de programma's die ik volg, ingesteld om op te nemen
Dag @cercle,
Deze data is zoals de broadcaster ze ons doorgeeft. Ik begreep intussen van Play dat dit logistieke redenen heeft.
Ik zie in mijn data wél dat ze telkens tijdig tegen uitzending bijgevuld worden. Aangezien opnames pas lopen vanaf het moment van uitzending, worden deze afleveringen dan ook nog effectief opgenomen.
Preventief blokken 'Wordt aangekondigd' inplannen als opname zal, op onze nieuwere TV Boxen, hoogstwaarschijnlijk geen effect hebben: zij nemen op volgens event-identificatie, en niet puur op basis van tijdwindows.
Maar zoals gezegd, aangezien deze blokken tegen uitzending alsnog opgevuld worden met de échte event data, zullen de te verwachte opnames gewoon uitgevoerd worden.
Groet,
Carl
gebruik nog altijd de digicorder
in de online tv gids van play fictie staan de "wordt aangekondigd" programma's wel goed, ga er dus vanuit dat met de digicorder die wel goed opgenomen worden.
https://www.play.tv/tv-gids/fictie/2026-01-29
wederom een reden om te wachten met overschakelen op de tv box
Dag @cercle,
Ik begrijp je redenering, maar ook onze oude boxen geven geen garantie dat een event onder deze hypothetische omstandigheden alsnog opgenomen wordt (tenzij je echt een opname inplant zuiver op basis van een tijdwindow).
Maar, zoals gezegd: ik zie op de Play-kanalen dat zulke Wordt Aangekondigd-blokken alsnog tijdig tegen uitzending worden opgevuld met de echte event-data. En dat is voldoende om deze serieopnames gewoon te laten doorgaan en elke aflevering te laten opnemen. En zéker omdat er in het geval van deze specifieke serie ook reruns komen: dat is nog een bijkomend vangnet.
Groet,
Carl
dan moeten de reruns ook ingevuld worden, wat nu niet het geval is. neighbours wordt 1 keer herhaald, dezelfde dag, laat op de avond en staat niet ingevuld
Voor zo ver ik kan zien, zijn alle blokken voor Neighbours, inclusief de reruns, correct opgevuld:
Op welke datum en uur exact zie jij het bij jou fout gaan?
Ik heb een vermoeden dat dit iets lokaal op jouw box kan zijn: geen interactiviteit of zo.
Groet,
Carl
was tot gisterenavond ingevuld tot en met morgen
net gekeken, en is nu ingevuld, maar enkel tot en met maandag, dagen erna weer "wordt aangekondigd"
interactiviteit is perfect in orde, kan alles tot 14 dagen vooruit zien op alle zenders
probleem zit enkel op play fictie voor die bepaalde blokken