Beantwoorden
Buffalo
Freshman Weetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag It's your ninth party! Handje vol! It's your eighth party!

TV-gids van TV-app verschilt met Digicorder

beste, 

Hoe komt het dat de tv gids van app nit dezelfde is dan diecop tv via decoder, en dit bij de zenders van playsports

playsports 3 zaterdag en zondag verschillende programma’s 

eredevisie voetbal start en wordt uitgezonden, 3 wedstrijden, maar dit is niet terug te vinden in tv gids op tv via decoder

mvg Mc

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Tv gids is bijgewerkt in de app, maar niet in de de ode

4 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

In afwachting van een antwoord van Telenet al wat achtergrond info die vermoedelijk gerelateerd is. Maandag bleken de juiste uitzendingen voor Eredivisie nog niet ingeladen in de TV-gids.

@Ex-Netweter  schreef:

Ik kan je melden dat de TV gids voor Play Sports 3 niet correct is.

Op 10/08 om 1425 hr speelt Ajax tegen Telstar. Op PS 3 staat in de TV Gids FC Groningen - Ajax...

Op 09/08 spelen volgens Play Sports kalender Feyenoord en PSV (om 1840 hr en 2055 hr), maar daar is in de TV gids (PS 3) helemaal niets van terug te vinden... daar spreken ze over de Premier League Summer series...

@CarlAtTelenet  schreef:

(...) De Nederlandse wedstrijden staan nog niet gescheduled, dus het klopt dat deze nog niet in de TV gids staan. Play Sports zet ze er vandaag in (+eventueel nog wat doorlooptijd bij onze data-aggregator en op onze eigen backend).

Groeten,
Carl

Bron:  TV-gids playsport 1 en 2 niet correct - De Netweters  

Ik vermoed dat dit intussen doorgekomen is, maar ervaring leert dat de TV-app sneller geüpdatet is dan de decoders. Zeker bij uitzendingen die pas over enkele dagen zijn durft het al eens gebeuren dat de TV-box en Digibox/Digicorder pas de volgende dag (of misschien zelfs later) de aanpassing door krijgen. Uiteraard is het ook mogelijk dat er iets mis gegaan is.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
waterrat1978
Experienced Meerweter
Full speed writing! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

de tv-gids van play sports is nu een ramp.zowel op de play sports app,op de digicorder als via telenet.tv

ik weet niet of dit slim is van telenet,als ze klanten willen lokken voor play sports.
in afwachting dat het voetbalseizoen ten volle zal beginnen,
zou telenet beter de live-events die ze uitzenden,ook in de verschillende tv-gidsen plaatsen.

CarlAtTelenet
Experienced Veelweter
Volop in the game! Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW!

Dag @Buffalo,

Ik kan me niet over de inhoud van de Play Sports schedule uitspreken, maar wél over het technische EPG-gedeelte.

Zoals @WG94 correct suggereert, zitten er structurele verschillen in de manier en timing waarop de EPG verwerkt wordt door onze (oudere) Digicorders versus onze (nieuwere) Telenet TV-boxen.

Qua backend lopen ze volledig apart van elkaar: je zal zo bijvoorbeeld zien dat het ene platform aanpassingen sneller/trager verwerkt dan het andere. Onder bepaalde condities is er ook een nachtelijke update nodig. Dit is hoe beide platformen gedesigned zijn, en elk met hun eigen voordelen. Ze zijn leunen beide op een verschillende architectuur, en zijn niet ontworpen om op elk moment in sync te lopen.

Ook de verwerking van wijzigingen ná uitzending of op de dag van uitzending zelf, bijvoorbeeld, zijn verschillend. Die worden niet altijd spontaan nog verwerkt.

Play Sports heeft gisteren ook inhoudelijke wijzigingen aangebracht in hun schedule: dit zou dus een verklaring zijn voor de afwijking die je observeerde. Mijn voorstel hier is nog 12-24 uur te wachten, en een seintje te geven wanneer je dan alsnog afwijkingen zou zien (+ graag alle details: zender, programmatitel, datum, uur). Maar na de nodige verwerkingstijd zouden beide omgevingen weer overeen moeten komen.

Groet,
Carl

--Business Analyst and Metadata Engineer @Telenet
Buffalo
Freshman Weetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag It's your ninth party! Handje vol! It's your eighth party!

Bedankt voor de snelle reactie 

ik begrijp het volledig en zal zo wel zijn.

Mocht het zo niet zijn, laat ik me nog wel eens horen