Beantwoorden
Mark_G
Experienced Beetjesweter
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV met CI+ "TV-gids 2 dagen vooruit" werkt niet

Beste,

Ik heb een TV met een CI+ module. Recentelijk (vandaag 04juli) werkt de "Telenet TV-gids" niet meer.

Normaal kan ik via de TV-gids 2 dagen vooruit de programmatie bekijken. Nu geeft de TV-gids totaal niets meer weer.

Dit is niet de eerste maal, en ik vindt dit ontzettend frustrerend.

Ik heb Telenet opgebeld; maar na een half uur wachten heb ik de telefoon maar neergelegd.

De zenders zelf kan ik wel bekijken.

Zijn er nog mensen die dit meemaken, en wat kan ik juist doen?

Kan iemand mij meegeven hoe de TV-gids doorgezonden wordt? Komt die info via de kabel ?

Dank bij voorbaat,

Mark

87 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Janneke_Dust  schreef:

EGP werkt terug voor TV met CI kaartje.

Zoals we vermoedden was het dus een "klein" technisch probleem, dat héél vlug verholpen werd op een maandag morgen. Jammer wel dat hiervoor een gans weekend verloren ging, gezien de "grote" impact, en dat Telenet voor zo'n zaken geen weekend permanentie heeft 😫.

Gelukkig dat de doemdenkers met hun complot theorieën géén gelijk hadden, en het dus geen gerichte actie was van Telenet om de gebruikers van "TV met een kaartje" te dwarsbomen 😀

CarlAtTelenet
Experienced Veelweter
Volop in the game! Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW!

Hallo @flip1953,

Ik wil graag verduidelijken dat we absoluut wél 24/24 7/7 permanentie hebben voor dit soort incidenten. Maar er moet deze keer helaas iets fout gelopen zijn in het proces.

Groet,
Carl

--Business Analyst and Metadata Engineer @Telenet
FRANS1030
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Blij dat mijn vrees (geen complot theorie) ongegrond bleek en de EPG het weer doet echter, de ondertiteling doet het nog steeds niet (vandaag 13u45). Ik krijg de melding:'Er wordt momenteel geen audiocommentaar uitgezonden.' Hopelijk wordt ook dit klein technisch probleem even snel opgelost. Alvast bedankt.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@FRANS1030  Het kan zijn dat dit vanuit de zender zelf niet wordt meegezonden bij bepaalde programma’s, je maakt daar best een ander topic over met voorbeelden van de zender en welk programma zodat dit kan gecheckt worden verder.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Mark_G
Experienced Beetjesweter

De EPG (elektronische programma gids) werkt nu (07juli - 17:54 U) min of meer.

Echter, ik kan van deze zenders enkel zien wat er zicht nu afspeelt, alsook het eerstvolgend programma.

Wat er later op de avond geprogrammeerd is, of morgen, kan ik echter niet zien.☹️

Ik heb voor de oplossing met CI+ kaart gekozen omdat dit een compacte oplossing is, geen extra toestel , en geen bijkomende kabels vereist.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Mark_G  Probeer eens om hem op VRT1 of vtm een 10 min te zetten of het dan niet wordt ingeladen, anders eens de tv zonder stroom zetten en dan na een minuut terug insteken en kijken of het niet in laad.

Master-Magic | Krak

Mark_G
Experienced Beetjesweter

Geachte heer,

Heb dit daarnet gedaan, maar ik krijg steeds de huidige programma's en de eerstkomende programma's.

Er dus wel iets ingeladen, maar een enkel een beperkte tijdswindow is zichtbaar.

Master-Magic
Professional Superweter

@Mark_G Welk merk en type is de tv ??

kan zijn dat je tv enkel de now en next van de EPG ziet.

Master-Magic | Krak

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Vanavond zal je de update krijgen +-02 uur 

Zo te zien heb je hem niet ontvangen wand je ziet het programma dat bezig is en later komt  dat werkte wel de afgelopen dagen 

Mark_G
Experienced Beetjesweter

TV is :

Loewe bild 3.55 OLED
SNr: 01039/0173

Gekocht in 2020

Vorige week werkte het echter nog, en kon ik vooruit kijken.

Ik heb niets aan het toestel gewijzigd. Ik heb nog een oud kabel abonnement dat omgezet werd, met de CI+ kaart.

Ik heb gekozen voor een CL+ kaart omdat dit geen extra toestel vergt, en een abonnement zodat ik slechts 1x per jaar dien te betalen, ipv maandelijks.

Ik heb wel nog ergens een externe omvormer liggen.

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55 het is een tv met een kaartje, GEEN digicorder waarbij deze info in de nacht wordt opgehaald, met een tv met een kaartje krijg je altijd de info binnen van de zenders bij het op de zender staan een minuut of korter.

het kan zijn dat de EPG een benaming heeft voor de kabel met een now en next enkel en dat de Loewe tv dat herkent momenteel.

andere klanten melden hier dat het weer werkt zoals daarvoor.

Master-Magic | Krak

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Bij tv met kaartje komt zelfde uur binnen 

Dan je de tv gids zien +- 2 dagen je moet er eens opletten 

De klant heeft de update niet goed binnen gekregen 

Hij kan deze forceren door de zenderlijst terug in te scannen 

Maar ik zou wachten tot vanavond 

luc55
Freshman Meesterweter

Zet de tv eens op vtm en haal de tv kaart uit +-2 min  de tv en steek terug 

Laat rustig zijn werk doen