Beantwoorden
lievenvo
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

App sluit af op TV

Sinds kort sluit de Telenet App automatisch af bij het starten van een opgenomen programma of bij het bekijken van Live TV. De app is op de smart TV zelf geïnstalleerd die verbonden is met internet via RJ45. De TV is een TCL.

Volgende acties bieden GEEN oplossing:

- verwijderen telenet app en herinstallatie op TV;

- resetten TV naar fabrieksinstellingen, updaten TV en herinstalleren telenet app.

Kent iemand een oplossing? Bedankt voor de reacties.

10 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 De nieuwe Einstein! Krak

App sluit af op TV

@lievenvo 

Heb je alleen problemen met de Telenet TV-app, of merk je dit ook bij andere apps op je tv?

Controleer ook even of je netwerkkabel goed werkt. Je kunt bijvoorbeeld een pc of laptop aansluiten om te zien of je daar ook problemen hebt.

Als je netwerkaansluiting niet sterk genoeg is of storingen vertoont, kan het zijn dat de app uitvalt omdat de bandbreedte niet voldoende is of omdat er teveel storingen zijn op je netwerk. 

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
lievenvo
Freshman Beetjesweter

App sluit af op TV

Ik heb contact gehad met mijn netwerkprovider. De medewerker van de helpdesk zei me dat modem perfect werkt en er op de lijn geen storingen zijn. Deze werkt ook optimaal. Blijkbaar zou het probleem liggen bij de TV of App. Raar dat enkel Telenet en Netflix problemen vertonen. Voorlopig nog geen oplossing dus.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

App sluit af op TV

@lievenvo  je leest veel klachten over deze tv’s dat het beeld niet zo zuiver is en er problemen zijn met apps.

moey toch iets fout zijn aan de binnenkant van deze tv’s, goedkope onderdelen enz.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
lievenvo
Freshman Beetjesweter

App sluit af op TV

@Master-Magic als dat zo is toch raar dat Telenet die TV's goedkoper aanbiedt aan zijn klanten? Netflix was ook een probleem en die app werkt ondertussen normaal. Zal dus wel degelijk aan de (verouderde?) app van telenet liggen. Een oplossing zal ik van telenet niet moeten verwachten denk ik.

lievenvo
Freshman Beetjesweter

App sluit af op TV

@luc55 als dat zo is toch raar dat Telenet die TV's goedkoper aanbiedt aan zijn klanten?

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

App sluit af op TV

@lievenvo Telenet is ook maar een doorverkoop punt voor tv’s en gsm’s enz, die tv’s kopen ze in groot op aan lagere prijs en staan in een magazijn van de winkel dat ze verkoopt en Telenet ze doorverkoopt,

heb zelf in Krefel ook al staan kijken naar die tv’s, de demo filmpjes spelen mooi, maar dat is een 4K bestand dat ze afspelen, je kan er niet echt de reële beelden mee zien van bv een zender via de tv box,  je kan het vragen maar in de krefel werken ze met Proximus tv, die kwaliteit is soms ook niet 100% op verschillende tv’s.

met m’n verhuis momenteel kijk ik uit naar een grotere tv omdat ik meer plaats heb en er verder af zit, en ga in de winkels ook zelf gaan kijken wat het beeld is en vraag om een tv box erop te zien spelen of een app, dan zie je het echte beeld wat je thuis hebt ermee, probleem is dat ze dit niet graag doen, 1 keer heb ik het al kunnen testen met beeld van een tv box, maar het was ferm tegen hun zin, 

kleinere tv zaken willen dit soms nog doen, maar ketens zitten allemaal op 1 beeld netwerk met overal hetzelfde 4K bestand dat constant speelt.

maar heel m’n uitleg helpt je niet veel, maar geeft een beeld van hoe het gaat.

Master-Magic | Krak

luc55
Experienced Meesterweter
Jij alziend oog. ;-) De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

App sluit af op TV

TCL is een goedkoop b merk er zijn veel b merken 

Maar soms zijn ze niet van goede kwaliteit en moet je een extra bakje gebruiken omdat de rest niet zo goed werkt en vast loopt 

en de afstandsbediening is niet de beste wat wil je voor deze prijzen 

Vrienden kopen soms met een dag deal een tv TCL 65 " voor 399 euro kan je niet veel vragen 

Voor de service sta je zelf in , de stroom stekker eens uittrekken help bij veel gevallen 

Wordt er nog winst op gemaakt natuurlijk op grote hoeveelheden en zeker web winkels 

De grote webwinkels vragen een stuk meer geld  voor de service daardoor zijn ze duurder wel 30 dagen gratis terug geven beleid 

https://www.bol.com/be/nl/p/tcl-40s5403a-40-inch-full-hd-led-2023/9300000145719413/?Referrer=ADVNLPP...

https://www.coolblue.be/nl/product/961417/tcl-65-led-p61k-4k-2025.html?clickref=85165_1762628839_7ab...

Master-Magic
Professional Superweter

App sluit af op TV

@luc55 wat ben je nog met een Full HD als de meeste apps 4K hebben, ik zou dan gaan voor een 4K tv al zijn die van tcl met lagere verversingsnelheud (HZ), dus geen aanrader welke je poste 😉

zou eerder gaan voor een JVC of Sony, beter beeld, wel iets duurder.

Master-Magic | Krak

luc55
Experienced Meesterweter
Jij alziend oog. ;-) De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

App sluit af op TV

Voor een klassieke tv kijker die vtm app en vrt app en play app gebruikt is dat genoeg 

Als je de kijkcijfers bekijk zijn er nog kijkers voor deze zenders dan heeft een 4k niet veel nut 

en nutteloos van de extra stroom voor die paar uur tv dat ze kijken