Beantwoorden
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Bedenkingen Safespot + Safeguard Telenet

Hallo,

 

Hierbij enkele opmerking ivm de safespot safeguard app op de thuis pc('s).

 

Deze app blokeert de mogelijkheid van online spellen te spelen daar toredo serververbindingen niet toegestaan zijn, bijvoorbeeld Forza Horizon kan niet meer online gespeeld worden en zo geen enkel spel dat online verbinding vereist.  Hiervoor moet de safespot guard app uitgeschakeld worden waarna de normale windows antivirus en firewall de zaak terug overneemt en dan werkt het online spelen wel.

Dat er nog steeds geen mogelijkheid is om zelf firewall regels in te stellen in de app is ook een nadeel.  Hier doen de standaard windows apps het veel beter.

Ook wordt zowat alles wat naar buiten wil gewoon goedgekeurd door de safespot guard app waar windows firewall wel degelijk eerst vraagt of ik mijn toestemming daarvoor geef. 

Het mag dan wel gebaseerd zijn op bitdefender maar loopt wel achter op de officiele bitdefender app.

Kortom , voor gebruik in huis trekt deze app op niks, en zal dus ook uitgeschakeld blijven.

Ik vertrouw meer op de windows security center apps voor mijn beveiliging.

De safeguard app blokeert soms site's die volgens mij helemaal niet geblokeerd hoeven te worden want opnieuw windows apps doen het beter.

 

Wat het nut gaat zijn op een mobiel toestel ga ik nog moeten ondervinden maar ook daar vermoed ik dat het niet veel gaat uithalen buiten dat sommige settings op de smartphone niet meer toegankelijk zijn door die app dus ook daar wordt dat uitgeschakeld.

 

Het lijkt meer alsof telenet met de app wat gaat dicteren wat ik nog kan doen of niet terwijl Microsoft dat veel netter aanpakt en ook duidelijk waarschuwing geeft.

 

De ganse safeguard app lijkt me totaal nutteloos en geeft een vals gevoel van veiligheid met daarbovenop het "dicteren" van wat ik nog kan of niet. Dat beslis ik dus nog altijd graag zelf.

 

Dan zijn er nog de meldingen van hack en phisingpogingen, wat doet Telenet daar zelf mee ?

Doet telenet de moeite om al die ip-adressen van hackers aan te geven via de abuse-adressen van de verantwoordelijk providers ? Vermoedelijk niet want de hackers kunnen gewoon blijven doorgaan. Daar mag Telenet dan ook is wat meer effort in steken of wordt er verwacht dat de klanten dat allemaal zelf gaan rapporteren bij al de isp's die verantwoordlijk zijn voor de ip-adressen waarvandaan gehackt wordt ?

 

Dus voor wie windows draait kan ik enkel maar aanraden om die telenet app niet te installeren tenzij je graag continu wil in of uitschakelen.

Als je de safeguard app uitschakelt om online te kunnen spelen dan ligt gelijk alle andere beveiliging van de app er ook uit, is dat dan zo veilig volgens telenet?

Er moet een mogelijkheid zijn om zelf firewall rules in te stellen en ook welk gedeeltje je wil uitschakelen zoals de firewall zonder al de rest uit te schakelen.

Een zeer beperkte en beperkende app van Telenet dus.

 

Dan is er nog wat met safespot+, en dat is dat mijn wifi printer na een week zonder problemen in mijn local wifi netwerk te zitten er plots gedurig wordt uitgegooid en volgens de app niet meer aanwezig is , ook dit is niet normaal en lijkt me door telenet gemanipuleerd. Raar zaakje.

 

Als Telenet hier even over wil nadenken , graag dan.

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: nadelen van Safespot+ safeguard op thuisPC.

4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bedenkingen Safespot + Safeguard Telenet

@Placido 

Gewoon om enkel mijn mening te geven: ik gebruik de Safespot+ op windows en Macbook en ben er super tevreden van. Ook op de gsm ben ik tevreden met de Safeguard app te gebruiken.

 

Dit is gewoon mijn mening en ga er niet over discussiëren want het is ieder zijn eigen ervaring die hij of zij heeft. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bedenkingen Safespot + Safeguard Telenet

Ik wil zelf de controlle hebben, en heb daarom safespot niet geactiveerd / geinstalleerd. We tasten nog altijd een beetje in het donker wat het juist doet.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bedenkingen Safespot + Safeguard Telenet


@Arnie  schreef:

Ik wil zelf de controlle hebben, en heb daarom safespot niet geactiveerd / geinstalleerd. We tasten nog altijd een beetje in het donker wat het juist doet.


Heel juist. Zeker voor wie weet wat hij doet en iets gesofistikeerder materiaal heeft is eigen controle en setup heel belangrijk.

Waarschijnlijk betreft dit slechts een heel klein deel van het klantenbestand van Telenet (evenzo bij andere providers) maar ze bestaan ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sneppe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier

Bedenkingen Safespot + Safeguard Telenet

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk het spijtig vind dat Safespot ons alleen maar beschermd op inkomende data via de kabel aan de modem zijde, dus ben je maar voor de helft beschermd.

Na een periode van ongeveer vier maanden zou een bedrijf als Telenet dit probleem van installatie met de het software pakket Safegard opgelost moeten hebben vind ik. Met Safespot alleen ben je niet genoeg beschermd je hebt bij voorbeeld geen firewall, de USB poorten zijn niet beschermd, je kan geen virusscan doen. Dus het is tijd voor een Update die wel op windows 11 kan worden geïnstalleerd

0 Likes