Beantwoorden
Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Blijft CI+ module werken na omschakeling naar TV Flow?

Hallo,

 

Ik heb sinds gisteren mijn Wigo Home abonnement omgezet naar een All Internet + TV flow abonnement. 

Maar ik heb aantal vraagjes 

 

Ik heb de TV box nog niet binnen gedaan, ze hebben ook niet gezegd tegen wanneer ten laatste dat die binnen moet.

Is het normaal dat die nog helemaal werkt? Tv kijken (alle zenders) en opnames?

 

Ik heb ook nog een Telenet ci+ kaartje in een andere tv steken. Deze werkt ook nog. De telefoon medewerker zei ook dat die nog ging werken met tv flow.

Kan iemand dat bevestigen? Moet ik hiervoor extra betalen? 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: CI+ en TV flow?

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

Blijft CI+ module werken na omschakeling naar TV Flow?

@Cowboy_Henk 

Je moet je TV-box binnen de maand terug binnen brengen.

Je kan ook hier eens kijken:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-zeg-op-wat-nu/

Een TV met en Telenet CI+ kaartje zal blijven werken als je een Telenet kabel abonnement hebt.

Dit heeft niets met de Flow app te maken. De Telenet Flow app kan je installeren op Android TV, Apple TV, een Chromecast en sommige (redelijk nieuwe) TV's als je een Telenet Flow abonnement hebt.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-de-telenet-tv-flow-app/

 

 

Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Blijft CI+ module werken na omschakeling naar TV Flow?

 

Ok maar is tv flow een Telenet KABEL abonnement? Omdat alles via de cloud is hé.

 

En ik heb gisteren al een nieuwe aanrekening gekregen. 

IMG_20211003_121817.jpg

 

Is het normaal dat ze me nu nog een nieuwe maand huur tv box en abonnement kabel tv auteursrechten aanrekenen.

 

Eigenlijk moet het toch gewoon tv flow 9,5 euro per maand zijn waar hopelijk alles inzit van auteurs rechten enzo.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blijft CI+ module werken na omschakeling naar TV Flow?

@Cowboy_Henk  

Je zegt zelf ik heb gisteren alles omgezet naar een nieuw abonnement dus sinds gisteren versta ik 02/10/2021 onder. Jou aanrekening loopt van 02/10/2021 tot 01/11/2021 dus ja het is normaal dat ze je nog aanrekenen voor die periode. Want de verandering heb je gedaan in jou aanrekening periode en dat kan niet zo maar aangepast worden. Je gaat nadat de wijziging goed en correct doorlopen zijn ( lees de orders in het systeem ) opnieuw een email krijgen met daarin je aangepaste diensten. Ook krijg je nog deze maand , denk volgende week ergens , een email met daarin je tegoed of wat je eventueel bij zou moeten betalen. Heb dus even wat geduld omdat alles zogezegd nu pas 'uitgerekend' gaat worden wat je eventueel tegoed is of niet. 

 

Tv Flow is geen Kabel abonnement omdat je kijkt via een app. Je hebt daarin ook een beperkt aantal zenders die je kan bekijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Blijft CI+ module werken na omschakeling naar TV Flow?

Ok ik zal even afwachten.

 

Ik bedoel dat ik de aanvraag op 1 oktober heb gedaan en ze hebben de switch de volgende dag gedaan.

 

We zullen zien. 

 

Maar nog even die laatste vraag. 

Zit in TV flow aan 9,5 euro per maand de auteurs rechten kost er al in of is dit apart nog te betalen?

 

Bedankt alvast voor de antwoorden 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blijft CI+ module werken na omschakeling naar TV Flow?

@Cowboy_Henk 

Ok maar dan blijft het als nog hetzelfde wat ik net gezegd heb. Als je namelijk een wijziging doet en je facturatie cyclus loopt dan zal de aanpassing pas , dus de eventuele tegoeden of eventuele bij betaling, pas de factuur later zijn. Dan zal alles verrekend worden naar je nieuwe abonnement. Je kan niet zomaar de facturatie cyclus stoppen en en alles aanpassen. Maar het komt zeker en vast in orde hoor geen probleem. 

 

Voor de € 9.50 is dit wel alles inbegrepen. En heel zeker ben ik niet maar normaal gezien betaal je ook geen kabel abonnement meer aangezien dit via een app gaat. Je hebt ook geen kabel nodig om dit te kunnen gebruiken. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Blijft CI+ module werken na omschakeling naar TV Flow?


@Cowboy_Henk  schreef:

Ik heb ook nog een Telenet ci+ kaartje in een andere tv steken. Deze werkt ook nog. De telefoon medewerker zei ook dat die nog ging werken met tv flow.


De telefoonmedewerker heeft u verkeerd geïnformeerd 🤔

Zoals @patrick37 schreef: met TV Flow heb je geen kabelabonnement meer.

Met andere woorden: ook geen recht meer om TV te kijken via de coax.

  1. Telenet kan dus op ieder moment een "internet only filter" plaatsen, waardoor het TV signaal (grotendeels) wegvalt. Dan is het kaartje niet meer bruikbaar (ook het Compact Signaal valt dan weg).
  2.  Het kaartje is gelinkt aan jouw kabelabonnement. Het kaartje zal dus in principe gedeactiveerd worden.

Dus technisch gezien: zolang geen filter op de coax geplaatst is, kan je verder kijken naar het "Compact Signaal", en zolang je een geactiveerd kaartje gebruikt, ook nog via CI+.

Maar contractueel gezien heb je hier geen recht meer op.

 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Blijft CI+ module werken na omschakeling naar TV Flow?

maandag of vlug mogelijk gaan ze box blokkeren en de tv kaartje ook gaan ze blokkeren alleen één en canvas gaan blijven werken later gaan ze een filter stekken op de kabel kan een tijdje duren maar kan ook morgen zijn dan kan je geen zenders meer zien via kabel wel met de app

0 Likes