Beantwoorden
SupernovaBE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?

Allen,

 

Of ik heb een bril nodig maar ik zie nergens een optie om aanpassingen aan de router instellingen op te slaan.

Mijn wijzigingen gaan niet door of blijven niet zomaar onthouden. 

 

Dit is wat ik te zien krijg, of ik nu iets aanpas op niet, er komt geen ik wil dit opslaan of een OK knop. 

De bedoeling was om mijn brige mode aant te zetten en het mac adres in te vullen van mijn UDMpro maar ik loop al tegen dit probleem aan. 

 

is er iemand die mij op de goede weg kan brengen? 

 

Schermafbeelding 2023-04-22 001623.png

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: modem instellingen aanpassen ( opslaan aanpassingen )

0 Likes
15 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?

@SupernovaBE 

Dit is een gekend probleem, er zijn al enkele topics over dit zelfde,

is gelinkt aan het nieuwe systeem dat gebruikt wordt en enkele bugs dat er nog inzitten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?

Dit betreft een bug in "Mijn Telenet" sinds december 2022: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Geavanceerde-instellingen-onmogelijk-op-t...

Een FRITZ!Box 6690 Cable of andere EuroDOCSIS 3.1-modem kopen en Telenet vragen om het CM MAC en MTA MAC aan hun database toe te voegen, zodat jouw eigen modem met het Telenet-netwerk kan verbinden is wellicht de enige oplossing voor dit probleem.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?

Een FRITZ!Box 6690 Cable (waardeloze brol)problemen mee tot en met.of andere EuroDOCSIS 3.1-modem kopen en Telenet vragen om het CM MAC en MTA MAC aan hun database toe te voegen, zodat jouw eigen modem met het Telenet-netwerk kan verbinden is wellicht de enige oplossing voor dit probleem.

Antwoord op rafb z'n onzin

Dat heb je nu al minstens 10x voorgesteld,je weet best dat Telenet geen FRITZ!Box6690Cable brol aanvaard.

Je zit (als scarlet koper klant)gewoon waardeloze onzin te verkondigen.Mensen geld uit hun zakken te jagen,waar ze bij Telenet niet mee terecht kunnen.

 

 

0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1021
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?


@Ex-Netweter  schreef:

Een FRITZ!Box 6690 Cable of andere EuroDOCSIS 3.1-modem kopen en Telenet vragen om het CM MAC en MTA MAC aan hun database toe te voegen, zodat jouw eigen modem met het Telenet-netwerk kan verbinden is wellicht de enige oplossing voor dit probleem.


Waarom herhaal je dit zo vaak? Je weet goed genoeg dat Telenet geen vrije modemkeuze heeft. Probeer anderen dan ook niet aan te zetten tot de koop ervan. Je helpt hier niemand mee.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?


@WG94  schreef:
Je weet goed genoeg dat Telenet geen vrije modemkeuze heeft.

Telenet is wettelijk verplicht om een eigen compatibele EuroDOCSIS 3.1-modem te activeren. De lijst met compatible modems vind je op https://www.cablelabs.com/certification
Iedereen is gelijk voor de wet:


 Art. 36.§ 1. Apparatuur die voldoet aan de wettelijke voorwaarden, mag worden aangesloten op de daartoe geschikte interfaces.
Een operator van een openbaar elektronische-communicatienetwerk mag een dergelijke aansluiting niet om technische redenen weigeren.

bron: Wet betreffende de elektronische communicatie


@WG94  schreef:
Je helpt hier niemand mee.

Het is niet aan jou om te bepalen of iemand met deze informatie geholpen is.
Je onthoudt je beter van nutteloze commentaar die het probleem van de topicstarter niet oplost.
Ik reik tenminste een mogelijke oplossing aan.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?

rafb het is als scarlet koper klant niet aan jou om te bepalen welke modem ze moeten nemen.

Wat jij aanbeveeld is gewoon waardeloze brol op het snelle Telenetwerk.

Voor jou met amper60Mbps is deze brol mischien 'n beetje redelijk.Lang niet voor Telenet.

Jou mischien is waardeloos,je moet zeker zijn.

0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1021
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?

@Ex-Netweter 
Weinig nut om hier discussie over te gaan voeren, dus ga dat ook niet doen.

Enige dat ik nog toevoeg (om misinformatie te vermijden) is dat wet en praktijk 2 verschillende dingen zijn. In februari 2023 heeft Telenet aan DataNews nog bevestigd dat ze GEEN vrije modemkeuze ondersteunen. Iemand aanzetten dan toch een eigen modem te kopen zonder dat te vermelden, helpt die persoon (naar mijn mening) dus niet.

Aan @SupernovaBE om zelf te beslissen uiteraard.

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?

Kijk even op de afbeelding.

Zo is het bij mij, knop "wijzigen" gebruiken. "bewaar staat er niet meer. Als je op wijzigen klikt worden je nieuwe instellingen bewaard. Succes 🙂telenet.jpg

SupernovaBE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?

had in een andere post gelezen dat sommige combinaties niet werken, met wat te proberen kreeg ik dan toch de balk onderaan op wijzigingen op te slaan. 

Bv UPnP moet uit staan om bridging te kunnen opslaan. 

ben er vrij zeker van dat dit een van de eerste keren niet werkte, misschien door in te loggen met EDGE en Firefox nadien dat dit wel werkte 

Dit kunnen ze dan best ook meteen in de uitleg van bridging zetten of automatisch UPnP uitschakelen wanneer bridging wordt aangevinkt. 

 

Toch iedereen bedankt voor de hulp, misschien zijn er mensen iets met de bovenstaande bevinding 😉 

 

 

dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?

Afbeelding is weg. Zal ze nog eens posten...telenet.jpg

0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?

Waar zie jij bridging staan? Bij mij staat in de telenet modem instellingen upnp aan. Brugmodus is geconfigureerd in mijn eigen router. Brugmodus vind ik niet in de Telenet modem, wat volgens mij normaal is.

0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1021
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?


@dannyro  schreef:

Waar zie jij bridging staan? Bij mij staat in de telenet modem instellingen upnp aan. Brugmodus is geconfigureerd in mijn eigen router. Brugmodus vind ik niet in de Telenet modem, wat volgens mij normaal is.


Die optie staat er alleen bij specifieke modems (zeker de CVE8560E, weet niet of er nog andere modellen zijn)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?

Hier de Telenet CV8560EAnyConv.com__Bridgin.jpg

0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Geen knop om modeminstellingen op te slaan?

Oke, ik heb de toren, CH8568LG.

0 Likes