Beantwoorden
theok
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen uitzending en streamingsprobleem op yeloplay.be

Hallo,

 

Ik volg programma's op YeloPlay (PC). Als ik wil zien at er zoal speelt kies ik "TV kijken" met de bekende voorbeeldvensters.

Ik erger mij al geruime tijd aan fouten in dit venster:

- Veel zenders geven als huidig spelend programmanaam "GEEN UITZENDING".

- Regelmatig zijn er programma's die een Streamingsprobleem-waarschuwing geven, en dus niet te bekijken zijn.

dit laatste heb ik al verschillende keren gemeld aan Telenet Helpdesk, men heeft mijn lijn gecontroleerd en die blijkt in orde, maar de fouten blijven. Op dit ogenblik kan ik al weken niet kijken naar de ZES, altijd "Streamingsprobleem". Ik betaal toch voor alle zenders, dacht ik?

Er zijn al zo weinig Nederlandstalige zenders, en zeker weinig filmkanalen met ondertitels, en daar kan je dan soms niet naar kijken?

 

Groeten, en hou het veilig.

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I Vorige titel: Fouten in YeloPlay

0 Likes
6 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen uitzending en streamingsprobleem op yeloplay.be

@theok probeer eens met je browser leeg te maken, tijdelijke bestanden er uit smijten en cookies enzo, zodat je een volledig nieuwe browser heb, kan zijn dat er nog oude bestanden in de geschiedenis enzo zitten,

daarmee zal je de epg of programma info probleem grotendeels kunnen oplossen.

dat streaming probleem ligt deels aan de programma's dat de zender geen rechten voor hebben om via de app af te spelen.

normaal zouden ze van telenet dit ook moeten gemeld hebben.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
theok
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen uitzending en streamingsprobleem op yeloplay.be

Hallo Master-Magic,

 

Dank voor je reactie. 

Cache wordt regelmatig leeggemaakt en alles opgeruimd met CCleaner.

Couckies zitten in de cache. Tijdelijke bestanden worden opgeruimd met CCleaner.

 

""dat streaming probleem ligt deels aan de programma's dat de zender geen rechten voor hebben om via de app af te spelen. normaal zouden ze van telenet dit ook moeten gemeld hebben.""

 

Dan bied men mij een gebruiksvoorwerp "Yeloplay" aan waarvan een deel niet kan gebruikt worden? (moet ik dan ook maar een deel van hun factuur betalen, het zou er snel bovenarms opliggen)

Ik kan zender "ZES" NOOIT gebruiken, deze geeft constant "Streamingsprobleem".

Als er een andere oorzaak is, zoals U aangeeft, dan zou Telenet dat toch moeten melden ipv streaminsprobleem. Bovendien heeft de helpdesk op mijn klacht gereageert alsof er iets met de ??? mis was, hebben mijn lijn getest en goedbevonden, en zouden de nodige acties ondernemen.

 

Van die acties heb ik nog niets ondervonden.

 

En wat met de titels in elk (programma)venster "Geen uitzending", in plaats van de naam van het programma dat zich afspeelt op dat ogenblik op die zender?

 

Ik weet dat U mij enkel probeert te helpen, waarvoor dank.

Maar ik schiet er niets mee op, helaas.

 

Nu, er zijn erger dingen in het leven, dus ik wil er geen drama van maken. 

 

Zal ik maar afwachten (tot er een kerstwonder gebeurd?)

 

Veel groeten, en prettige feestdagen,

 

theok

 

 

0 Likes
theok
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen uitzending en streamingsprobleem op yeloplay.be

Hallo master-magic,

 

eerst moet ik excuses maken, want bij controle bleek dat in CCleaner door het overschakelen naar een andere browser, sommige items niet aangevinkt waren. Door deze aan te vinken en CCleaner opnieuw uit te voeren werden ook deze cache bestanden leeg gemaakt.

De programma info is nu vrijwel in orde, uitgezonderd een zender waar momenteel enkel reclame draait, Dat lijkt mij normaal.

Ik leg er mij dan ook nog bij neer dat:

citaat: ""dat streaming probleem ligt deels aan de programma's dat de zender geen rechten voor hebben om via de app af te spelen""

Maar zoals je schrijft zou de helpdesk van Telenet dit ook moeten gemeld hebben. 

 

Ik belde net nog met de Telenet helpdesk, omdat mijn 2 mail-clients niet meer werkten. Ik heb één IMAP (Outlook 2007) en één POP3 (Thunderbird) op zowel mijn desktop als op mijn laptop. 

Vanmorgen werkten beide clients nog op mijn laptop, maar niet op de desktop. Op de desktop had ik normale internet-verbinding die werkte. Netwerkcentrum van Windows 7 gaf geen fouten aan.

Ik kreeg in Thunderbird, bij het willen ophalen van berichten, de foutmelding: "De verbinding met server pop.telenet.be werd geherinitialiseerd".

 

En als ik een mail wilde verzenden in Thunderbird kreeg ik de foutmelding:

"Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail: kan geen beveiligde verbinding met uitgaande (smtp-)server smtp.telenet.be tot stand brengen met STARTTLS, aangezien de server die functie niet aankondigt. Schakel STARTTLS uit voor deze server of neem contact op met uw serviceprovider".

 

De helpdesk kon mij totaal niet helpen, enige suggestie was om het account te verwijderen en een nieuw account aan te maken. Met meer dan 5000 berichten in honderden mappen bedank ik wel om een account te verwijderen, zeker met een IMAP-account in dienst.

 

En zeker omdat beide mail-clients ook op mijn laptop staan, met identieke configuratie die wel werkten, moest de fout in de desktop-software liggen. En omdat beide mail-clients niet werkten, was de kans nihil dat het in een van die programma's lag.

 

Heropstarten hielp niet. Uiteindelijk kreeg ik de (goede) inval om mijn (AVAST Free) AV uit te schakelen, en daar was mijn kerstpakje, beide mail-clients werkten weer.

 

AVAST blokkeerde de mail (ik weet nog niet waarom, want het was het onderdeel E-mailschild (Blokkeert gevaarlijke e-mailbijlagen)) dat ik moest uitschakelen om terug toegang te krijgen tot de mailserver.

Die foutmeldingen van Thunderbird maken je dus niet slimmer 🤐

 

Dit was mijn bijdrage en kerstcadeau aan de Netweters, mogelijk heeft er ooit iemand nut aan deze draad. Zelf heb ik een website (www.oplossing.be) waar we gratis computerproblemen oplossen voor iedereen die zich registreert, maar we hebben geen specialist in deze materie. 

 

Veel groeten, en bedankt. Jullie zijn beter dan de Telenet-helpdesk.

Prettig en vooral gezond jaareinde voor iedereen.

 

theok

 

el-sie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Geen uitzending en streamingsprobleem op yeloplay.be

Die bug waarbij sommige zenders in yelo play soms "geen uitzending" in plaats van de programma informatie vertonen is nog steeds niet opgelost. De bug komt en gaat en wisselt ook regelmatig van zender. ZEER ENERVEREND! Kan er niemand naar kijken aub. Ook is de derde rij programmas in het zenderoverzicht sinds enkele dagen verdwenen bij het laden van "tv kijken". Hierdoor zijn Discovery en National geographic niet te kiezen. Ook heel vervelend.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen uitzending en streamingsprobleem op yeloplay.be

@el-sie 

 

Dat van Discovery en NG heb ik ook gemerkt. Ik heb wel een work-around gevonden: in "TV kijken" staan ze dus niet, maar in "TV Gids" staan ze wel. Daar kan je ze dan aanklikken. Natuurlijk wel een beetje meer klikwerk alvorens je ze kan zien ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
el-sie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Geen uitzending en streamingsprobleem op yeloplay.be

Ik klik gewoon op de laatste van de volgende rij en met pijltjes naar links to ik er ben maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Ook het wisselen van een programma naar het volgende is een grote knoeiboel geworden. Dat gaat al maanden niet meer vanzelf en blijft gewoon hangen. Ik moet dan steeds opnieuw op het vorige programma klikken om de wissel te laten gebeuren en soms zelfs een volledige page reload doen. Dat hoort toch niet voor een bedrijf dat zichzelf respecteert. Zeker als je er 20€ per maand voor vraagt verdorie.