Hallo master-magic, eerst moet ik excuses maken, want bij controle bleek dat in CCleaner door het overschakelen naar een andere browser, sommige items niet aangevinkt waren. Door deze aan te vinken en CCleaner opnieuw uit te voeren werden ook deze cache bestanden leeg gemaakt. De programma info is nu vrijwel in orde, uitgezonderd een zender waar momenteel enkel reclame draait, Dat lijkt mij normaal. Ik leg er mij dan ook nog bij neer dat: citaat: ""dat streaming probleem ligt deels aan de programma's dat de zender geen rechten voor hebben om via de app af te spelen"" Maar zoals je schrijft zou de helpdesk van Telenet dit ook moeten gemeld hebben. Ik belde net nog met de Telenet helpdesk, omdat mijn 2 mail-clients niet meer werkten. Ik heb één IMAP (Outlook 2007) en één POP3 (Thunderbird) op zowel mijn desktop als op mijn laptop. Vanmorgen werkten beide clients nog op mijn laptop, maar niet op de desktop. Op de desktop had ik normale internet-verbinding die werkte. Netwerkcentrum van Windows 7 gaf geen fouten aan. Ik kreeg in Thunderbird, bij het willen ophalen van berichten, de foutmelding: "De verbinding met server pop.telenet.be werd geherinitialiseerd". En als ik een mail wilde verzenden in Thunderbird kreeg ik de foutmelding: "Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail: kan geen beveiligde verbinding met uitgaande (smtp-)server smtp.telenet.be tot stand brengen met STARTTLS, aangezien de server die functie niet aankondigt. Schakel STARTTLS uit voor deze server of neem contact op met uw serviceprovider". De helpdesk kon mij totaal niet helpen, enige suggestie was om het account te verwijderen en een nieuw account aan te maken. Met meer dan 5000 berichten in honderden mappen bedank ik wel om een account te verwijderen, zeker met een IMAP-account in dienst. En zeker omdat beide mail-clients ook op mijn laptop staan, met identieke configuratie die wel werkten, moest de fout in de desktop-software liggen. En omdat beide mail-clients niet werkten, was de kans nihil dat het in een van die programma's lag. Heropstarten hielp niet. Uiteindelijk kreeg ik de (goede) inval om mijn (AVAST Free) AV uit te schakelen, en daar was mijn kerstpakje, beide mail-clients werkten weer. AVAST blokkeerde de mail (ik weet nog niet waarom, want het was het onderdeel E-mailschild (Blokkeert gevaarlijke e-mailbijlagen)) dat ik moest uitschakelen om terug toegang te krijgen tot de mailserver. Die foutmeldingen van Thunderbird maken je dus niet slimmer 🤐 Dit was mijn bijdrage en kerstcadeau aan de Netweters, mogelijk heeft er ooit iemand nut aan deze draad. Zelf heb ik een website (www.oplossing.be) waar we gratis computerproblemen oplossen voor iedereen die zich registreert, maar we hebben geen specialist in deze materie. Veel groeten, en bedankt. Jullie zijn beter dan de Telenet-helpdesk. Prettig en vooral gezond jaareinde voor iedereen. theok
... Meer weergeven