Beantwoorden
theok
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

Hallo,

Ik heb Instellingen van Webmail en "Netweters" uitgepluisd maar geen antwoord gevonden.

Daarom hier mijn vraag. 

Webmail bevat geen map Postvak Uit. Normaal zouden daar de mails in moeten terecht komen die ik opstel en verzend. Nadat Telenet de mail effectief verzend, zou de mail moeten verplaatst worden naar de map "Verzonden".

Bij mij staat er geen map Uit of Postvak Uit, en de verzonden mails (ook niet de mails die ik verzend vanuit mijn regulier mailprogrammma WLM) komen NIET in de map Verzonden.

Dat vind ik echt niet normaal.

 

Dank voor jullie reacties.

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

@theok  heb net eens ingelogd op mijn webmail maar je kan wel degelijk je verzonden berichten zien. Aan de linker kant zie je namelijk een kleine lijst zijn met inbox of postvak in en net daar onder staat : verzonden. Als ik een test mail doe naar mij zelf komt die ook netjes bij 'verzonden' , te staan.

 

Schermafbeelding 2020-09-19 om 13.32.23.png

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

@theok 

Dat komt tijdens het typen en verzenden in de map concepten terecht.

Je kan dat controleren door webmail een tweede keer te openen en daar te gaan kijken wat er gebeurt terwijl je een mail typt en verzend. Het gaat wel snel.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

Postvak Uit bevat de e-mails waarbij je op verzenden geklikt hebt, maar die nog niet verzonden zijn. Bijvoorbeeld op een pc met Thunderbird en je bent niet verbonden met het internet en je drukt op verzenden. Van zodra er verbinding is met het internet wordt de mail uit Postvak Uit verzonden en komt dan terecht in de folder Verzonden. Je kan ook voorhebben dat je een mail hebt met een zware bijlage zoals een foto in een hoge resolutie. Je klikt op verzenden, maar dat zal een tijdje duren eer die volledig verzonden is. Terwijl het verzend proces nog bezig is staat die in Postvak Uit.

 

Verzonden bevat de mails die verzonden zijn. Dus een kopie van de volledige mail heeft de computer verlaten.

 

Concepten bevat de mails die je bezig bent te maken, maar waar je nog niet op verzenden geklikt hebt. 

 

De woorden Postvak Uit, Verzonden, Concepten, Postvak In kunnen verschillen van e-mailclient tot e-mailclient.

 

In webmail clients is Postvak Uit niet nodig. Als de smtp server niet werkt, gaat de webmail applicatie ook niet werken. Webmail is per definitie online.

 

 

theok
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

Hallo patric37,

 

Dank voor je snelle antwoord🙏

 

Je redenering en uitleg klopt, was het niet dat mijn map "Verzonden" steeds leeg blijft.

Als ik op dit ogenblik een mail verzend naar mezelf, van in de WebMail, dan wordt de mail verzonden (want hij komt binnen in mijn WindowsLiveMail en in Thunderbird, maar hij komt niet in de map "Verzonden" van de WebMail. Er zijn geen regels toegepast in WebMail.

Ik ben erg vertrouwd met software-problemen, maar dit krijg ik niet opgelost 😞

 

Er is trouwens nog een "euvel" bij verzending van mails uit het buitenland. Ik kan probleemloos mails ontvangen in WLM of Thunderbird, maar verzenden gaat niet. Mails blijven dan in Postvak Uit staan voor eeuwig.

Ik moet dan noodgedwongen Webmail gebruiken om mails te verzenden (wat lukt), maar het is onlogisch en onpractisch (zeker qua bijlagen, afbeeldingen)

 

Enig idee ?

 

Dank voor de hulp, of zelfs voor het luisterend oor. 

 

Theok

0 Likes
theok
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

Hallo janne_man,

 

Dank voor je reactie, maar mijn probleem is dat in WebMail wel een map "Verzonden " staat, maar dat verzonden items (verzonden via extern mailprogramma of verzonden via webmail) niet in de map "Verzonden" terecht komen. Deze map is sinds ik Telenet heb (15 jaar?) nog steeds maagdelijk blank.

Instellingen om dit te controleren vindt ik niet, de Telenet helpdesk kon mij ook niet helpen.

 

Enig idee?

 

Groeten,

 

Theok

0 Likes
theok
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

Hallo louishufk,

 

het spijt me, maar je uitleg raakt voor mij kant nog wal.

Als je nog een poging wilt wagen, dan probeer ik het graag.

 

Theok

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Postvak Uit ontbreekt in WebMail


@theok  schreef:

Er is trouwens nog een "euvel" bij verzending van mails uit het buitenland. Ik kan probleemloos mails ontvangen in WLM of Thunderbird, maar verzenden gaat niet. Mails blijven dan in Postvak Uit staan voor eeuwig.


Dit heeft wellicht te maken dat je de SMTP-server van je buitenlandse provider probeert te gebruiken. Is dit niet het geval en probeer je die (zoals het hoort, ik heb het vermoeden dat je dit al weet) van Telenet te gebruiken, dan heeft het misschien te maken dat je geen beveiligde verbinding gebruikt en nog steeds via poort 25 probeert te gaan. Je instellingen zouden als volgt moeten zijn:

 

 

  • Uitgaande mail:
    Servernaam: smtp.telenet.be
    Poort: 587
    Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
    Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
     
  • Gebruikersnaam: je Telenet e-mailadres

Wat ik mis in je bericht: als je probeert te verzenden via WLM of Thunderbird, krijg je dan een foutmelding te zien? Ik ben niet 100% of er daar foutmeldingen terug te vinden zijn, maar je kan eens kijken via het hamburgermenu (3 horizontale streepjes) > Activity Manager.

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

@theok 

Sorry, een tijdje weggeweest. Als je een vraag richt aan een bepaalde persoon typ dan het "@" even in en kies uit de beschikbare lijst de juiste persoon. Op die manier wordt hij verwittigd per mail.

 

De mappen "uit" of "postvak uit" is in webmail als "concepten" aangegeven.

De map "verzonden" moet alle verzonden mails bevatten die verzonden zijn. Bij mij is dat in elk geval zo. Ook de mails die via Thunderbird verstuurd worden zijn in de map "verzonden" in webmail terug te vinden.

Als jij een mail verstuurd vanuit webmail, terwijl alle andere mailclients gesloten zijn, komt dan de verzonden mail niet in de verzonden map terecht?

Als jij een mail verstuurt vanuit WLM, komt deze dan terecht in de verzonden map van WLM?

Nog enkele vragen:

Is het account in WLM een imap of POP3 account?

Heeft de verzonden map op een van uw mailclients een behoudbeleid? 

Kijk ook eens na in instellingen of alles juist is ingesteld. Zie foto.

Knipsel.PNG

Zie deze instelling ook na in WML


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

@theokDat lijkt me eerder te wijzen naar iets in de Verzonden folder dat webmail doet fout lopen.

Probeer eens om Verzonden te vullen met minstens één mail. Doe op een pc als volgt: in webmail klik je op Inbox. Met de muis versleep een mail uit de lijst van mails met de muis naar Verzonden. Dus van het grote venster midden en rechts naar het kleine venster links.

Als dat lukt, kijk dan eens met een andere mailclient of de mail daar ook synchroniseert.

Lukt het, verzend dan een mail vanuit een client met een Telenet mailadres naar naar een ander mailadres. 

Controle opnieuw webmail of de juist verzonden mail in Verzonden staat.

Als niets lukt, maak een document met alle nodige element en neem contact met Telenet via de sociale media en stuur dat document met alle nodige info door.

 

Een alternatief is dat je een tweede mailbox aanmaakt. Probeer daar of Verzonden opgevuld raakt. Indien wel: verplaats alle mail van je huidig mailadres naar het nieuwe. Verwijder je oud mailadres en gebruik de naam van dat oude als alias in je nieuw aangemaakt adres.

Zorg wel dat je een goede backup hebt en zet je andere mailclients volledig buiten gebruik door bijvoorbeeld een verkeerd wachtwoord te plaatsen, zowel voor imap als voor smtp. Na de ganse bewerking en het aanmaken van de alias kan je de wachtwoorden terug goed zetten.

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

Is gans dit gedoe niet terug te brengen naar de instelling via POP3 of IMAP. Ik begrijp, ik kan mis zijn, dat vraagsteller een mail verstuurt via Thunderbird. Als Thunderbird ingesteld is al POP3 client wordt de map verzonden niet gesynchroniseerd met uitgaande mail in Webmail. Dit in tegenstelling met een IMAP instelling.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
theok
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

@louishufk . Beste, een instelling in Instellingen van Telenet WebMail stond niet AAN, en door deze AAN te vinken zie ik nu (ook logisch) de vanuit Webmail verzonden mails terug in WebMail, map Verzonden. Een probleem opgelost, waarvoor heel veel dank.

 

Mijn eerste probleem, mails verzenden "van uit het buitenland" met Windows Live Mail lukt nog steeds niet. De mail blijft in Postvak Uit staan.

Wat heb ik nog geprobeerd (in WLM)?

In Instellingen stond =
Servers:
Inkomende = pop.telenet.be Poort 995
Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig.

Uitgaande = smtp.telenet.be Poort 25

Beveiliging:
Algoritme 3DES
Geen certificaten

Geavanceerd:
Time-outs van de server = 1 minuut
Bezorging:
V Een kopie van berichten op de server achterlaten

Van server verwijderen na....x dagen en
...na verwijdering uit Verwijderde items

= niet aangevinkt.
-----------------------------------------
Ik heb servers veranderd naar:
Inkomende = imap.telenet.be (Poort 993)
Uitgaande = smtp.telenet.be (Poort 587)

Het enige dat gebeurt is, is dat hij al mijn oude mails (van zes maanden geleden) gedownload heeft naar WLM Postvak IN. 

 

Wat daar nog moet veranderd worden weet ik niet. Is het uberhaupt mogelijk om van uit het buitenland een mail te sturen via een extern mailprogramma? Op een helpsite (www.oplossing.be) las ik op een gelijkaardige vraag het vage antwoord "Ik gebruik steeds webmail van uit het buitenland". Niet erg verhelderend....?

 

Groeten,

 

Theok

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

@theok    Je zou uiteraard moeten kunnen vanuit je mailprogramma, in het buitenland mails moeten kunnen versturen zeker nu je de juiste IMAP en SMTP poort hebt ingesteld. En raar maar waar, sommige providers checken blijkbaar of je een sterk wachtwoord gebruikt op je mailinstellingen. Dus zeker een paswoord van minimaal 8 tekens waar minsten hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens in voorkomen.

 

Nu je IMAP gebruikt en geen POP3 zijn die instellingen van mail bewaren op server enz. niet meer van tel. Bij IMAP wordt er gesyncroniseerd en moet je zelf manueel gaan verwijderen in je webmail om op te kuisen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
theok
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

@igvfer @janne_man @louishufk @patrick37 ,

 

Beste allemaal,

 

hartelijk dank voor al het geduld en de hulp.

 

Het bevrijdende antwoord zat er mogelijk ergens tussen, maar ik heb het niet in dit topic gevonden.

 

In een ander topic op Netweters wordt er op gewezen dat als je op een ander netwerk zit (dus zeker in het buitenland) je beveiliging (SSL) aan moet staan voor uitgaande mail, en poort 587 moet gekozen worden.

Dit was voor mij de oplossing, en ik denk dat dit voor veel mensen soelaas kan brengen. Telenet zet in zijn uitleg over standaard instellingen namelijk geen beveiliging aan voor Uitgaande mails.

 

Ik ben blij dat mijn beide problemen opgelost zijn. Ik ben zelf een helper op een Help-forum, en ben altijd blij als ik iemand kan helpen. Spijtig genoeg is ...(of was) mijn kennis van mailprogramma's nooit echt sterk. Ik hoop dat ik met de nu opgedane kennis anderen kan verder helpen.

 

Nogmaals Dank!

 

Theok

theok
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Postvak Uit ontbreekt in WebMail

@sb,

 

dank voor je reactie.

 

na het instellen om "beveiliging aan te zetten voor Uitgaande mail" en poort 587 te hebben gekozen kan ik wel vanuit het buitenland mails versturen via Windows Live Mail. De handleiding van Telenet laat die beveiliging Uit staan. De Verbindingsbeveiliging staat wel op SSL, niet op STARTTLS.

Is het aangeraden deze te veranderen nu het verzenden werkt (en indien mogelijk, waarom).

De verificatie voor uitgaande staat nu ook ingesteld dat hij dezelfde verificatie moet gebruiken als voor inkomende (zie bijlage: Uit_In.png)Uit_In .png

 

Raadt U aan om een eigen instelling voor uitgaande te kiezen, en zo ja welke.

 

Intussen ben ik tot de conclusie gekomen dat nu mijn mails niet meer inkomen in WLM.

Wat ik daar verkeerd gedaan heb zal ik nog moeten uitzoeken.

 

Om uw vraag te beantwoorden ivm foutmeldingen, ja ik kreeg volgende:

Aantekening 2020-09-20 124142.png

Toen werkten mijn inkomende wel, maar mijn uitgaande niet....😘

 

Groet,

 

Theok

0 Likes