Beantwoorden
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Installatie Safespot Guard lukt niet op Windows 10 pc

Ik heb net een computer gerecupereerd (Windows 10), die ik opnieuw heb ingesteld voor mijn vrouw.

Qua beveiliging draaide daar oorspronkelijk Trendmicro officeScan op.

Omdat ik net Safespot heb geactiveerd (gezien Telenet Security Pack niet meer beschikbaar was) wil ik ook Telenet Safespot installeren.

 

Om dit veilig te doen heb ik eerst Trendmicro OfficeScan gede-installeerd (wat logisch is).  Nadien bekeken, en ik vind geen enkel spoor meer terug van Trendmicro.  Niet in de geinstalleerde programma's, niet in de registry, niet meer op harde schijf.

 

Toch dringt Safespot aan om, bij installatie, de Trendmicro te verwijderen, dus de installatie kan niet doorgaan.

 

Wat kan ik nog verder doen ?

Tags (1)
8 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Installatie Safespot Guard lukt niet op Windows 10 pc

@Hellothere1963 

Heb je na het desinstalleren de computer uitgezet en terug opgestart?

0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Installatie Safespot Guard lukt niet op Windows 10 pc

ja.  Want de computer draaide eerst op Windows 7.  Heb die een update naar windows  gegeven, en dat kon ook alleen maar als de Trendmicro verwijderd werd.  Heb ik toen succesvol gedaan.

 

Denk dat die computer (met de windows installatie) een keertje of 10 is herstart.

 

Dus de Agent was toen zeker al uninstalled.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Installatie Safespot Guard lukt niet op Windows 10 pc

@Hellothere1963 

Je kan proberen om iets na te kijken.

Links beneden op de taakbalk heb je ofwel een vergrootglas ofwel een zoekvenstertje. Als je een vergrootglas hebt, klik daarop. Je hebt nu een venster dat opengaat, maar beneden naast het vergrootglas lees je 'Typ hier om te zoeken'. Dat is het zoekvenstertje dat je misschien al had.

Tik hier nu in: 'taakbeheer' en druk op Enter.

Je zier nu een venster Taakbeheer. Op het lijntje met de verschillende tabs dat begint met Processen, tik je op Opstarten.  Zie je daar iets staan dat verwijst naar Trendmicro (die iets moet de status 'Ingeschakeld' vermelden. Indien ja klik op dat lijntje zodat het opgelicht wordt. Rechts onderaan klik je op uitschakelen.

Hierna sluit je af en je herstart de computer. 

 

Als er niets staat onder opstarten dat naar Trendmicro verwijst, dan kan er nog iets anders geprobeerd worden.

Met het vergrootglas terug een zoekvenster openen indien nodig en tik in het zoekvenster nu services en druk op enter. Zoek onder naam of onder beschrijving een lijntje dat verwijst naar Trendmicro. Heb je er zo eentje (of meerdere dan dit doen voor elke voorkomen) dubbel klik op dat lijntje. In het nieuwe venstertje klik je op stoppen. De computer verwerkt je opdracht en als dat gedaan is klik je het grijze balkje naast opstarttype (allicht staat er Automatisch). Dat verander je in Uitgeschakeld. Je klikt onderaan in dit venster op Toepassen. Hierna sluit je de computer af en start terug op.

Veel succes.

 I

Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Installatie Safespot Guard lukt niet op Windows 10 pc

Die task manager had ik reeds geprobeerd, de services (die je ook rechtstreeks vanuit de task manager kan zien) nog niet, maar zoals te verwachten ook hier geen spoor van Trend Micro (wat ik ook niet verwachtte, want na de de-install had ik, ook alle appdata, userdata, ... van trend micro ook nog eens manueel verwijderd.  Zelfs de registry heb ik volledig manueel gecleaned (keys onder HKEY_LOCAL_MACHINE).

 

Ten einde raad heb ik dan de computer ook nog eens herstart in safe mode met networking.  Maar in dit geval wil de Safespot installer weer niet meer starten, die wil absoluut dat de computer "normaal" draait.

 

Ik heb ook even Kapersky en AVG geinstalleerd (om minstens de computer te scannen), maar gezien de popups en diens meer van de gratis versies, deze er voorlopig weer afgehaald.

 

Ik blijf de antwoorden hier even volgen.  Lukt het écht niet dan hoeft Safespot voor mij niet.  Voor de prijs hiervan (60 €/jaar), kan ik oplossingen kopen die wél werken.

 

Een volledige herinstallatie kan dan uiteraard wel weer, maar daar heb ik dan weer niet zoveel zin in.  Heb ettelijke uren gespendeerd om het een beetje op punt te krijgen (en bovendien is dan nog het gros van die uren opgegaan aan pogingen allerhande om die safespot aan de praat te krijgen).

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Installatie Safespot Guard lukt niet op Windows 10 pc

@Hellothere1963 even ter info: op 14/4 is er een nieuwe update voor Safespot op Windows gelanceerd. Als je het ondertussen nog niet helemaal hebt opgegeven, kan je het mogelijks nog eens opnieuw proberen installeren. Hopelijk zat er in deze update ook een oplossing voor het probleem dat jij had op je Windows computer. 😉 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Installatie Safespot Guard lukt niet op Windows 10 pc

@Suzy ok, ik heb het nog niet opgegeven, maar heb er ook nog niet al te veel latijn in gestoken (gezien de computer in kwestie ook niet zoveel gebruikt wordt).  Ik zal het bij gelegenheid proberen, en hou jullie zeker op de hoogte via deze post.

conny456
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Installatie Safespot Guard lukt niet op Windows 10 pc

in plaats van security pach

0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Installatie Safespot Guard lukt niet op Windows 10 pc

@conny456 ??????

0 Likes