Beantwoorden
d4e666
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

Mijn Telenet laadt traag

Mijn internet werkt snel, tenzij er egens "telenet.be" in het adres verschijnt, dan is het MINUTEN wachten tot er iets verschijnt, en dan te denken dat ik verbonden ben met hun eigen modem. Gewoonweg schandalig. 

 

En de eerste idioot die durft zeggen dat het probleem bij mij zit: waarom werkt de rest van internet dan wel zoals het hoort????

 

tags: dikke brol, belachtelijke tags die NIET vrij te kiezen zijn: GEEF DAN EEN LIJST IPV EEN TEKSTVELD IDIOTEN

en de telenet helpdesk is ook al niet veel soeps, het enige dat telenete kan is je als klant laten rondhuppelen op hun website.

 

Titel gewijzigd door MarianneM | Vorige titel: snelheid telenet diensten

0 Likes
31 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn Telenet laadt traag


@KelvinUceta  schreef:


Hahahaha... bericht volledig lezen, hé! In mijn geval was het ironisch bedoeld.

 

Grtz,

 


Ik ken dat liedje niet maar toen ik de titel (beter) las viel mijne euro maar mijn reactie was al weg. 😂

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Mijn Telenet laadt traag

Geen probleem hier, maar "mijn telenet" gebruik ik niet vaak. Kan mijn verbruik en de facturen via de app op mijn smartphone raadplegen. Meer heb ik eigenlijk niet nodig. Met de snelheid hier (150mbps) (meer dan oké voor mij) kan ik alles doen, wat ik wil doen. Alles werkt hier goed en dat is het voornaamste.

MijnSchermNaam
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Mijn Telenet laadt traag

Buiten de frustraties die er wat hard uit komen ben ik helemaal eens. Blijkbaar is dit niet bij iedereen maar ik heb ook snel internet tot ik (gelukkig niet vaak) op mijn.telenet.be moet zijn. Dan heb ik ook al eens een paar keer mijn laptop tegen de muur willen gooien en de telenet kabel eruit willen trekken. Minutenlang wachten eer ik bij een factuur kwam en andere problemen, maar vooral extreem traag waardoor elke klik er een teveel is.

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Mijn Telenet laadt traag

Dag @MijnSchermNaam,


Ik begrijp de frustratie, zeker als men een factuur of andere gegevens willen zien maar ik zou zeggen "relativeren", "Mijn Telenet" is geen "gewone" webpagina, het is webapplicatie, er draaien veel programma's op de achtergrond, integraties met systemen dus het is "logisch" dat het systeem even de tijd neemt om gegevens correct te laden.

 

Persoonlijk vind ik het straf dat we in een 5-tal minuten tijd alles over ons Telenet-account kunnen zien.

 

Grtz,

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
MijnSchermNaam
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Mijn Telenet laadt traag

Ik ken meer dan voldoende van web programmatie en begrijp dat het geen gewone statische webpagina uit de jaren 90 is, maar inloggen duurt al langer dan normaal (en sorry, dan hoort hij niet al allerlei testen te doen waarop hij wacht voor door te gaan, dat is dan gewoon bad design. Dat hij dat in de achtergrond doet, tot daaraan toe, maar alles wat hij laat zien op login pagina kan eigenlijk gewoon rechtstreeks uit de de telenet database geladen worden. Als ik dan gegevens mijn netwerk vraag snap ik dat hij allerlei analyses moet doen, maar dat hij dan minutenlang niets laat zien (behalve wit of zwart scherm), dat is ook gewoon bad design, op zijn een minst een statisch bericht dat dit een tijd kan duren, liever nog een soort van voortgang. Maar ik vrees dat dit iets is dat niet bij iedereen voorkomt, bij mij wel al jarenlang. Simpelweg, niet te tevreden over die site, iets loopt er mis bij sommige personen. Again, ik heb snel internet en het is de enige site waar ik dit tegenkom. Dus ik hoop dat er ooit verandering in komt, of een indicatie wat er mis gaat.

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Mijn Telenet laadt traag

Hei @MijnSchermNaam,

 

Ja idd het zou beter kunnen, gelukkig hebben we het niet zo vaak nodig.

 

Grtz,

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
pietermj
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Mijn Telenet laadt traag

Ik wou eens kijken naar mijn vorige periode mobiel verbruik, maar dit is niet beschikbaar. Voor het gewone internetverbruik kan je de vorige periode wel zien.

In ieder geval laadt mijn.telenet.be extreem traag, soms zo traag dat bepaalde rubrieken foutmeldingen geven.

Ik heb eens alles standaard ingesteld kwestie dns (automatisch telenet dns dus) en privaat (ipv openbaar) netwerktype in windows 10, maar dat verandert niks. Sommigen hier beweren dat de site direct laadt, dus er moet toch iets zijn wat dat veroorzaakt. Het enige wat ik niet geprobeerd heb is locale windows account ipv domein account.

In de android app worden de gegevens traag, maar toch binnen een tiental seconden geladen.

Kan telenet eens de optimale netwerkinstellingen meedelen voor consultatie via een browser op een desk/lap/top?

Kan telenet dezelfde historiekfunctionaliteit toevoegen aan mobieledataverbruik?

Xilinx
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Mijn Telenet laadt traag

Even op zoek hier naar een oplossing voor onderstaande window die wel bevroren lijkt op MijnTelenet... Blijft vaak 1minuut staan, soms ook Error...

EvenGeduld.png

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn Telenet laadt traag

@Xilinx 

Heb je daar nu nog steeds last van? Er is recent gewerkt aan "Mijn telenet"


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MijnSchermNaam2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Mijn Telenet laadt traag

Het is inderdaad properder, en nu zie je dat de site nog aan het laden is, maar de snelheid blijft hetzelfde.

+/- 3 minuten om van homescherm naar inlogscherm te gaan

nog eens hetzelfde nadat je je login hebt ingegeven.

 

Geen download issues, gewoon aan het wachten... op wat weet ik niet.

 

Jullie mogen gerust contact opnemen als jullie het eens willen oplossen 🙂

Mvg, Mart,

aka MijnSchermNaam2 (aka MijnSchermNaam hoger in de discussie)

 

 

 

(oorspronkelijk MijnSchermNaam)

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn Telenet laadt traag

@MijnSchermNaam2 

Maar wij zullen geen contact met je opnemen want wij zijn net zo goed klant als de rest hier online. Hier is geen enkele medewerker van Telenet zelf van de klantendienst enkel onze community manager en die kan er ook niet heel veel aan doen. 

 

Persoonlijk gezien merk ik zelf geen problemen met 'mijn Telenet' en ik log er regelmatig op in. Werk dan via safari dus het kan een browser issue zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MijnSchermNaam2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Mijn Telenet laadt traag

Ik hoop waarschijnlijk dat er soms eens iemand meeleest van Telenet, zou niet slecht zijn... 
Voor de rest apprecieer ik de dingen die hier uitgelegd worden.


Het is jammer genoeg ook geen browser ding, heb ze allemaal geprobeerd, ook zonder plugins etc.
Het is een issue met 'iets', heb het al op meerdere pc's gehad gedurende vele jaren. Op mijn IPhone werkt het momenteel wel goed... Enige site die ik ken waar ik dit mee heb.... But thx for the response. Groeten!

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn Telenet laadt traag

Kan het soms een probleem zijn met uw antivirus software? Want dat is helemaal niet logisch.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Mijn Telenet laadt traag

Dag @Xilinx,

 

Kan je ons eens stap voor stap vertellen welk scherm dit precies is en hoe kom je tot dat scherm, waar klik je dan...

 

Bv.:

Selfservice: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice#/menu=selfservice/
"Internet" klik op "Je thuisnetwerk" ....

 

Op deze manier zouden we je precies geval kunnen reproduceren en misschien hetzelfde resultaat krijgen, dat zou kunnen betekenen dat een mogelijk "bug" in het systeem is en dus zou de technisch dienst doelgericht een duurzaam oplossing kunnen bedenken.

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
Takeshi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Mijn Telenet laadt traag

Probleem is er nog steeds en zit duidelijk @Telenet hosting/netwerk: wanneer men naar het telenet.be domein verbindt vanaf het Telenet netwerk en NIET de Telenet DNS gebruikt.

Er worden hopen javascripts geladen (een vrij logge Angular app oa) en tergend tragend callbacks naar Google Analytics e.a. Het grootste deel wordt in cache geladen dus als iemand wil reproduceren:

- Zet 1.1.1.1 als DNS server

- ipconfig /flushdns

- incongnito browser zodat cache niet wordt geladen

-> mijn.telenet.be pagina laden duurt 5+ minuten. Zelfs de logonpagina van de TV App laden duurt minuten op Android (ligt dus niet aan PC)

 

Bijzonder ook dat wanneer je NIET op het Telenet netwerk zit, getest met Google DNS op 4G, het wel snel laadt met om het even welke DNS. Iemand heeft een grote config blunder gemaakt, waarschijnlijk DNS (it always is) related. En dat voor een ISP... Foei 🙂

0 Likes