42204
netweters
|
18615
gesprekken
|
20108
vragen
|
Check and Smile zegt dat "het netwerk niet optimaal is". Als ik 'Zo los je 't op' klik, komt de tekst "Er is een probleem met je aansluiting dat alleen een Telenet-technicus kan oplossen. Wees gerust, je kan meteen een afspraak maken om je netwerk gratis te laten herstellen." Als ik dan op 'Ik wil een afspraak maken!' klik, dan kwam gisteren de melding dat er iets mis is gegaan en dat geen afspraak gemaakt kan worden. Vandaag komt er een melding "Je hebt al een afspraak".
Op MyTelenet staat enkel een geannuleerde afspraak van vorig jaar. Ik heb hiervoor naar de klantendienst gebeld, en men zegt dat ik inderdaad geen afspraak heb, en dat ik nu telefonisch een afspraak kan maken, "maar dat kan extra kosten met zich meebrengen, dat hangt van het oordeel van de technieker af." Niet gratis dus.
Wat nu?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Check and Smile, probleem, maar kan geen afspraak maken
Stuur alles door via whatsapp telenet
met alle foto en zet er bij voor de gratis tussenkomst van de technieker
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html
Done!
Thanks.
Technieker is langs geweest na afspraak via Whatsapp.
- iPhone App Check & Smile zegt dat er een probleem is.
- Chatbot "Hans" zegt: "Ik heb je modem uitgelezen en ik zie inderdaad een aantal storingen."
- Chatbot "Philippe" zegt: "Ik merk toch op dat er een probleem is met je dropkabel zelf..."
- Technieker Marouan komt ter plaatse en vindt geen enkel probleem, maar vervangt voor alle zekerheid een kabel.
- iPhone App Check & Smile zegt nog steeds dat er een probleem is.
Besluiten:
- App Check & Smile is waarschijnlijk waardeloos
- Whatsapp chatbox is minstens twijfelachtig
- Technieker is uitstekend
Ik betwijfel dat Hans & Philippe chatbots zijn, dat zijn volgens mij gewoon klantendienst medewerkers (mensen die specifiek opgeleid zijn om de klant vanop afstand te informeren en bij te staan)... Zij kunnen allen zeggen wat ze zien in het systeem en dat is waarschijnlijk dezelfde info waar Check & Smile zich op baseerde.
Daarom komt er dus een technieker langs (iemand die specifiek opgeleid is om aansluitingen te doen en signaal problemen te verhelpen), om te kijken of het al dan niet klopt en het te fixen indien nodig.
Tenslotte staat er in je screenshot ook een grote disclaimer bij Check & Smile dat het ook om een oud (intussen verholpen) probleem kan gaan, wie weet is dat wel het geval.
De technieker zei dat "Hans" en "Philippe" bots zijn.
Maar wat belangrijker is, hij gaat het probleem met de app-functie escaleren. Misschien kan die dan uiteindelijk wel bruikbaar worden 🙂