Beantwoorden
JanMetDePet
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. π-DAY! Alles op zijn plek!

Optimaliseer je wifi

Telkens als ik mijn WiFi probeer te optimaliseren met de Telenet app, krijg ik de melding "Er is een probleem met ons systeem, sorry voor het ongemak. Kom straks nog eens terug om het opnieuw te proberen." 

IIk ben al meerdere keren teruggekomen doch steeds krijg ik dezelfde melding. Is er iemand die ervaring hiermee heeft? 

0 Likes
19 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Optimaliseer je wifi

@JanMetDePet 

Ik krijg die melding niet, maar zie verder niet wat ik met het resultaat van de test zou moeten doen.

Het lijkt mij dat je niet veel mist (op dit ogenblik) door die foutmelding.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JanMetDePet
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. π-DAY! Alles op zijn plek!

Optimaliseer je wifi

Wel, ik zou deze test moeten doen van Telenet om te kijken welke WiFi versterker ik nodig zou hebben. Blijkbaar krijg je dan een gratis WiFi versterker van hen. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Optimaliseer je wifi

@JanMetDePet 

Heb je de app al eens verwijderd van uw toestel en terug geïnstalleerd. Hier blijft hij werken.

Zorg ook dat je op je eigen netwerk zit. Niet wifree.

Maak van de foutmelding een screenshot voor je naar een service center gaat. Dan kun je bewijzen dat er een probleem is.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Optimaliseer je wifi

@JanMetDePet 

Je hebt de keuze tussen het gratis huren van een AP (access point) of een set van twee powerlines. 

Opgelet deze powerlines zijn niet compatibel met de  meeste andere powerlines (ik vermoed wel met de nieuwe reeks van Devolo die dezelfde norm volgt).

Avanti
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Optimaliseer je wifi

Beste,

Ik krijg dezelfde foutmelding, alleen kan ik gewoon weg niet inloggen op mijn thuisnetwerk met de SSID en login.

Al gebeld naar telenet maar daar zeggen ze gewoonweg dat alles normaal werkt.

0 Likes
T_Bandana
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Tien op tien! Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Optimaliseer je wifi

@Avanti 

 

Er zijn toestellen waarbij je de hele test kan overslaan zolang wifi ingeschakeld is zonder effectief verbinding te hebben. Bepaalde huawei toestellen (om een voorbeeld te geven) lijken dit niet te kunnen terwijl LG het dan weer wel kan.

 

Stappen die je kan ondernemen:

 

1) Doe een power reset van je modem (15 seconden uit het stopcontact trekken en weer insteken en daarna 5 minuten wachten).

 

2) Ga naar mijn.telenet.be, kies voor je thuisnetwerk, ga naar modem details, Ga naar signaal en pas je wifi kanaal aan van de 2,4 ghz frequentie. Kanalen 1, 6 of 11 zijn de meest optimale.

 

3) Check zeker ook dat je met het juiste wifi netwerk verbinding maakt en ook dat het ingegeven wachtwoord correct is. Check dit voor de zekerheid op mijn.telenet.be, kies voor je thuisnetwerk, ga naar modem details, ga naar beveiliging en daar kan je de correcte gegevens vinden (Deze zijn niet altijd het stickertje op de modem of wat in het boekje staat)

 

Indien het echt niet lukt kan je best de klantendienst contacteren. 

Avanti
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Optimaliseer je wifi

Beste. Dit gaat niet over een test uitvoeren. Enkel kan ik mijn wifi paspoort niet zien en op de app krijg ik dus die foutmelding. De modem heb ik reeds meermaals gereset. Tevergeefs. Alles is begonnen bij een modem wissel waarbij de logins en WW van de oude modem niet is overgenomen. Bij Telenet zeggen ze dat het iets heel uitzonderlijk is en geen prioriteit heeft. Duidelijk een software probleem enkel bij Telenet zelf op te lossen. 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Optimaliseer je wifi

@Avanti even om zeker te zijn, heb je thuis toevallig een modem-only (EMTA) van Telenet i.p.v. een HGW?

 

In dit topic, krijgt een andere Netweter namelijk dezelfde foutmelding te zien. Maar daar lijkt het op het eerste zicht gerelateerd te zijn aan een EMTA. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Avanti
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Optimaliseer je wifi


@Suzy  schreef:

@Avanti even om zeker te zijn, heb je thuis toevallig een modem-only (EMTA) van Telenet i.p.v. een HGW?

 

In dit topic, krijgt een andere Netweter namelijk dezelfde foutmelding te zien. Maar daar lijkt het op het eerste zicht gerelateerd te zijn aan een EMTA. 



En wat is een EMTA of een HGW? 

 

0 Likes
T_Bandana
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Tien op tien! Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Optimaliseer je wifi

EMTA = modem only

 

Hierop dien je je eigen router/app/switch op aan te sluiten om thuis een netwerk en wifi te krijgen.

 

HGW = Home GateWay

 

Dat is er eentje waar alles inzit en die je kan beheren via mijn.telenet.be

0 Likes
T_Bandana
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Tien op tien! Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Optimaliseer je wifi

@Avanti 

 

Dan neem ik aan dat je totaal niet meer kunt verbinden via wifi.

 

Ben je al eens op mijn.telenet.be gaan kijken wat je SSID en wachtwoord zijn?

 

Als je daarmee op de normale manier probeert te verbinden... krijg je dan een foutmelding? Zoja... welke? (authenticatie probleem of iets dergelijks)

0 Likes
Avanti
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Optimaliseer je wifi

Jawel hoor. Ik kan perfect verbinden met het SSID en WW wat bij de nieuwe modem is. 

0 Likes
Avanti
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Optimaliseer je wifi

Ik heb gewoon zo een witte modem van Telenet. 

T_Bandana
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Tien op tien! Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Optimaliseer je wifi

Dan heb je een HGW.

 

Probeer dan eens de tip om gewoon wifi aan te zetten zonder verbonden te zijn met een netwerk. Indien het nog niet lukt en de foutmelding verschijnt in de app is er toch ergens iets wat niet volledig klopt en in zulke gevallen helpt het wel om te weten welk merk en model smartphone of tablet je hebt, os versie en versie van de app die je gebruikt zoals @Suzy aangaf. De app kan problemen geven bij bv oudere apple smartphones omwille van een ouder os.

0 Likes