24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
hey iedereen,
Sinds de overstap naar Telenet One met de TV Flow app, is de Android TV app erg traag en instabiel.
Veel prestatie problemen merk ik, toch echt wel meer tov de vorige YUGO TV app voor Android TV.
Op mijn OnePlus 8T werkt deze wel zoals het hoort.
Mijn Android TV box is een Nvidia Shield 2019 versie.
Deze is verbonden via de ingebouwde ethernet poort, dus aan de connectie ligt het niet.
Andere apps zoals Youtube, Netflix, Amazon prime, Spotify draaien veel soepeler.
@HaroenR weet jij hier raad mee? Of kunnen jullie dit intern testen wat de mogelijke oorzaak hiervan is?
@MaartenLoyens heb je al eens naar de nieuwe One formule van Telenet gezien?
Geef de informatie maar eens door.
Hier kan je alles terug vinden. Je kan ook zelf je pakket samen stellen 🙂
2 weken op telenet Flow en absoluut niet tevreden, app is onstabiel verliest verbinding en vaak bufferen
@TMCLS93 Als je Telenet TV Flow hebt aangeschaft, is het dan mogelijk om in de Google Chomecast with Google TV de Flow TV App te downloaden en rechtstreeks vanop je tv-scherm te streamen ipv je smartphone er te moeten bijpakken?
@Theumie hoi,
Ik heb dit zelf getest en dit is perfect mogelijk aangezien Google TV eigenlijk Android TV is als basis 😉
Dit is inderdaad mogelijk. Hoeft niet meer te casten.
Wat is jullie ervaring op Android TV rechtstreeks de Flow app te gebruiken? Elke 5 a 10 seconden hapert het beeld,
is gewoon niet te bekijken, gruwelijk irritant!
Bekabeld internet hier, geen applicaties die bandbreedte verbruiken - haperen zowel live kijken als oudere tv uitzendingen. En het gebeurt altijd, 24/7, elke dag ongeacht het uur.
Werkt dat bij jullie wel vlot? Draai het hier dus native op een Sony Bravia Android TV. Als het wel goed werkt, is dat dan op een Shield of MiBox of iets dergelijks?
Op mijn appletv werkt het wel redelijk, al crasht de app zowat 1 keer per avond. maar zeker geen haperingen.
Ik begrijp dan niet hoe ik nog steeds last heb van frame drops om de x-aantal seconden (Chromecast met Google TV). Vooral bij het EK was dat echt niet aangenaam om te kijken (om de x-aantal seconden blijft het beeld heel kort even hangen).
Over het algemeen vlot hier, maar er is duidelijk nog werk aan de app.
Zopas een crash van de app op tv met resultaat dat de app op gsm het ook begaf. Na herstart van de router opgelost. Maar wel 20 minuten van de wk finale gemist door dit gedoe.
Bewaarde programma’s die soms verdwijnen. Bij opnieuw inloggen zijn ze er dan plots terug.
Herstarten van een reeds gestart programma durft ook wel eens te haperen, met heel veel frustratie als gevolg.
Zijn er ergens feedback threads beschikbaar / gekende problemen / versiegeschiedenis?
Wij hebben net hetzelfde op een 2 jaar oude philips android tv. Software is up to date en de app is reeds opnieuw geinstalleerd. Via de shield in de veranda en de mibox in de camper (4G) hebben we geen enkel probleem. We hebben niet echt zin om onze tv van bijna 2000 euro te vervangen voor een produkt van telenet die niet 100 procent werkt op alle toestellen.
Op apps van andere aanbieders heb ik het “schokkend” beeld ook. Het ligt dus eerder aan de TV denk ik (Sony Bravia Android TV - gekend om hun minder performante SoC’s) - op die reden wat verbaasd dat het ook bij andere merken voorkomt! Misschien helpt een optie waarbij je lagere bitrates van de stream kan kiezen om dit soort toestellen te bedienen.
Ondertussen wel de TV Flow app opgezegd.
dus ben je overgeschakeld op de tv-box? Zit daar veel verschil in?