Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Problemen TV Flow

Ik lees veel ongenoegen over kinderziektes van TV Flow die maar niet opgelost geraken. Vandaar dat ik dit topic even maak, om alles samen te brengen. Ik tag ook even @HaroenR omdat hij aan het project mee werkt (denk ik). Ik heb m'n persoonlijke bevindingen opgedeeld in 2 delen: problemen & missende features. 

 

Problemen

  • Bewaarde programma’s & terugkijk-tv start quasi nooit vanaf eerste keer. Verschillende keren proberen en/of app volledig afsluiten en opnieuw opstarten is dan nodig.
  • Op Apple TV, crashed de app telkens je een live-programma lichtjes uitgesteld kijkt en ondertussen het andere al begonnen is.
  • Bewaarde programma’s & terugkijk-tv haperen zeer hard via de apps (iPhone, iPad & Apple TV). Op iPhone en iPad zijn dit schokken (zie video), op Apple TV freezed het beeld enkele seconden om de paar minuten en soms zelfs seconden. Maakt videos echt niet kijkbaar. 
  • Opnames van programma’s (vooral sport) die uitlopen, stoppen te vroeg. Geen mogelijkheid om manueel langer te laten opnemen.
  • Verschillende keren moeten her-inloggen op de Apple TV (hier wordt aan gewerkt, volgens Telenet). 

Missende functies:

  • Ondertiteling aan/uit schakelen.
  • Streamz content aan/uit schakelen. Of geef de mogelijkheid om Flow te koppelen aan Streamz account (hebben jaarabonnement rechtstreeks bij Streamz omdat dit voordeliger is).
  • Franstalige zenders verbergen (zowel bij zoekfunctie als bij live-feed zenders).
  • Mogelijkheid, zoals in de Telenet TV app en op de TV Box, om zendervolgorde aan te passen en zenders te verbergen.

 

Vooral het haperend beeld maakt de app de laatste tijd echt onbruikbaar. Heb Telenet zelf hierover gecontacteerd, met een technieker gebeld en daar zeiden ze "we hebben alles hier getest, en werkt perfect. Het ligt dus allemaal aan u, meneer"..... Gelieve hieronder allemaal jullie klachten te posten, zodat ik Telenet nogmaals kan contacteren met een bundel klachten voor (hopelijk) beterschap of compensatie. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
36 reacties
JorgenB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen TV Flow

Doorspoelen/terugspoelen gaat ook niet altijd even goed. Het beeld volgt meestal eerste seconde nog, maar dan staat het stil en moet je maar gokken waar je ongeveer wilt kijken

0 Likes
Joseph05B
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Problemen TV Flow

Ons hoofdprobleem is het quasi dagelijks moeten registreren via de QR-code op onze 2 Apple TV’s. Het zijn de recentste 4K versies en ze zijn via ethernet verbonden met de router.
Zoals u al opsomt zijn er daarnaast nog een zéér lange lijst van onvolmaaktheden en ergernissen, dit laatste vooral bij uitgesteld kijken. Wij hebben Apple TV+, Netflix en Disney+ ook gebruikt, net zoals VRT Nu. Geen enkele App geeft de problemen zoals Telenet TV Flow, eenmaal geregistreerd is er bij die Apps’s geen enkele noodzaak tot opnieuw aanmelden. Dat ik geen Telenet netwerk in huis heb, zou ook geen probleem mogen zijn, ik heb toch ook geen Netflix netwerk thuis …

Als de Vlaamse zenders allemaal zouden beschikbaar zijn via andere Apps, dan was TV Flow al lang buiten gevlogen.

Ik ben een Telenet klant van het eerste uur. Ik heb dit ook al meerdere malen gemeld aan de helpdesk naar aanleiding van andere problemen. De kwaliteit van de website, applicaties en service, lijkt na de verkoopcijfers te komen, ook al was dit vroeger het uithangbord van Telenet en ondanks de goede contacten, die ik bij verschillende helpdeskmedewerkers over al die jaren heb mogen ervaren. Jammer. 

 

Hopend op eindelijk een oplossing. 

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Problemen TV Flow

@Joseph05B Flow geeft toch maar enkel de vlaamse zenders, dus met vrtnu en vtmgo heb je al twee derden van de zenders van flow, dus waarom nog betalen, en vt4 stream je dan gewoon

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Problemen TV Flow

Update na > 8 maanden: alleen inlegproblemen lijken deels opgelost. Volgende problemen/functies zijn nog altijd (niet) aanwezig: 

  • Net uitgestekd kijken op Apple TV terwijl 'in real time' het volgende programma begint: app crasht. 
  • Happeringen bij uitgesteld kijken & opnames op zovel laptop, smartphone, tablet en Apple TV
    • Op Apple TV & laptop: beeld freezed enkele seconden (internet met kabel 148 mb/s perfect en via Netflix, Streamz, Disney+, VTM Go, VRT Max, Discovery+, YouTube, PrimeVideo geen enkel probleem)
    • Via smartphone en tablet (iOS): happeringen in beeld (storingen) soms om de paar seconden.

Wat ik nog altijd mis (t.o.v. Telenet TV app): 

  • Ondertiteling opties (nu gewoonweg niet aanwezig) 
  • Franse zenders en zoekresultaten kunnen verbergen 
  • Streamz content kunnen verbegen (heb jaarabo bij Streamz zelf) of Streamz jaarabo kunnen koppelen aan Telenet login 
  • Favoriete zenders instellen en/of zendervolgorde aanpassen 
  • Manuele opnames (nu mis ik vaak laatste deel F1 en/of voetbal omdat opnames automatisch stoppen als programma gedaan is). 
  • 4K optie 

 

De TV Flow app is nu zeer basic, op zich geen probleem als die basic dingen ook perfect zouden werken dan. Dat doen ze helaas nog (altijd) niet 😕 Lijkt ook 0,0 evolutie in te zitten, rap even app gemaakt, online gezet en er niet meer naar omkijken. Wel nog altijd €10/maand vragen, of klanten laten upgraden naar (uiteraard duurdere) TV Iconic. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Problemen TV Flow

Vermoedelijk betreft dit een update aan het achterliggende loginsysteem dat ook voor de Telenet TV-app wordt gebruikt.

Sinds april 2022 is er geen update van de TV Flow-app meer geweest.

Als je vindt dat een half afgewerkt product 10 euro/maand waard is, blijf dan gerust met plezier betalen.

Anders kan je voor 10 euro/maand een vele betere tv-ervaring krijgen met de app van TV Vlaanderen.

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Problemen TV Flow

Heb TV Vlaanderen gehad jaartje geleden, was zowaar nog slechter dan Flow (en dan vooral de niet-bestaande opname mogelijkheden).

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
wooley
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Problemen TV Flow

Ik heb dit probleem ook al enkele weken. is echt irritant. heb ik nog nooit meegemaakt in de meer dan 20 jaar klant zijnde. al al hun zogezegde oplossingen gedaan: niks werkt.

0 Likes