Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Safespot app - geen verbinding controleer netwerk

Daarnet op twee gsm's de Safespot app geïnstalleerd zodat ik mijn apparaten kan beheren. Ik heb het dus niet over de Guard app.

Na opstarten van de app wordt een code gestuurd naar mijn gsm nummer. Die code geef ik door in de app. Dat lukt terwijl ik verbonden ben met wifi op mijn Telenet thuisnetwerk.

Daarna start de app op, maar blijft lange tijd met gele achtergrond en wit Telenet logo staan.

Na x-aantal tijd krijg ik dan de melding "Er is geen verbinding, controleer alsjeblieft je netwerk".

De modem heb ik al herstart, maar hiermee is het probleem niet opgelost.

Wat kan de oorzaak zijn? Of zijn er storingen bij Telenet?

0 Likes
23 reacties
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Safespot app - geen verbinding controleer netwerk

@patrick37  ik heb nu een eigen SSID en password (jaren geleden zelf gekozen ter vervanging van de default ssid)

na de reset wil ik dezelfde ssid en password enzo instellen als dat ik nu gebruik

dan gaan mijn toestellen daarna toch automatisch gewoon connecteren? 🙂

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot app - geen verbinding controleer netwerk

@glennvda 

Nee , als je de reset gaat gebruiken op de HGW zelf dan gaat alles terug naar de SSID + paswoord van Telenet zelf. 

Dat is dan de keus die je zelf maakt om al je toestellen op die manier terug te koppelen. 

Ik wil er ook nog eens op benadrukken ,of dit je probleem wel of niet verhelpt ik daar niet zeker van ben. Kan software matig zijn via 'mijn Telenet' zelf . Er zijn wijzigingen die er nu aan het doorlopen zijn achterliggend bij Telenet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Safespot app - geen verbinding controleer netwerk

@patrick37 akkoord allemaal, maar de bedoeling is dat de Safespot app werkt, want daarvoor betaal ik ook deels mijn abonnement 🙂

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot app - geen verbinding controleer netwerk

@glennvda 

Snap ik en ik probeer je maar op weg te helpen. 

Kan je zeggen hier werkt het maar daar heb je niks aan. 

De oorzaak lijkt me te liggen aan het feit dat je draadloos signaal uitstaat , althans dat is denk wat de app denkt. 

Jij zegt nee dat is niet zo ik ben verbonden met wifi , mijn eigen wifi netwerk wat ik gebruik van Telenet op de HGW. 

Dan is het raar dat je wifi op uit staat in 'mijn Telenet' terwijl je dit gebruikt. 

Vandaar ook het voorstel voor de reset. Of dit je probleem oplost kan ik niet zeggen maar je kan het proberen. Als je het al probeert en je SSID + paswoord wijziging terug naar je Telenet SSID + paswoord wat je ooit hebt gekregen dien je wel je toestellen opnieuw te verbinden. Ik kan je geen garantie geven dat dit de oplossing is maar het kan zomaar zijn dat ineens je probleem is opgelost hierdoor. 

Als het een achterliggend probleem is dan dient Telenet dit op te lossen maar daarvoor moet je een dossier laten aanmaken om het intern te bekijken. Kan zijn wegens de veranderingen die er nu doorlopen of iets persoonlijks in je profiel. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot app - geen verbinding controleer netwerk

@glennvdaIk  begrijp u bericht anders dan @patrick37 

Je doet een reset en na de reset verander je via mijn Telenet SSID en wachtwoord naar uw eigen keuze van vroeger. Als dat gedaan is zullen al uw toestellen terug verbinding maken.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Safespot app - geen verbinding controleer netwerk

@janne_man @patrick37 

Ik heb de modem naar standaardinstellingen gebracht via Mijn Telenet en nadien ook eens door de resetknop 15sec in te duwen op de modem, maar dat heeft dus geen oplossing gebracht.
Draadloos signaal blijft daar dan op "uitgeschakeld" staan. Vreemd genoeg blijven mijn zelf gekozen SSID en wachtwoord behouden en zijn ook mijn portforwarding settings behouden. Dus de default Telenet SSID (dat op de sticker van de modem plakt) werd niet geactiveerd door deze 2 verschillende resets.

Wat is er gaande met mijn modem?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot app - geen verbinding controleer netwerk

Je kan geen echte hard reset doen van de modem/router van Telenet. Aanpassingen kan je enkel via mijn telenet of de telenet app. Dat is nu juist het probleem. Het systeem is zo goed dichtgetimmerd dat het nu vast zit door de storing bij Telenet.

Je herstart best de modem van uit mijn Telenet (die functie werkt bij wel bij mij).

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Safespot app - geen verbinding controleer netwerk

Herstarten via mijn Telenet of door de modem uit te zetten en aan te zetten lukt uiteraard wel, maar dat lost mijn probleem niet op hé.

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Safespot app - geen verbinding controleer netwerk

Probleem opgelost door de modem te vervangen door de nieuwe zwarte wifi modem 🙂 

*slotje*

0 Likes