Beantwoorden
Kennyv1
Experienced Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Safespot app toont gezin niet

Ik zie de optie/tabblad “gezin” niet meer in de Safespot app.

dus ik kan de digitale gewoontes niet meer beheren. 

0 Likes
41 reacties
MEULC
Experienced Beetjesweter
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ook ik heb hetzelfde probleem, zowel op mijn eigen toestel als op het toestel van mijn vrouw. Beide zijn iPhones. Als ik de app installeer op een android toestel zie ik wel de optie ‘je gezin’.

Gebruiken jullie toevallig ook een apple toestel of zijn er ook android gebruikers die de optie ‘je gezin’ niet zien?

Al meermaals de klantendienst gecontacteerd hiervoor maar helaas geen oplossing. Enkel standaard antwoorden zoals ‘herstart je modem eens’

0 Likes
Kennyv1
Experienced Beetjesweter

Hier ook nog steeds geen oplossing. Nochtans al een aantal keer contact gehad met Telenet zelf. Ik moet er wel bij zeggen dat ze me wel altijd netjes zelf terug opbellen wat ik wel apprecieer. 

Vorige week spraken ze in op voicemail dat het probleem zou moeten opgelost zijn en dat de tab “gezin” terug zichtbaar moeten zijn. Toen ik thuis was de app herladen en zelfs opnieuw geïnstalleerd op mijn gsm alsook mijn vrouw haar gsm maar nog steeds de functionaliteit “gezin” NIET zichtbaar. 
Vandaag ben ik terug opgebeld door Telenet om de oplossing te verifiëren en ik heb ik dit dus gemeld dat het probleem nog steeds aanwezig is en het issue zit nu terug bij de TBO. 
Ter info: ik gebruik een iPhone met de laatste versie IOS (heb zowel op iPhone 15 als op iPhone 11 geprobeerd) 

0 Likes
Silentoak
Freshman Weetjesweter

Ik heb hetzelfde op laatste nieuwe iPhone en alles is upgedate. Geen gezin icoon meer. Straks eindigt de vakantie en hebben we die knop echt nodig + er hangt er een maandelijkse prijs kaart aan vast toch? 

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Best dat je dit meld aan telenet stuur foto's door met de info

en welke toestel je hebt ...

Maandelijkse kosten hangen er niet van af is gewoon info meer niet (verbruik of rekeningen kan je niet bekijken via dit de dringendheid is er niet

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/veilig-surfen/hoe-werkt-de-safespot-a...

0 Likes
Silentoak
Freshman Weetjesweter

Dag Luc 

bedankt voor je antwoord en advies.

Alles werd doorgestuurd aan een Telenet chatbot in WhatsApp.

ter info: voor safe spot betaal ik 8euro per maand en door de gezinsknop ( die nu verdwenen is ) beheerde ik in samenspraak, de uren dat onze kinderen de wifi konden gebruiken.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Je hebt gelijk voor deze zaken vragen ze geld ik wist het niet dacht dat gewone extra service was

Geef het door aan telenet en vraag een creditnota voor de periode dat niet werkt 

0 Likes
Silentoak
Freshman Weetjesweter

Opgelost:

na veel geheimzinnig gedoe ( “de software van de app zit in de router” uh-huh … dat is idd zo maar de code om buttons eraf te flikkeren zit in de broncode ) met diverse professionals/bots via WhatsApp ( er is zelfs een “dossier” aangemaakt 🥹) Ben ik tot de constatatie gekomen dat in Android versie de app wél de gezinsknop toont en bij de laatste update van Apple (07/24) ze het eraf geflikkerd hebben. Zal wss met Apple zijn T&A’s te maken hebben. Het is dat rond de pot draaien waar ik het persoonlijk “lastig” mee heb… 

0 Likes
Kennyv1
Experienced Beetjesweter

Ik heb deze uitleg nog steeds niet gekregen van Telenet zelf. 
mij ben in afwachting van een telefoon. 
en zal dit in de toekomst wel terug zichtbaar zijn? 

0 Likes
Silentoak
Freshman Weetjesweter

Geen flauw idee Kenny, ik ben maar zoals u, een toevallige gebruiker. Ik vermoed dat Apple hen voor een keuze zal gesteld hebben: knop vh gezin eraf of geen app ( na de nieuwe update in juli ) Apple is redelijk streng ivbm privacy, en ik vermoed dat het schoentje daar wringt. Uiteraard zal Telenet zelf dat nooit toegeven, maar het feit dat de “mijn gezin”knop bij iPhone niet meer zichtbaar is en bij Android wél, zegt genoeg, denk ik.

0 Likes
Silentoak
Freshman Weetjesweter

Heeft met Apple te maken. Op Android staat de knop er nog op. Er zal een haar in de boter liggen tussen Telenet en Apple zijn strenge privacybeleid. Ik vind het wel typisch corporate hoe ze het steeds bij de klant leggen ( router aan/uit, bugs, updates ) terwijl het vrij simpel is, maar ook vrij vervelend. 

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter

Dat het bij Apple zou liggen zouden er meer gebruikers klachten hebben

Die 4 of 5 klachten is te weinig of wel zijn niet veel gebruikers van de app kan ook

En Apple zou dit vlugger opnemen kan ook zijn  dat het op laatste einde loopt de app

Veel zaken die niet genoeg opbrengen worden geschrapt

0 Likes
Kanjo
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Say what?! On a roll... Tien op tien!

Heb dit probleem ook met iPhone 

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter

Altijd doorgeven aan telenet

De rest lossen ze op met een credit nota

0 Likes
Kennyv1
Experienced Beetjesweter

Update:

vandaag kwam een kennis op bezoek.

die persoon had een Android gsm bij.

daar dus eens de app op geïnstalleerd, en via de telefoon connectie op mijn thuisnetwerk.

en ra ra ra… de app werkt wel. Had plots terug de optie gezin.
Dus toestellen met IOS zijn niet volledig compatibel met de app want “gezin” werkt niet.

ik ben nu wel niet van zinnens om een ander toestel aan te schaffen. Dus hopelijk komt er een update in iOS die dit fixt. 

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter

Zal op een bepaalde iPhone zijn

Geef het type door aan telenet ze moeten het oplossen

0 Likes