24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Hallo,
Iemand een idee waarom de verbonden toestellen niet meer zichtbaar zijn in de MyTelenet App?
Waarschijnlijk weeral na een update, vroeger was dit zichtbaar onder de rubriek Wifi-netwerk.
Je kon dan ook nog op modem klikken en zag je het Wan IP-adres.
Dit alles was zeer nuttig, bij problemen kon je zien of je toestel online was in de app.
Ook het WAN-adres zeer nuttig ivm problemen externe benadering IPC-camera.
Via de PC website MijnTelenet kan je wel alles consulteren.
Alvast bedankt
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Verbonden toestellen niet zichtbaar in Telenet App
Bij mij is het wel beschikbaar, dus het is in ieder geval niet geschrapt.
Heb je op meerdere tijdstippen getest? Probeer eens of het herstarten van de modem een verschil maakt.
Welk type modem heb je? Misschien werkt het niet voor alle types.
Met de MyTelenet app kan ik je helaas niet helpen, maar volgens mij ben je beter af met de Fing app. Geeft een hele goed overzicht van alle toestellen die verbonden zijn.
Fing app is niet gratis; 6.99 euro per maand. Eerst gratis om uit te proberen en dan dokken...
Geen foutmelding, wel een leeg vak eronder.
Zeg er wel bij dat ik 2 netwerknamen gebruik, 1 voor de 2,4 GHz en 1 voor de 5 GHz maar dat is nooit een probleem geweest.
Heb dit gedaan omdat mijn nieuwe toestellen die 5 GHz aankunnen vaak op het tragere 2,4 GHz netwerk bleven staan.
Dus onder het wifi-netwerk zie ik 2 tabbladen staan de 2,4 en 5 GHz waarop de knoppen diagnose, beheren en delen staan, daaronder is nu alles leeg.
@K-330 schreef:Fing app is niet gratis; 6.99 euro per maand. Eerst gratis om uit te proberen en dan dokken...
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar Fing is nog steeds gratis, maar met beperkte mogelijkheden. Zo zal de Fing app geen devices herkennen op naam/model/type. Maar Fing Desktop (waarvoor je een account moet aanmaken) doet dat wél en is gratis. Bekijk de FAQ waar staat: 'Fing Desktop is free of charge.' (Mogelijk kan ik de app beperkt gebruiken, omdat ik een account heb.)
De prijs die je vermeldt is niet volledig en enkel voor Premium. Voor Starter betaal je $2,99 en dan is er nog Free.
Ik gebruik Fing ook gratis. Ik heb ook wel een Fingbox thuis, dus geen last van iOS die geen MAC-adressen wil tonen en ook beschikbaar vanop afstand.
De Free versie is volgens Fing zelf wel gelimiteerd tot 3 scans per dag
Bedankt voor de info.
Kijk nu ook niet alle dagen maar vermoed 2 à 3 weken, zie sindsdien geen verbonden toestellen meer in de App.
Telenet Wireless Modem CH7465 LG-TN sinds 04/11/2021 vanaf abo ONE.
Zonet de MyTelenet App onder instellingen Apps gedwongen gestopt, brengt geen oplossing.
Heb deze middag eens vlug de antwoorden geconsulteerd maar had te weinig tijd om op iedereen zijn antwoord te reageren, alvast bedankt iedereen.
Ik las toen ook ergens een tip, andere browser proberen, zie dit nu niet meer staan, maar als je via de MyTelenet App werkt gebeurd toch alles in de App zelf en is er geen sprake van een browser toch?
Ik gaf bij de opstart van mijn vraag nog mee dat er geen probleem is wanneer ik via bvb google chrome naar Mijn Telenet ga, daar kan ik wel de verbonden apparaten zien + het WAN-adres.
Zal evt na het weekend eens de modem herstarten.
Betalen voor iets wat je normaal in de MyTelenet App moet zien doe ik niet, kan het dan ook zien via Mijn Telenet webpagina maar is veel omslachtiger.
Deze morgen de modem herstart, nog steeds geen verbonden apparaten zichtbaar in de MyTelenet App.
Wanneer je op 1 van de 2 tabbladen (2,4 Ghz of 5 Ghz) klikt "beheren > Netwerkinstellingen" krijg ik steeds de melding "Meerdere netwerknamen gevonden".
Telenet wil daarmee hun klanten opdringen om te kiezen voor 1 netwerknaam (SSID), ik ga het in ieder geval niet doen, net zoals vele ervaren gebruikers.
Wil zelf de controle blijven behouden welk netwerk ik standaard gebruik en wanneer het aangewezen is om over te schakelen naar de 2,4 Ghz bvb de tuin = grotere afstand.
Heb 9 maand geleden een P1-meter van HomeWizard geïnstalleerd op de elektr.teller, werkt enkel op het 2,4 Ghz netwerk, de HW App diende dus verbonden te zijn met dit netwerk tijdens installeren, door gebruik van verschillende SIDD's was dat een makkie, niks dan voordelen 2 SIDD's voor wie zelf de controle wil behouden.
Hoop dat er iemand meekijkt van Telenet en hiermee aan de slag gaat.
Het was zo'n meerwaarde dat ik in een vingerknip alle verbonden toestellen zag, incl met welk netwerk verbonden (2,4 of 5 Ghz), incl MAC- en IP adres, klikte ik verder op het icoontje modem zag ik het WAN-adres, nuttig wanneer er problemen zijn met de IPC camera.
Al dit goeds is nu tenietgedaan sinds een 2 à 3 tal weken en dacht dat er rond die periode een update geweest is.
Is het nu aangewezen om dit ook via een ander kanaal te melden, echter de operatoren van de helpdesk Telenet hebben mij in het verleden niet echt kunnen helpen met dergelijke Telenet App problemen en verwezen mij eerder naar hier door.
Alvast bedankt voor jullie bijstand en advies.
OK, bedankt, zal ik doen.
Groeten, Edwin
Ik heb hetzelfde fenomeen sinds de app update van 12/08. Het netwerkblok verschijnt weliswaar bij het openen van de app, maar verdwijnt dan quasi meteen.
Wanneer ik de "check & smile" optie gebruik in de app, dan zegt die qua verbinding dat "ze niets kunnen zeggen over de verbinding aangezien ik geen internet van Telenet heb ?!" terwijl ik een One-Up heb.
Alles werkt ook gewoon (gelukkig :)) en ik kan via de "mijn-telenet" website wel de details van de verbinding zien.
Ja, triestig, we zijn nu al een maand verder en nog steeds hetzelfde probleem.
Wanneer de App werkt beoordeel ik hem als een goeie App waar je iets aan hebt bij netwerkproblemen.
Echter bij Telenet rekenen op een spoedige oplossing is iets teveel gevraagd.
Heb dit gemeld via,
- Netweters
- Telenet WhatsApp
- Feedback in de MyTelenet App
- Beoordeling + melding op google play > MyTelenet App, daar heb ik onderstaande gemeld
Zelfde problemen na update 09/08/2024. Verbonden toestellen niet zichtbaar, leeg blad onder tabbladen 2,4 en 5 Ghz. Gevolg (Naam, MAC, IP-adres, verbonden 2,4 of 5 Ghz of kabel) verdwenen. Eveneens WAN IP-adres niet meer te consulteren. Telenet dringt 1 SSID op, is dit de reden? Behoud 2 SSID's is voor mij een must. Ondernomen acties, modem herstarten, App verwijderd op 1 toestel, opnieuw geïnstalleerd. Doet zich voor op 3 toestellen SM Galaxy A52s en A54 + tablet, firmware up-to-date.
Antwoord Telenet
Hoi Edwin! Kan je ons een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kijken we er samen naar! Zetten we ons gesprek daar verder? Eva
Ik zou begod niet weten waar ik nog een privébericht kan sturen wanneer ik bovenstaande kanalen reeds gebruikt hebt.
Als er nog een bijkomende mogelijkheid bestaat bvb via de ontwikkelaar van de App, dat ze dan een link plaatsen of iets duidelijker zijn waarheen dat privébericht moet.
Bijzonder teleurstellend allemaal!
Het zou met de SSID te maken kunnen hebben, maar in mijn geval is dat niet relevant aangezien ik een e-modem heb zonder wifi en het hele wifi stuk zelf regel. Dan nog zou het handig zijn om de status van de modem te kunnen zien (zoals het voor de update was).
Jammer dat men netwerk/connectiviteit altijd lijkt te vertalen naar "wifi". Voor een doorsnee gebruiker is dat misschien hetzelfde... voor iemand uit de IT-sector niet ...