Beantwoorden
MEULC
Experienced Beetjesweter
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Safespot+ ervaringen

ik heb momenteel een OneUp abonnement. Ik zie dat safespot+ is inbegrepen. Ik zou dit willen gebruiken om voor mijn kinderen een profiel aan te maken zodat ze tijdens bepaalde tijden met hun apparaten niet op internet kunnen (studietijd/slaaptijd). Volgens de (beperkte) informatie die ik kan vinden zou dit mogelijk moeten zijn. Heeft hier iemand ervaring mee? En werkt dit effectief goed?

Tags (1)
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Safespot+ ervaringen

Voor alles wat jij probeert zullen jouw kinderen een oplossing vinden om het te omzeilen. Ik werk zelf met een Raspberry Pi met Pi-Hole en WireGuard (kost me niets) en dat zou op dezelfde manier werken als Safespot+. Echter, als ik met Tor Browser werk of DNS over HTTPS, dan omzeil ik die Pi-Hole gewoon.

Ik weet niet 100% zeker of dat met Safespot+ ook zo is. Misschien dat andere gebruikers met Safespot+ dit eens kunnen testen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MEULC
Experienced Beetjesweter
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Safespot+ ervaringen

Ik heb zelf momenteel een TP Link router achter de telenet modem hangen. Hier hangen de kinderen hun apparaten achter. Op deze router kan ik profielen instellen met tijdsinstellingen en dat werkt zeer goed. Ik ben niet heel technisch maar ik vermoed dat verkeer naar hun macadres volledig geblokkeerd wordt. Maar nadeel is dubbele NAT en een extra router natuurlijk. Als safespot goed zou werken zou ik deze router er tussenuit kunnen laten.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Safespot+ ervaringen

Profielen blokkeren via je TP-Link werkt volgens mij idd via MAC-adres en is - op een Android toestel - héél makkelijk te omzeilen. Android geeft je per netwerk de keuze om het "echte" MAC-adres te gebruiken of een willekeurig. De idee erachter is dat je op vertrouwde netwerken een vast MAC-adres (om bijv. een bepaald IP-adres toe te wijzen) instelt en op onbekende netwerken telkens een willekeurig MAC-adres ter bescherming van je privacy. Maar je kan net zo goed een willekeurig MAC-adres gebruiken op bekende netwerken. Op een PC of laptop kan je MAC-adressen ook "spoofen" om zo die blokkering te omzeilen.

Je kan je modem omruilen voor een CV8560E, bridging instellen en je eigen router behouden. Op die manier heb je één NAT. Wat je ook kan doen is Safespot dumpen, een Raspberry Pi Zero 2 W halen en daar Pi-Hole op installeren. Op die manier kan je niet alleen malware blokkeren, maar ook ads en dat binnen je volledige thuisnetwerk. Je kan zelfs de toegang tot bepaalde sites blokkeren voor bepaalde toestellen binnen het netwerk, al is dit ook niet zo moeilijk te omzeilen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.