41860
netweters
|
18374
gesprekken
|
19856
vragen
|
Zijn op vakantie en plots, sinds vrijdag, krijg ik foutmelding "oeps er loopt iets mis, probeer het later opnieuw " en kan ik geen enkele opname meer inzetten en de reeds ingestelde opnames nemen niet meer op. Lijkt of app stil staat op vrijdagavond. Schermen blijven staan op vrijdag, kan nietwissen, niet inzetten. Ben zo al # opnames van serie mislopen.
Telenet technische dienst zou dit zsm bekijken maar tot nu geen hulp gekregen. Alleen maar foute info zoals delete de app en installeer opnieuw.... wat niet kan in het buitenland.... iemand raad?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TV app neemt niet meer op
Het zou kunnen dat dit aan je ip ligt als je nog in het buitenland bent, dat ze zien dat je in het buitenland bent en bepaalde series niet kan opnemen of bekijken wegens uitzendrechten dat niet buiten België kan,
probeer anders eens met een VPN en België kiezen.
Hallo,
We waren op dezelfde plek in juli en toen waren er geen problemen. Ook nu 1ste week vakantie geen problemen. Sinds vrijdagavond is er geen verandering in de app. Schermen opgenomen en gepland blijven vast staan op hetzelfde. Sinds vrijdag in contact met Telenet maar enkel sussende of foutieve antwoorden. Geen echte actie.
Het blijft mogelijk dat sinds vrijdagavond je IP-adres is gewijzigd.
Je kan zelf checken of je IP-adres is toegekend aan een land in de Europese Unie, anders zal de Telenet TV-app niet werken.
IP-adres: https://www.google.com/search?q=what+is+my+ip
Geografische locatie nakijken in de GeoIP-database: https://www.maxmind.com/en/geoip-demo
Dit moet je minstens eens checken, als je IP-adres tot een land van de Europese Unie behoort, dan moet de Telenet TV-app normaalgezien functioneren.
Als het niet functioneert, is dat jammer en kan je Telenet vragen om je abonnementsgeld terug te betalen ter compensatie van de periode dat de Telenet TV-app niet correct functioneerde.
Je kan niet allebei hebben, daar zit het probleem, het is het ene systeem of het andere dat actief kan zijn.
als je pas een tv box hebt dan moet je normaal gezien je digicorder binnenkort binnenbrengen als je die huurde, als het een aankoop was dan zal het systeem aangepast zijn naar de tv box maar daar loopt het soms fout met het nieuwe it systeem (als klant heb je er niks aan) maar dan bel je best eens naar Telenet, kan zijn dat de overgang fout is gelopen en dit onlangs pas is aangepast in je systeem en daardoor geen connectie maakt,
maar kan ook aan je IP adres liggen dat niet meer aanvaard wordt en geblokkeerd wordt omdat dit op die lijst staat dat RAF aanhaalde.
kijk dit best ook eens na.
Sorry, wij hebben al jaren de digicorder en digibox in huis. Al jaren kijk ik naar mijn opnames en stel opnames in op de app, terwijl ik in het buitenland ben. Onlangs in juli nog, 2 weken totaal geen problemen. Nu ook eerste week buitenland geen problemen. Plots op vrijdagavond stopt het.... niets te maken met apparatuur die we thuis hebben. Ik begrijp de link niet.
Nu spreek je van een digicorder en een digibox, graag duidelijkheid want een digicorder en tv box kunnen niet samen werken, een tv box is geen digibox,
een digicorder werkt met een harde schijf intern, de tv box werkt via internet met opnames op de cloud, dus niet hetzelfde,
als je een digicorder en digibox hebt dan kan het enkel aan het ip adres liggen dat onlangs is veranderd en nu een ip adres is dat op die lijst staat van niet aanvaard.
mogen we ook weten waar ergens je zit, is dit in België of ergens anders, stad is genoeg en land 😉
Kreta...
Sorry voor verwarring. Ken geen tv box...
Waarom zou het IP adres plots gewijzigd zijn?
Je IP-adres is gekoppeld aan je lokale internetaanbieder. Als je draadloos via Wifi of een mobiel 4G-netwerk verbinding maakt, kan je IP-adres veranderen afhankelijk van de antenne of mast waarmee je verbonden bent.
Een andere mogelijkheid dat de Telenet TV-app niet meer werkt, is dat je tegen de roaming-datalimiet van 40 gigabyte (abonnement ONE(up)?) bent aangelopen: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/in-het-buitenland/mobiel-surfen...