Beantwoorden
dgoossens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-app op Nvidia Shield gebruiken bij ONEup TV Iconic?

Hallo,

Ik heb net de omschakeling aangevraagd naar de OneUP (met TV iconic)
Voorheen had ik de Wigo.

Op de kinderkamers heb ik een NVidia Shield (android box) aangesloten op de TV.
Ik heb vroeger al eens geprobeerd hier de yelo app of de telenet tv app op te installeren, maar dit lukte niet.

Kan ik met de OneUp (+tv iconic) wel gebruik maken van de telenet tv op de android box?
En dien ik hiervoor eerst over te schakelen naar de tv-box? Momenteel zou ik de digicorder nog gebruiken.

PS : Ik vind het wel raar dat er bij een upscale naar OnePlus, waarbij de huur van de tvbox ingebrepen is (en er ook bijbetaald wordt voor de extra feautures), een omruiling van 50 EUR zou worden aangerekend van de digicorder?!
Tenslotte lijken me een heel deel van de OneUp features enkel te werken met de tv box?

groetjes

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: OneUp(tv iconic) + tv app opAndroid box -Nvidia Shield

0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-app op Nvidia Shield gebruiken bij ONEup TV Iconic?

@dgoossens 

OneUp werkt perfect ook met de digicorder het is namelijk geen verplichting om de tv box te nemen. Maar als jullie de tv app willen gebruiken ja dan dien je inderdaad de tv box te hebben.

 

De digicorder en de tv box zijn twee verschillende platformen dus die werken niet samen. Heb je nu dus een digicorder en je wil gebruik maken van de tv app moet je de tv box hebben. Als je al een omruiling doet naar de tv box dan is die €50 een eenmalige kost ongeacht hoeveel decoders je binnen brengt. Heb je dus twee digicorders en je vraagt twee tv boxen dan moet je dus eenmalig die €50 betalen. 

 

Wij kunnen er ook niet veel aan doen dat Telenet die €50 vraagt maar ik weet wel uit ervaring dat ik nooit meer terug zou gaan naar een digicorder. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

TV-app op Nvidia Shield gebruiken bij ONEup TV Iconic?

Dag @dgoossens

 

De Telenet TV-app die bij de Telenet TV-box hoort kan je gebruiken op een Android TV. De app kan je downloaden via de Google Play Store op je Android TV-box.

 

De Yelo app die bij je digicorder hoort kan je niet installeren op je Android TV. Wat je hier wel kan doen is de Chromecast built-in functie gebruiken van je Android TV-box.

dgoossens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-app op Nvidia Shield gebruiken bij ONEup TV Iconic?

Thanks allebei!
Duidelijk! 🙂
Dus dan ga ik de digicorder wel inwisselen..
Leuk dat het nu te gebruiken is dan via de Shield.. echt een meerwaarde!

dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

TV-app op Nvidia Shield gebruiken bij ONEup TV Iconic?

Ik heb zelf een nVidia SHIELD TV, en ik kan bevestigen dat de Telenet TV app (vanuit de ingebouwde Play Store van de SHIELD) hier perfect op werkt.

En ik heb ook de TV iconic formule met de TV box.

 

NickVan
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! De kop is eraf!

TV-app op Nvidia Shield gebruiken bij ONEup TV Iconic?

Hallo allen,

 

Heb ongeveer zelfde probleem. Ben veranderd naar one en nu werkt mijn yeloplay app niet meer.

Heb mij met mijn nieuwe login aangemeld op telenettv.be en dat lukte. Dus ik kan kijken op mijn pc en tablet. Maar ik kan niet swipen van die site met mijn ipad naar mijn tv die met google chromecast is voorzien? Nochtans zelfde wifi van beiden en vroeger ging het wel met de yeloplay app...

 

Kan iemand mij helpen?

 

Mvg Nick

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-app op Nvidia Shield gebruiken bij ONEup TV Iconic?

@NickVan 

Heb je bij je One een tv box gekregen nu of ben je bij je digicorder gebleven ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-app op Nvidia Shield gebruiken bij ONEup TV Iconic?


@patrick37  schreef:

@NickVan 

Heb je bij je One een tv box gekregen nu of ben je bij je digicorder gebleven ? 


Vermits @NickVan kunnen aanloggen heeft op Telenet.tv heeft hij een TV-box.

Yelo TV zal dus niet meer werken.

Digibox of digicorder => Yelo TV app of website.

TV-box => Telenet.tv app of website.

0 Likes
dgoossens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-app op Nvidia Shield gebruiken bij ONEup TV Iconic?

Hey!

ik heb vandaag de digicorder omgeruild voor die nieuwe die bij OneUp hoort,

aangesloten, paar instelligen gedaan, en mij TV en soundbar werden direct herkend.

ondertussen om testen ook de telenet tv app op de shield,geprobeerd en werkt perfect.

Het kan een gedacht zijn maar het beeld lijkt me nu beter van kwaliteit tov de digicorder?

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-app op Nvidia Shield gebruiken bij ONEup TV Iconic?


@dgoossens  schreef:

Hey!

ik heb vandaag de digicorder omgeruild voor die nieuwe die bij OneUp hoort,

aangesloten, paar instelligen gedaan, en mij TV en soundbar werden direct herkend.

ondertussen om testen ook de telenet tv app op de shield,geprobeerd en werkt perfect.

Het kan een gedacht zijn maar het beeld lijkt me nu beter van kwaliteit tov de digicorder?


Bedankt om dat hier te delen! Meestal zie je hier enkel de problemen passeren en dan krijgt men een slechte indruk van de TV-box. Ik vind het beeld van de TV-box ook beter van kwaliteit tov de digicorder!

0 Likes