Beantwoorden
Brit001
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet APP via IPTV in buitenland

Wij verblijven veel in ons appartement in Spanje. Tot nu toe kijken wij Yelo Play en Streamz via Google Chromecast maar om meer gebruiksgemak te hebben schaften wij ons recent een Formuler Z Iptv kastje aan. Echter: de apps Streamz en Yeloplay die ik uit de Google Store heb gedownload, spelen niet behoorlijk af via dit kastje (geen menu’s zichtbaar, geen TV-gids, geen zoekopdracht enz). Ik heb ondertussen gemerkt dat ik beter de Yelo TV app download, maar kan hierop niet inloggen. Wie kan mij op de goede weg zetten aub?

0 Likes
18 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet APP via IPTV in buitenland

@Brit001 Yellow tv is iets totaal anders van app, je moet echt Yelo play app hebben van telenet, te herkennen aan de gele achtergrond in de logo van de app met Yelo play in als tekst in een wit deeltje.

ik heb ook een android toestel en kan zelf Yelo play niet meer downloaden, is een app die niet geschikt is voor bepaalde android ontvangertjes door het gebruikte systeem in die bakjes spijtig genoeg.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet APP via IPTV in buitenland

Bedoel je de Telenet TV app? (Dus niet Yelo?)

 

De Telenet TV app is bedoeld voor klanten met een TV box. Die vind je ook in de Android TV Store.

De Yelo play app (enkel voor smartphone en tablets) is voor klanten met een digicorder en/of digibox.

 

Heb je een mismatch, dan kan je niet inloggen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Brit001
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet APP via IPTV in buitenland

Zoals vermeld: het gaat om de Yelo Play-app. Wij hebben een digicorder thuis in België dus heb ik begrepen dat het deze app moet zijn. Ik kan hem probleemloos downloaden vanuit de Google Store op het IPTV-kastje. De app start ook, echter de lay-out is waardeloos (zie geen enkel menu).

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet APP via IPTV in buitenland

@Brit001  

 

De website van Yelo ( www.yeloplay.be ) is niet beschikbaar die is enkel als je op laptop kijkt of de vaste pc. 

Misschien moet je iets aanpassen aan de beeld resolutie , dat je misschien nu een te grote beeldweergave hebt zodat niet alles erop past ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Brit001
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet APP via IPTV in buitenland

Het is een app die ik kan downloaden uit de google Play Store op dit iPTV-kastje. Heb alle mogelijke resoluties al geprobeerd. Heb dit probleem ook met VRTNu en NPO. De menubalken worden bijvoorbeeld nergens weergegeven.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet APP via IPTV in buitenland

@Brit001  

Dat kan aan Telenet zelf zijn dus de Yelo app die je kan gebruiken of het ligt aan je IPTV-kastje zelf dat deze geen correct beeld ondersteuning heeft hiervoor. Waarschijnlijk heb je al geprobeerd de app eraf te halen te opnieuw proberen te installeren. Maar als je zegt dat er nog twee apps zijn die hetzelfde probleem hebben kan het zijn dat het probleem aan je kastje zelf ligt. De apps zouden ook niet geoptimaliseerd kunnen zijn hiervoor dat is ook nog een oorzaak. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet APP via IPTV in buitenland

@Brit001kan je niet met het pijltje werken op je kastje zoals je zegt 😉 

of je beeld instellingen aanpassen van je tv zelf,

ik heb ook zo een android kastje zoals jij noemt van een ander merk wel maar heb ook de problemen met VRT.nu app, maar los dat op met het pijltjes optie, daarmee kan ik aan de menu's.

ik kan zelf de yelo app niet meer installeren, die heeft er nog opgestaan maar telenet heeft die aangepast en eens die van het android kasje gesmeten is dan kan je die niet meer installeren.

krijg een foutcode 403, zou dit eens moeten opzoeken want kan zijn dat dit een andere reden is bij mij.

html code 403 fout heeft te maken met dat het niet gevonden wordt, maar als jij hem nog vindt op jouw ontvangertje dan is er lets anders mis.

 

ps: kan je ook eens melden welke je hebt van Formuler Z type, want er bestaan er 3 van zie ik in google 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet APP via IPTV in buitenland

De beste oplossing voor jouw is dus nog altijd de Yelo app op je GSM gebruiken en via chromecast streamen naar je TV.

 

De Yelo app die je op je IPTV bakje hebt staan is immers gemaakt voor een smartphone scherm, niet voor een TV scherm.

De mooiste oplossing is imho de Telenet TV app op een Apple TV of Android TV box (niet het Android bakje dat je nu hebt vermoed ik, maar ééntje die het "Android TV" operating system draait).
Dit is trouwens ook een aparte Google Play Store.

Maar dan zou je eerst je digicorder moeten omruilen naar een TV box, en die is momenteel helaas niet (of heel slecht) leverbaar.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Brit001
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet APP via IPTV in buitenland

Is een Formuler Z8 met Android OS7. Neen, heb dat geprobeerd met die pijltjes maar gaat niet verder. Dan maar verder casten (I hate it, werkt de laatste tijd voor geen meter meer). Toch bedankt!

0 Likes
Brit001
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet APP via IPTV in buitenland

Antwoord zie bij Steven-E

0 Likes
egi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telenet APP via IPTV in buitenland

Ik heb reeds een TCL android tv gekocht en hier kan ook geen gebruik gemaakt worden van de yelo play oftelenet tv. Spijtig ...

Brit001
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet APP via IPTV in buitenland

Sorry hoor, maar ik kreeg een mail dat dit item is opgelost en ik kan hier totaal niet mee akkoord gaan. Ik was immers mijn vraag begonnen met te vermelden dat ik niet meer wou casten en als oplossing wordt er gegeven: « de beste oplossing voor jou is casten »! 

Ondertussen heb ik begrepen dat de « beste oplossing voor mij » is dat ik met mijn login en ww toegang krijg tot de Telenet TV-app (dus de app voor de Telenet box ipv deze voor de digicorder). Immers, als ik deze app download en open op mijn IPTV-kastje krijg ik wél een normale weergave. Alleen krijg ik dus geen toegang met mijn login, omdat wij op ons thuisadres een digicorder hebben. Erg frusterend is dit.

Brit001
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet APP via IPTV in buitenland

Beste Steven, de uitleg ivm het TV-kastje ipv digicorder is mij duidelijk. Bedankt hiervoor!

0 Likes
Brit001
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet APP via IPTV in buitenland

Is niét de oplossing die ik zoek. Volgens mij is dit item dus niet opgelost, sorry.

0 Likes