41860
netweters
|
18374
gesprekken
|
19856
vragen
|
Nadat ik mijn PC van Windows 10 naar Windows 11 heb geüpdatet, merk ik op dat Telenet Safespot de volgende melding geeft wanneer ik deze open:
Daarbij heb ik Telenet Safespot van de PC verwijdert, het installatiebestand van Telenet gedownload, bij het installeren, helaas enkel de melding; Failed, daarbij terstond een afgebroken installatie, dit herhaaldelijk geprobeerd ook met administrator rechten, maar ook dat werkt niet.
Dan heb ik op het installatie bestand via eigenschappen de compatibiliteitsmodus op Windows 8 moeten instellen, dit werkte om Telenet Safespot te installeren en te koppelen aan de PC.
Helaas heb ik dezelfde foutmelding als daarvoor, ik heb Telenet gebeld, zij hebben het dossier over dit topic aangemaakt , later op de dag krijg i
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter schreef:Ik heb niet veel geduld en zie het niet zitten om terug een duur abonnement op norton te nemen dus werk ik nu gewoon met Windows defender van Windows 11.
Windows Defender van Windows 11 is tegenwoordig een van de beste gratis Antivirus programma's, zoniet de beste. Hij komt in onafhankelijke tests in de buurt van betalende antivirussen. De betalende antivirussen zijn meestal uitgebreider. Maar gebruiken we die mogelijkheden allemaal? Ik heb altijd gratis Avast gebruikt maar na een conflict van Avast en Thunderbird (op mijn PC) ben ik overgeschakeld naar Windows Defender. Als je je verstand gebruikt op het net is dit voldoende. Voor onervaren gebruikers (zoals bvb. kinderen en ouderen) kan een betalend pakket wel aangeraden zijn.
Eindelijk gelukt! Safespot is compatibel met Windows 11.
De software is blijkbaar herschreven en nog altijd te vinden op https://safespot.download.telenet.be/content/Computer/index.html
Bij mij werkt alles in ieder geval zoals het moet 🙂
Iedereen met Windows 11 kan dus (na het ontkoppelen van de betreffende PC met windows 11 via de Safespot App op je smartphone) de nieuwe software installeren (en daarna Safespot Home en eventueel Safespot Guard terug "aan" zetten).
Hier werkt ook alles terug bedankt om het ons te laten weten. mvg Benedict
@Jonckers en @Ex-Netweter
Hier op de windows pc werkt het inmiddels ook weer dus in orde , dacht ik. Want nu krijg ik elke keer een vermelding dat de updates niet doorkomen ? Hebben jullie dit al gezien ?
Op de macbook werkt het nog altijd niet dus daar ben ik niks mee helaas.
@Suzy kan jij misschien wat meer uitleg geven hierover of eens intern navragen ?
Ik heb ondertussen ook de safespot opnieuw geinstalleerd op windows 11 en alles loopt weer vlot 👍.
Enkel idd zoals al aangegeven de melding :
De geïnstalleerde productversie is nieuwer dan de versie die beschikbaar is op de updateserver. Fout -2014
Dus alleen maar goed nieuws want we hebben de laatste versie 🙂
Hier zonder tussenkomst alles weer zoals het moet.mercikes
Het programma werkt hier gedeeltelijk, maar Safespot antimalware en safespot firewall kan ik niet inschakelen. Windows blijft zijn eigen antivirus en firewall gebruiken. Heb net nog een paar screenshots naar Telenet gestuurd. Ben benieuwd naar hun "oplossing" 🙂
Dat probleem van u met die update melding zie ik hier ook wanneer ik bij "filters" het vinkje van "Severity" grijs laat. Wanneer ik het aanvink (blauw) dan krijg ik de info wanneer de laatste update succesvol is gedaan. Eigenlijk zou een korte handleiding over de Safespot welkom zijn, nu liggen we zomaar wat op de knopjes te duwen zonder dat we echt weten wat juist is en wat niet 😞
Eigenlijk weten we niks van Safespot we weten niet hoe de echte werking ervan is. Voor de echte techneuten misschien leuk om te weten wat echt die specificaties zijn maar voor de 'gewone' mens toch op zijn minst hoe de werking ervan is.
Moesten we dit weten dan kun je ook kijken naar de alternatieven die er zijn. Nu kiezen we voor safespot maar wat doet het en hoe gebeurd het en beter nog een gebruikers interfacer waarin je zelf dingen kan aanpassen. Je neemt bijvoorbeeld Norton en daarin kan je zelf dingen regelen je beveiliging maar ook de toestellen enz. Bij Safespot zou men dit ook moeten hebben zodat je als persoon zelf kan bepalen welke toestellen in je netwerk en beveiliging instellingen instellen.
Bij mij werkt het ook terug op pc zonder zelf wijzigingen door te voeren maar nu krijg ik geen meldingen meer op safespot van phishing, netwerktoegang, ea.
Als je bedoeld op je app dat kan heb ik ook al gemerkt vorige week ergens. Heb dan de modem eens herstart en het probleem was opgelost.
ok heb herstart afwachten nu
@patrick37 en @Suzy
Is er al extra nieuws betreffende de foutmelding "De geïnstalleerde productversie is nieuwer dan de versie die beschikbaar is op de updateserver. Fout -2014". Die krijg ik namelijk telkens als safespot gaat kijken of er updates zijn (+/- om het uur).