24756
netweters
|
152404
antwoorden
|
20700
vragen
|
Dag,
We hebben een probleem, alle in-wall coax kabels in onze appartement zijn in zeer slecht staat of gebroken, dus hebben we een nieuw Telenet kabel laten plaatsen tot in mijn bureau, daar is waar ik het meest nodig heb, in de living komt geen coax kabel toe hierdoor hebben geen live tv op onze Samsung Smart TV, met ingebouwde Apple TV, mijn idee was van vanuit iPhone of iPad op de tv te casten via Airplay zoals we met YouTube en VTM tv app doen maar als we dat proberen krijgen we een zwarte scherm met een eindeloze "loading" animatie op.
Op de TizenBrowser van de tv krijgen de telenettv.be niet aan de praat, daar krijgen we wel de zenders balk te zien maar als we live tv willen zien krijgen we ook zwarte scherm met een eindeloze "loading" animatie op en uiteindelijk een bericht: "Het momenteel niet beschikbaar, gelieve later te proberen" (of zoiets)
Modem: CH7465LG-TN
Samsung TV: UE55RU7172U - Smart TV - 4K UHD
Telenet app: Telenet TV
Opties?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@KelvinUceta een rare vraag maar heb je wel een tvbox of een decoder waarop je geabonneerd bent dus zit dat in je pakket? Als dat niet in je pakket zit kan je er ook geen gebruik van maken. Dus je hebt een all in formule nodig.
Ik heb dit net getest met een (niet ingebouwde) Apple TV 4K en de Telenet TV app. Hier werkt het zonder problemen. Ik heb 2 TV boxen.
Een TV-Box is vereiste om de Telenet TV app te kunnen gebruiken.
Heb je nog een digicorder of een digibox dan moet je de Yelo Play app gebruiken.
Maar je hebt alleszins éen van deze decoders nodig.
Zie ook https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/yelo-app-downloaden/ en vooral https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/yelo-play-streamen-via-google-chromecast-en-apple-airplay/ .
Als Telenet TV in je abonnement is inbegrepen heb je wellicht ofwel een Digicorder of een TV box en moet je dus de juiste app gebruiken.
Bekijk misschien ook eens Yugo. Mobiel, Internet en TV via streaming: https://www2.telenet.be/nl/producten/yugo/
@patrick37We hebben WIGO dus tv-box
@Steven-EZoals ik aan @patrick37 vertelde we hebben WIGO met tv-box en we gebruiken Telenet TV app.
Aan de tv-box hebben we netwerk connectie maar geen COAX kabel, op onze Smart TV kunnen zonder probleem YouTube of nog VTM app, Telenet TV app geeft de optie om te AirPlay maar geraakt nooit verbonden.
@Steven-E vergeten vertellen dat iPhone/iPad, Samsung tv en tv-box zijn aan de zelfde wifi netwerk veerbonden.
Dus de Telenet TV app doet het wel lokaal op de Iphone/Ipad zonder streaming?
Dan zou ik eerst en vooral de Telenet app eens volledig afsluiten (app naar boven swipen).
Als dat niet help de Apple devices naar de laatste versie brengen (13.4.1): de Iphones en Ipads en ook de ingebouwde Apple TV.
Even ter zijde. Je zegt: "We hebben WIGO, dus TV box". Wigo kan ook perfect met een digicorder hoor.
Dag @Steven-E ,
Ja, Telenet TV-app doet het zonder enige probleem op de iOS toestellen, btw ik wist niet dat men "maar" 5 toestellen aan Telenet TV-app kon koppelen, anyhow... Op onze TV kunnen alle streaming's apps casten maar niet Telenet TV-app. Maar dan spreek ik niet alleen over mijn toestellen maar ook mijn 2 dochters en vrouw iPhone, dat is toch raar...
YouTube app > TV = OK
TuneIn Radio > TV = OK
Radio2 Radio > TV = OK
VRT NWS > TV = OK
Netflix > TV = OK (TV en tv-box hebben native app maar ik wou testen)
Spotify > TV = OK (TV en tv-box hebben native app maar ik wou testen)
Btw, mijn excuus voor het "dus tv-box", ik ging vanuit dat nieuw WIGO installaties sowieso met de nieuw Telenet modem en tv-box gepaard gingen.
Dit heeft hoogstwaarschijnlijk zou niets mee kunnen hebben maar ter info:
Telenet pakket
WIGO 40GB Giga SpeedBoost
Het zal niet aan je netwerk liggen.
Maar toch zou ik voorstellen om onderstaande 2 zaken eerst te doen.
Dat gaat Telenet je ook vragen als je daar naar zou bellen ;). Je wil gewoon elke compatibiliteit uitsluiten. Ik draai 13.4.1 op Iphone (Iphone 11 Pro) en Apple TV.
1) Alle apple devices updaten naar de laatste IOS. Ook de Apple TV naar de laatste TV OS.
2) Telenet app volledig verwijderen en opnieuw installeren
Als je nog een ander IOS device hebt, daar ook eens mee testen.
Je hebt gelijk dat nieuwe Wigo klanten een TV box krijgen. Ik wist niet dat een over een nieuwe aansluiting ging. Vele bestaande Wigo klanten hebben nog een digicorder. Maar niet relevant hier dus voor jouw probleem.
Hei @Steven-E super bedankt voor je hulp, ik heb net de app volledig verwijderd van mijn iPhone 8, opnieuw geïnstalleerd maar zo te zien is het voor onze iOS toestellen niet mogelijk van Telenet tv op ons Samsung tv te casten. Ik zou ook de app van mijn iPad pro kunnen verwijderen maar ik verwacht niet te veel van!
Even mijn config:
Nieuw WIGO installatie
Tv-box
WiFi netwerk
Geen COAX
Samsung Smart tv 4K
iOS toestellen op 13.4.1
Telenet tv-app
Dag,
Zou ik klantendienst hierover contacteren? Ik kan moeilijk geloven dat die aan één of ander instelling kan liggen.
Ik kan alle iOS streaming apps AirPlay naar mijn tv maar niet Telenet TV-app.
Dat is toch raar!
EUREKA!
Als laatst hoop ben ik naar de Apple Store gegaan om de reviews te lezen: Telenet TV - Apple Store aap reviews
Het ligt niet aan me...
Dag @Suzy,
Zou je dit onderwerp naar "De nieuwe Telenet TV-box/TV-app" kunnen verplaatsen, aub?
Ik zie dat ik niet de enige met deze probleem ben, dus we kunnen spreken over een "bug", wordt er iets aan gedaan, denk je?
Grtz,
Ik had een CustomerCare case via de contact formulier gemaakt en vandaag kreeg ik Telenet CustomerCare aan de lijn, jammer genoeg konden ze me niet helpen maar kon proberen van nog een case te maken met meer details over TV en alle soort versies en toestellen, etc. Zie mijn nieuw case hieronder:
Beste,
We kunnen Telenet TV-app op Samsung Smart TV met Apple AirPlay niet streamen, het blijft eindeloos laden terwijl dit bij alle andere streaming apps zonder probleem doet.
De reden voor dat we dit "nodig hebben" is omdat er geen COAX kabel in onze living toekomt dus kunnen geen "live" tv kijken.
- Telenet Pakket: WIGO met TV-BOX
- Telenet modem: CH7465LG-TN
- App: Telenet TV-app
- Devices: iPhone/iPad - iOS: 13.4.1
- Samsung Smart TV: UE55RU7172XXH
- TV Software versie: T-MSLDEUC-1356.0
- TV - AirPlay version: 17.24.6
Apps die wel doen:
YouTube app > TV = OK
TuneIn Radio > TV = OK
Radio2 Radio > TV = OK
VRT NWS > TV = OK
Netflix > TV = OK (TV en tv-box hebben native app maar ik wou testen)
Spotify > TV = OK (TV en tv-box hebben native app maar ik wou testen)
Ik, Fulatins, heb een post op "Netweters" gemaakt met veel meer informatie hierover.
https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps/Telenet-tv-casten-naar-Apple-tv/m-p/91273#M5355
Blijkbaar was er niet genoeg informatie op mijn vorige CustomerCare case [F_20200414_468734171], hopelijk hier wel.
Grtz
Ter info, dit is onze WiFi snelheid naast de Samsung TV met iOS toestel.