Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Telt dataverbruik Telenet TV-app me in het buitenland

Omdat het over een totaal ander iets gaat rond app tv, start ik hier een nieuw topic over...

 

Ook mijn schoonouders hebben lucht gekregen van de app tv. Zij bezitten wel een TV-box en kunnen die app op hun smartphone gebruiken.

 

De mensen hebben aan de CostaBrava in Spanje een buitenverblijfje, doch daar is geen internetaansluiting.

 

Ze wensen al langer tijdens hun vakantie naar de Vlaamse zenders te kijken en tot nu toe was enkel satelliet tv een oplossing. Lastig als je verder met al je telecom producten in België bij Telenet bent.

Een opmerkelijke vraag van hen, hopelijk krijg ik er hier antwoord op:

blijkbaar telt het verbruik van Telenet's eigen apps niet mee in de datapot. Gelukkig, want een avondje Full HD op de smartphone streamen levert toch al enkele GB's op.

 

Wat gebeurt er in Spanje met die datapot van de nieuwe app-tv? Streamen naar een Chromecast oid zou wel een oplossing kunnen zijn voor hun probleem daar. Moet via 4G, want zoals eerder gezegd, geen internetaansluiting, dus ook geen wifi voorhanden.

 

Titel gewijzigd door DennisVO (mod) | Vorige titel: Wordt dataverbruik "app-tv" in het buitenland meegeteld
0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telt dataverbruik Telenet TV-app me in het buitenland

@raverke95 als ze 4G gebruiken op een netwerk van daar zal dit mee tellen voor verbruik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telt dataverbruik Telenet TV-app me in het buitenland

@raverke95  Afhankelijk van hun abonnement kunnen ze eventueel gebruik maken van Free G. Dit geldt, zoals je zal merken, niet voor de goedkopere pakketten.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telt dataverbruik Telenet TV-app me in het buitenland


@raverke95  schreef:

Omdat het over een totaal ander iets gaat rond app tv, start ik hier een nieuw topic over...

 

Ook mijn schoonouders hebben lucht gekregen van de app tv. Zij bezitten wel een TV-box en kunnen die app op hun smartphone gebruiken.


 

Om verwarring te vermijden:

"App-TV" is een product van TV Vlaanderen, waarmee je TV kan kijken via TV Vlaanderen zonder schotel ...

Jij bedoelt waarschijnlijk de "Telenet TV" App?

 

Het verbruik voor de Telenet App's wordt altijd meegerekend in de mobiele datapot.

Of je nu in België of in Europa bent (roaming) komt alle mobiele streaming verbruik uit de nationale bundel.

 

Tenzij je Free G hebt:

Met Free G krijg je een bijkomend volume voor een aantal Apps (Yelo-Play, Telenet TV, Play Sports, Facebook Messenger, WhatsApp): dit verbruik wordt dan niet meegerekend in de datapot.

 

Pas op:

Het Free G volume in het buitenland is kleiner dan in België (voorbeeld: bij Wigo 35GB krijg je met Free G 100GB in België, en 20 GB in het buitenland).

Van zodra het Free G volume opgebruikt is, wordt de datapot aangesproken.

Van zodra de datapot leeg is, wordt het verbruik betalend.

raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Telt dataverbruik Telenet TV-app me in het buitenland

Het gaat dus effectief wel over de Telenet TV app. (Telenet is een kei in het verzinnen van erg veel namen 😉 )

Antwoord is inderdaad duidelijk. Ik meen me te herinneren dat zij een Wigo 3GB hadden. Overschakelen naar 9GB leek ze doenbaar.

 

In alle geval is dit niet de oplossing voor hen. In niet-Coronatijden zitten die mensen in de zomer een maand ginder. Met een aantal keren naar het journaal te kijken is hun datapot al leeg door tv te kijken alleen.

 

Ik heb dat nog eens uitgerekend: ik dacht dat een avondje tv kijken ergens een dikke 4GB wegpakte.

 

tnx voor de info trouwens! Ze zullen hun schotel opnieuw moeten aanspreken dan!

 

edit: het was eigenlijk makkelijk te vinden op telenet's site. Excuus, ik had daar moeten aan denken. 😳

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/free-g/