24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo,
Jawaddedadde, toch raar dat bij Telenet de overgang naar een vernieuwde app en vernieuwd "mijn Telenet" op de site, niet "smooth" kan verlopen. Ik moest plots overal weer aanmelden, de verschillende gebruikers en simkaarten waren plotseling niet meer gekoppeld en dus ook niet meer gekend, ook ikzelf niet als hoofdgebruiker. Dat vind ik in deze tijden niet normaal, dat zou veel beter moeten verlopen maar waar ik nog het meest last van heb is dat het verbruik van internet op de app en in "mijn telenet" volledig verschillend is??? Je kan op de site je daluren en piekuren niet meer opgesplitst zien, in de app wel maar het verschilt enorm...en qua gebruiksgemak totaal geen vebetering, integendeel. Dat kan echt wel beter TELENET, zoals je van een providergigant zou mogen verwachten!
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: groot verschil in verbruik internet tussen app en site
Ik begrijp u hoor maar als ik One up, play sports, play more en 4 simkaarten neem ben ik duurder af dan nu, en zelfs dan heb je nog altijd een limiet. Eigenlijk bestaat volledig onbeperkt niet maar soit... blijkbaar vindt iedereen het normaal dat het probleem dat ik aankaart van verschillende en onjuiste tellers, dat dit er maar bij te nemen is of dat ik dat probleem zo maar moet laten en een ander abbo moet nemen...bent u het met me eens dat ik, als klant, die een bestaand en geldig abbo heeft, mag verwachten van TELENET dat ik juiste en ondubbelzinnige informatie krijg? Ik hang tenslotte, qua brandbreedte, af van het verbruik dat deze teller aangeeft...
Het is volledig terecht dat je het teller probleem meldt. Het valt niet te doen als er twee tellers zijn die een verschillend verbruik geven. Terecht mag je verwachten dat je verbruik eenduidig is.
De Netweters wordt gedragen door gewone gebruikers en ja er zijn ook moderatoren van Telenet. Hun opdracht hier is beperkt: zij moeten hoofdzakelijk in het oog houden dat hier alles goed verloopt. Problemen die Telenet moet verhelpen, moeten aan Telenet zelf gemeldt worden.
Op een melding hier kan je verschillende soorten reacties krijgen:
@Moderatorkan er eens gemeld worden welke verbruiksteller juist is?
@Franka49704 Heb je al eens vergeleken met one? ik weet dan ga je van 300Mbps naar 150Mbps maar ik heb het ook gedaan.
We kijken hier soms met 3 naar netflix 4K en dan heeft de laatste soms geen 4K maar denk je dat dat opweegt tegen de goedkopere abonnementsprijs. we spreken dan toch over meer dan 240 euro op jaarbasis en sommige zullen die meerprijs betalen en toch nog met een 100Mbps netwerk zitten.
Heb alles nog eens goed bekeken, de laatste 3 dagen hebben wij enkel gedownload tijdens de daluren, dus tussen 00:00 en 17:00 uur maar de app registreert het niet als dal maar als piek(!!!). In de app kan je wel de piek en daluren nog apart zien maar daar zie je duidelijk dat er de laatste 2 weken geen enkel daltarief meer geregistreerd wordt en dat is volgens mij onmogelijk...zo is het natuurlijk gemakkelijk om snel boven je limiet uit te komen en op smalband (strafbankje) geplaatst te worden. Ik ben eens benieuwd of Telenet zo hoffelijk gaat zijn om, tot dit euvel opgelost is, niks extra gaat aanrekenen of "smalbanden". En nogmaals aan diegenen die mij voorstellen om een ander abbo te nemen, daar gaat het niet over, de telemeter moet juist zijn, het is tenslotte de enige tool die ik, als klant, heb om mijn verbruik te bekijken. Lukt dit niet, dan kan men mij wijsmaken wat men wil, het gaat hier voor alle duidelijkhied om mijn en uw zuurverdiende centjes...toch ook voor alle zekerheid een mail gedaan naar minister van Telecom, Paetra de Sutter. Want de klantendienst is ook on...be..reik...baar, niet met messenger, niet telefonisch zonder een dag verlof te nemen.
Volledig onbeperkt heeft geen enkele provider.Je loopt altijd tegen beperking aan.
Bij de andere providers ben je beduidend beperkt in snelheid,betalen voor 100/40Mbps en maar 60/20Mbps halen.
Dikwijls maar 30/2Mbps,wat heb je dan nog aan onbeperkt volume.
Installeer DU meter gratis.
Zo kan je zelf jou internet volume controleren per uur 24 op 24.
Zo heb je bewijzen in handen.
Daar ben ik niet van overtuigd. Klanten met een TV-Box zullen met een DU meter nog meer verward zijn. Opvragingen van eerdere programma's worden gesteamd en worden in de telleer van Telenet niet meegerekend.
Op je PC ofzo. Dat wel maar je hebt volgens mij geen zicht op het verbruik van andere apparaten die via wifi of wat dan ook verbonden zijn. Ik spreek dan over smartphone, tablets, enz. .
Op je smartphone/tablet kun je zowel 4g als wifi instellen met limiet verbruik alsook zien welke app hoeveel heeft gebruikt. (Altans staat dit op mijn smartphone die optie)
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Dus, moet je per toestel kijken wat je verbruikt hebt via Wifi en dan alles optellen. Leuk als je zo wat gebruikers in huis hebt. Want vraagsteller heeft een probleem met zijn internetverbruik. Dus is dat van alle toestellen die van zijn internet gebruik maken tesamen.
Dat heb ik niet gezegt, heb gewoon gezegt dat je op mobiel en tablet wel kan instellen en nagaan. Was op je post van dat dat programma alleen op pc ging
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
@janne_man schreef:
...
@Moderatorkan er eens gemeld worden welke verbruiksteller juist is?
@janne_man ik ben eens gaan kijken en in het algemene ticket staat dat het internetverbruik op Mijn Telenet incorrect wordt weergegeven voor sommige klanten. Dus dan lijkt het me dat wat je op Mijn Telenet ziet niet correct is.