Beantwoorden
av01
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Welke poorten gebruikt de Triiing app?

Goedemorgen,

Welke poorten/protocols gebruikt de triing app ? Onze firewall blokkeert vermoedelijke de app , maar welek poorten er open moeten kan ik niet terugvinden.

 

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Welke poorten gebruikt de Triiing app?

@av01 

Je kan allerlei problemen hebben met triiing maar poorten openzetten is er niet bij.

Als je een abo hebt dat recht geeft op triiing gebruik moet je jezelf aanmelden  en triiing koppelen aan je vaste lijn. En dat zou het moeten zijn.

Ik weet niet met welk OS je werkt, maar als het android 10 is gaat het, bij mijn weten, voorlopig nog niet lukken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke poorten gebruikt de Triiing app?

@av01  voor triiing zijn er geen poorten nodig om open te zetten. Ik heb op de modem als op mijn mesch wifi systeem de firewall aanstaan maar kan de app perfect gebruiken. Zou de gsm eens updaten naar de laatste software en eventueel de app opnieuw installeren.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
av01
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Welke poorten gebruikt de Triiing app?

Ter info : het gaat hier om een bedrijfsnetwerk met glasvezel en coax verbinding (multiwan). De gebruikers hebben thuis triing en willen dat blijven gebruiken. Met enkel toegang tot poort 80 kom je er niet...

Het is correct dat binnen een thuisomgeving je niets moet openzetten (alhoewel je ook zou een FW kunnen hebben met bvb een modem only install...)

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke poorten gebruikt de Triiing app?

@av01  zelf heb ik een modem only installatie. Mijn mesch systeem regelt de rest kwa wifi enzo. Maar hoe het precies zit om het op een bedrijfsnetwerk voor elkaar te krijgen geen idee eerlijk gezegd. Het zou kunnen dat het bepaalde poorten zijn maar zeker ben ik niet maar het kan ook zijn dat het gewoon niet werkt dus afgeschermd zeg maar dat het enkel mogelijk is voor thuis wifi gebruik.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke poorten gebruikt de Triiing app?


@av01  schreef:

Ter info : het gaat hier om een bedrijfsnetwerk met glasvezel en coax verbinding (multiwan). De gebruikers hebben thuis triing en willen dat blijven gebruiken. Met enkel toegang tot poort 80 kom je er niet...

Het is correct dat binnen een thuisomgeving je niets moet openzetten (alhoewel je ook zou een FW kunnen hebben met bvb een modem only install...)

 


Ik kan me moeilijk voorstellen dat Telenet de klanten laat bellen via een onveilige verbinding  (= poort 80). 

Ik zie niet in waarom een forward nodig zou zijn. Een forward is nodig als het initiatief van 'buiten' komt. Als de digitale dialoog geïnitieerd wordt door een toestel binnen de lan hoeft er geen forwarding te zijn. Al de tussenliggende stappen (o.a. je router) houden een tijdje bij dat jij iets gestuurd hebt naar xyz en als xyz binnen een gestelde tijd antwoord weet elke tussenliggende stap (o.a. je router) naar welk toestel dat antwoord moet gestuurd worden. 

 

Op een plaats waar het werkt: bel met Triiing, terwijl de telefoonlijn open is, doe je eenscan op de poorten van het toestel waarmee je bezig bent. 

Hoe zou ik de poorten zoeken? Thuis bek ik bel met Triiing naar mijn vast toestel. Ik neem op. Op mijn smartphone waarmee ik bel ga ik naar de fing app. In de lijst van toestellen op mijn netwerk kies ik het toestel waar ik bezig mee ben. Ik klik op open poorten. Als ik er geen vind dan weet ik alleen dat het mogelijk geen poort is uit de standaard lijst van fing. In dat geval zoek ik een online programma die me toelaat het hele scala van poorten te onderzoeken. 

0 Likes