Beantwoorden
Struisie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Handje vol!

YUGO streamen over AppleTV lukt niet

Ik kijk sinds dit weekend met YUGO televisie. Nu ja, ik probeer het toch.

Het streamen via ‘synchrone weergave’ over mijn AppleTV lukt niet. Het geluid komt wel door, het beeld niet. Dit is het geval bij zowel mijn iPhone Xs als iPad.  Op al mijn toestellen is de  software volledig up-to-date.

Mijn AppleTV heeft internet via kabel (niet over wifi m.a.w.) en is via HDMI aangesloten op mijn LG OLED55C7 TV. Deze is dan weer via HDMI aangesloten op een Sony HT-XF9000 soundbar. Er is geen optische kabel tussen de TV en de soundbar.

 

Vreemd is dat het streamen van de app ‘VRT.nu’ hetzelfde probleem heeft: geen beeld, wel geluid. De Youtube-app daarentegen lukt wel!

(Het zou zo handig zijn moest er een YUGO-app op AppleTV zijn.)

 

Tags (2)
0 Likes
17 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

YUGO streamen over AppleTV lukt niet

Zou het kunnen dat je tv op de verkeerde bron is afgesteld?

Stel dat op hdmi 1 Apple tv is aangesloten en op hdmi 2 de soundbar en dat op je tv hdmi 2 is geselecteerd als bron. 
_____________________________________
In het land der blinden is eenoog koning.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

YUGO streamen over AppleTV lukt niet

Bij mij werkt VRT Nu naar Apple TV streamen(ook via kabel aangesloten) wel... Ik ben ook voorstander van app specifiek voor Apple TV zelf ipv dat casten! 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Struisie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Handje vol!

YUGO streamen over AppleTV lukt niet

Het is me enigszins gelukt! Ik mag pas op ‘Synchrone weergave’ drukken wanneer hetgeen ik wil zien reeds speelt op mijn iPhone/iPad. Dan lukt het wel om juist hetzelfde beeld op mijn iPhone/iPad scherm op mijn TV te doen verschijnen. 

Ik kan dus niet beginnen met een synchrone weergave van mijn scherm en daarna verder surfen naar hetgeen ik wil zien op YUGO of VRT.nu. Als ik dan pas op ‘afspelen’ druk, krijg ik niet de film te zien op mijn TV. Op die manier wilt het maar niet lukken. 

Op de foto zie je wat er zich voordoet wanneer ik YUGO stream: ik krijg enkel dit beeld te zien met het geluid van de documentaire op de achtergrond die verder speelt.B13FAF40-08AF-4C1F-8E72-C75C75E51805.jpeg

 

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

YUGO streamen over AppleTV lukt niet

@Struisie Gebruik je de AirPlay-knop in de app (YUGO & VRTNu) zelf? Of doe je dit via het Bedieningsscherm van je iPhone/iPad? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Struisie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Handje vol!

YUGO streamen over AppleTV lukt niet

@m-jan20 Op de manier dat het me niet lukt, gebruik ik de ‘Synchrone weergave’ knop die verschijnt als ik op mijn iPhone/iPad rechtsboven naar beneden swipe. Ik blijf het vreemd vinden dat het ook niet op deze manier lukt. Wat is het verschil dan als ik in de app op de Airplay-knop duw?

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

YUGO streamen over AppleTV lukt niet


@Struisie  schreef:

@m-jan20 Op de manier dat het me niet lukt, gebruik ik de ‘Synchrone weergave’ knop die verschijnt als ik op mijn iPhone/iPad rechtsboven naar beneden swipe. Ik blijf het vreemd vinden dat het ook niet op deze manier lukt. Wat is het verschil dan als ik in de app op de Airplay-knop duw?


Op deze manier wordt het hele scherm gecast, en veel video-apps hebben hiervoor beveiliging ingebouwd dat dit niet kan. Daarom gewoon de in-app AirPlay knoppen gebruiken, werken hetzelfde en er is geen verschil in kwaliteit ofzo. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

YUGO streamen over AppleTV lukt niet


@Struisie  schreef:

(Het zou zo handig zijn moest er een YUGO-app op AppleTV zijn.)


@Struisie @m-jan20 of er een native app op Apple TV komt voor YUGO, is momenteel nog niet geweten. Maar heb wel al gemerkt dat hier vraag naar is. Dus wie weet wat de toekomst brengt. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

NicoLaurez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
π-DAY! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

YUGO streamen over AppleTV lukt niet

Als die app er komt en uitgesteld kijken voor vlaamse zenders zit in een abbo-optie dan neem ik die direct 🙂 

Lena
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

YUGO streamen over AppleTV lukt niet

Ook hier problemen met het streamen over Apple tv via de yugo app. Dit heeft nochtans tot afgelopen zondag perfect gewerkt. Apple tv streamt alles (YouTube, VRT nu,...) behalve een programma vanuit de yugo app. Het laden duurt enorm lang en plots verschijnt er ‘er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van dit materiaal. Probeer het later opnieuw.’  Ik probeerde reeds te streamen via de synchrone weergave, via de AirPlay-knop maar beiden werken niet!

😕 Jammer want net omwille van deze mogelijkheid om te streamen zijn we yugo geworden. 

0 Likes
Struisie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Handje vol!

YUGO streamen over AppleTV lukt niet

Ben je zeker dat je iPad gekoppeld is aan je AppleTV? Kan je een synchrone weergave geven van je iPad op je televisie via AppleTV?

Check zeker ook of je de laatste updates op beide staan. AppleTV heeft net nog een update gekregen. 

Tags (2)
0 Likes
Lena
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

YUGO streamen over AppleTV lukt niet

Beste,

 

dankjewel voor het meedenken. Alles werkt perfect met iPad en Apple tv zolang het maar niet via de yugo-app is.  Deze week nog naar een programma via de website van vier gekeken bijvoorbeeld, zonder problemen. Ook zijn alle toestellen up-to-date. Ofwel moet Apple tv gisteren bijvoorbeeld nog een update hebben gekregen. 😉

0 Likes
Struisie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Handje vol!

YUGO streamen over AppleTV lukt niet

Dan zou ik eens de YUGO-app verwijderen van je iPad en de iPad nadien uitzetten en herstarten. Dan de YUGO-app er weer opzetten en nog eens proberen.

Over welke generatie van iPad spreken we juist? Hoeveel jaar is hij?

 

Ik geef even mee hoe ik de YUGO-app telkens gebruik opdat het bij mij steeds zou werken:

Ik kies éérst een programma in de YUGO-app en laat deze heel kort even spelen op de iPad zelf. (Ik heb nog geen enkele bewerking gedaan op mijn AppleTV!) Pas dan klik ik op het symbool rechtsboven mijn iPad-scherm waarna ik mijn AppleTV kan selecteren. Pas dan lukt het mij om een synchrone weergave te verkrijgen van de YUGO-app op mijn AppleTV.

Enkel op deze manier lukt het mij telkens weer!

 

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben. 😉

Tags (3)
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

YUGO streamen over AppleTV lukt niet


@Struisie  schreef:

Ik geef even mee hoe ik de YUGO-app telkens gebruik opdat het bij mij steeds zou werken:

Ik kies éérst een programma in de YUGO-app en laat deze heel kort even spelen op de iPad zelf. (Ik heb nog geen enkele bewerking gedaan op mijn AppleTV!) Pas dan klik ik op het symbool rechtsboven mijn iPad-scherm waarna ik mijn AppleTV kan selecteren. Pas dan lukt het mij om een synchrone weergave te verkrijgen van de YUGO-app op mijn AppleTV.

Enkel op deze manier lukt het mij telkens weer!

 


Fijn dat het op deze manier lukt.

Bij Netflix bijvoorbeeld zit er echt een beveiliging ingebouwd.

Als ik op mijn iMac naar Netflix kijk geen probleem, maar van het moment dat ik Airplay inschakel om via de Apple-tv te kijken krijg in de boodschap dat er iets fout is gelopen en stop de aflevering met spelen. Je kan de overzichtspagina net alle series en zo bekijken. Maar van het moment dat je iets probeert af te spelen krijg je de foutmelding. Netflix wil namelijk niet dat dat extra schermen (die niet via dhcp werken) gekoppeld zijn. En het rare is dat de Netflix app op de Apple-tv geïnstalleerd staat. Dus je kan wel Netflix kijken via de Apple-tv.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Lena
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

YUGO streamen over AppleTV lukt niet

Beste,

 

dankjewel voor de tips maar ook nu weer helaas. 😢 Mijn iPad is een iPad pro 12,9 inch uit 2018. Zou het misschien aan de Apple tv versie liggen? Dit is nl nog ene van de eerste generatie. (Deze heeft overigens ook alle updates gehad.)  Al vind ik het dan wel raar dat alles tot vorig weekend wel perfect werkte?

0 Likes