42238
netweters
|
18639
gesprekken
|
20133
vragen
|
Ik kan al een paar dagen niet meer naar Yeloplay.be kijken via mijn TV. Zwart scherm zonder meer. Ik heb wel nog de digicorder NIET de tvbox.
TelenetTV gaat wel open maar daar kan ik geen TV kijken omdat ik geen tvbox heb.
Bekend fenomeen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb zo'n sterk vermoeden dat dit komt door een link naar browser.sentry-cdn.com. In Chrome heb ik uBlock Origin. Eén of twee weken geleden is dat begonnen. Na het inloggen op pc een zwart scherm. Met Firefox heb ik geen probleem, maar daar heb ik geen blocker in.
Ik heb al gezocht wat voor iets dat is, maar nog niets deftigs gevonden.
Nu je het zegt. In Firefox heb ik een tijdje geleden een blocker ingesteld. Misschien komt het daardoor. Ik kijk nu eenmaal niet veel TV op de PC maar een paar dagen geleden toevallig wel.
Edit: Het is wel degelijk die uBlock Origin. Uitgeschakeld voor deze pagina en het werkt.
Idem voor mij op pc !
Zou daar nooit naar oorzaak van falen zoeken.
ik gebruik verscheidene browsers : firefox, vivaldi, brave, opera....
het eerste dat ik installeer is een ad-blocker, dus bij allemaal prijs !
Gewoon app eens opnieuw installeren
Ik gebruik Fx met o.a. uBlock Origin en NoScript. Vooral die laatste geeft al eens problemen. Net om die reden heb ik een Portable Fx. Als je het INI-bestand even aanpast, dan kan je meerdere Fx'en naast elkaar draaien. Daarnaast heb ik ook een portable PaleMoon.
Ik heb net even getest en als ik de pagina toestemming geef in NoScript en uBlock Origin, dan lukt het daar ook.
@natte2 schreef:
Gewoon app eens opnieuw installeren
Wat App? Onder windows 10 op PC is dit gewoon een link naar een webpagina
yeloplay.be of voor de bezitters van een tvbox, telenettv.be
@louishufkBij mij ook niet alleen kan ik geen tv kijken omdat ik geen tvboxen heb maar wel een digicorder.
Dank kijk je yelotv op je pc hee
Had hetzelfde probleem, en de technische dienst van Telenet is al dik twee weken bezig om het (niet) op te lossen.
uBlock Origin uitgeschakeld, en YeloPlay werkt terug als een tierelier. Vreemd, want ik gebruik uBlock al jaren, en nu plots problemen?
Worden die mensen van de helpdesk dan niet op de hoogte gebracht? Misschien kunnen ze af en toe hier bij de Netweters hun licht eens komen opsteken. Leren ze nog wat bij.
Tevreden met de oplossing hier, maar niet tevreden van de helpdesk en technische dienst van Telenet.
Ik heb het nog eens nagekeken en volgens mij is het browser.sentry-cdn.com die de problemen veroorzaakt op yeloplay.be
Dus simpelweg Ublock uitschakelen op de site van Yeloplay.be en het werkt zoals voorheen. Ik zie op telenettv.be die browser.sentry-cdn.com helemaal niet verschijnen en wordt ook niet geblokkeerd.
@Ludo_Deridder Wat de technische dienst betreft wordt het voor hen moeilijk om te weten wat een kalnt allemaal op zijn computer heeft of niet heeft. Ze weten het nu voor de volgende klant die belt. De vraag stellen of Ublock is geinstalleerd of niet en ze kunnen direct een oplossing geven. Aan Telenet om dit in hun database te verwerken zodat medewerkers die vraag kunnen stellen.
Dit is de wereld op zijn kop. Waarom moet er nu plots wat gekoppeld worden aan een Amerikaanse site. Is dit AGV (gdpr) conform?
@Suzy Kan jij het belang van Telenet en de klanten eens navragen wat die sentry-centrale.com plots komt doen in yeloplay.be?
Dat komt omdat uBlock Origin gebruik maakt van lijsten en die worden regelmatig aangepast. Ik vind niet dat het de taak is van Telenet om gebruikers daarover in te lichten. Als je als gebruiker niet op de hoogte bent van dit soort zaken, dan moet je dat soort extensies niet installeren.
Het is natuurlijk zo bij veel mensen dat wanneer er ook maar iets verkeerd gaat met hun internet er direct naar de provider wordt gekeken. Wat natuurlijk voor een groot stuk de schuld is van de providers, want ze maken reklame alsof het allemaal een fluitje van een cent is. Terwijl dit in veel gevallen niet zo is. In dit geval is mijne euro ook maar gevallen omdat de installatie van een blocker ter sprake kwam want ik wist begot ook niet direct in welke richting ik moest zoeken. Wat ook bewijst dat een oorzaak vinden soms heel moeilijk is maar dat de inbreng van velen soms de oplossing biedt.