Beantwoorden
Meert5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Topicwurm! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Zwart scherm met Chromecast op Samsung TV

Sinds kort werkt Google Chromecast (zowel die van de eerste generatie als de 3de) niet meer op mijn TV (Samsung UE40H5000). Er wordt wel verbinding gemaakt en krijg het logo te zien van Google maar nadien enkel een zwart scherm. Het casten via de Flow App (of een andere app) loopt zogezegd zonder problemen maar steeds zonder beeld. Af en toe komt het geluid wel door maar steeds met een zwart scherm.

 

Beide Chromecasten werken wel nog op een nieuwer TV-toestel. 

Het resetten van de instellingen en opnieuw installeren, helpt niet.

 

Zou het kunnen dat het ene (oudere) TV-toestel niet meer compatibel is? Of kent er iemand de reden? 

 

Alvast hartelijk bedankt! 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Zwart scherm bij Chromecast

0 Likes
6 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Zwart scherm met Chromecast op Samsung TV

@Meert5 in de scherminstellingen zal uw resolutie te hoog staan, dan zal het geluid er soms doorkomen en is het scherm zwart. Sluit de chromecast op je nieuwe tv aan en zet de resolutatie op automatisch. Installeer dan de laatste firmware op je chromecast en probeer nogmaals op je oudere tv. Soms helpt dit wel. Om het goed te testen kan je youtube streamen. De stream bij youtube past zich automatisch aan aan de bron. De resolutie moet dan wel juist staan( dus voor een 1080p scherm moet ook een refresh rate goed staan. De nieuwe generatie kan 4k 60fps aan dus hou hier rekening mee als je dit wil proberen op een full hd scherm (1080p).

De 3de generatie is nog altijd 1080p 30fps dus dit zou moeten lukken als je de resolutie op automatisch zet.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Meert5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Topicwurm! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Zwart scherm met Chromecast op Samsung TV

@kristofDW Bedankt voor je uitgebreide reactie. 

Helaas kom ik er niet uit. Ik vind nergens hoe je de resolutie kan aanpassen in de instellingen van de TV. 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Zwart scherm met Chromecast op Samsung TV

@Meert5 het zijn de resolutie instellingen van uw chromecast, niet uw tv.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Meert5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Topicwurm! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Zwart scherm met Chromecast op Samsung TV

@kristofDW Kan je even duidelijk aangeven waar je deze instelling kan aanpassen? Ik kan er serieus naast kijken maar ik kan het echt niet vinden ... 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Zwart scherm met Chromecast op Samsung TV

@Meert5 Ik heb gezien dat je een chromecast hebt van de 3de generatie en ik denk dat het daar niet kan veranderd worden. Ik bedoelde eigenlijk de chromecast met afstandsbediening zoals deze  : https://www.nl.fnac.be/Google-Chromecast-2020/a15115582?gclid=EAIaIQobChMIoojD28Sc8wIVFOd3Ch1Zlg9fEA...

 
 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Meert5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Topicwurm! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Zwart scherm met Chromecast op Samsung TV

@kristofDW Nee, deze is het inderdaad niet. Maar het probleem is ondertussen opgelost. Voor de zoveelste keer een reset gedaan en nu opeens lukt het opnieuw. Raar maar waar ... 

Toch van harte bedankt om te willen helpen!