24779
netweters
|
152636
antwoorden
|
20726
vragen
|
yelo tv speelt af via chromecast, maar 'plots' (at random) gaat de chromecast over naar de 'schermbeveiling' met de natuurbeelden....iemand een idee hoe je dit uitschakelt?
vraag 2 : plots komt er een 'kruisje' met 'je kan nu niet kijken omdat je een ander tabblad bent gestart'
euh?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb wat gezocht maar blijkbaar kan je de schermbeveiliging (backdrop noemen ze het) niet uitschakelen.
Je kan het wel aanpassen zodat je eigen foto's getoond worden maar uitschakelen lijkt onmogelijk.
Waarom het bij jou op schermbeveiliging springt weet ik niet.
Google zegt dit zelf trouwens ook: "Let op: Backdrop kan niet worden uitgeschakeld. Als u alle aangepaste Backdrop-voorkeuren uitschakelt, worden er nog steeds afbeeldingen uit 'Aanbevolen foto's' weergegeven op uw tv wanneer de Chromecast inactief is."
Heb deze 2 problemen ook, ik heb gemerkt dat voor het probleem met de tabbladen zich meer voordoet als je digibox op het zelfde programma staat als het gene dat je op YeloTv aan het kijken bent. Nu speelt mijn tv met chromcast al klein half uurtje zonder wegvallen. Hopelijk is dit de oplossing
Het het probleem met de schermbeveiliging van Chromecast die opspringt doorgegeven aan de Yelo Play engineers begin vorige week. Ze gaven aan dat dit effectief nagekeken moest worden, dus bedankt om het te melden!
Het probleem met de tabbladen is eigenlijk het grootste probleem
Heb nu geprobeerd om eerst te casten voor ik een zender kies in de YeloTv app en voorlopig blijft alles spelen.
@dedeke @Ex-Netweter, maken jullie beide gebruik van een iOS toestel om te casten naar Chromecast? Want blijkbaar is er voor iOS nog een bug waaraan er gewerkt.
Deze bug heeft als resultaat dat je deze melding (tabblad) te zien krijgt. Meer specifiek: wanneer je een stream gestart hebt op je iOS toestel en je deze vervolgens cast, dan stopt de stream op je iOS toestel. Na een bepaalde tijd stuurt je iOS toestel dan ook een stop voor de casted stream. En dat mag niet gebeuren.
@SuzyHier gebruiken we enkel android. Normaal koos ik eerst een zender in de app, starte deze op en begon dan met casten waardoor de uitzending eerst begon op de tablet/smartphone en daarna pas via de chromecast
Deze morgen geprobeerd om eerst te casten via de homepage op de yeloapp alvorens een zender te kiezen en voorlopig heb ik de melding nog niet gekregen
Vooreerst bedankt voor de opvolging. Van mij is het idd een ios. iPad meer bepaald.
meest recente besturingssysteem. Stopt inderdaad met spelen (maar op youtube is dat vb ook zo). Als je cast is het normaal dat deze stopt op het toestel dacht ik?
groeten
@dedeke, klopt! Op je toestel zelf moet het inderdaad stoppen, maar blijkbaar geeft hij die opdracht na een tijdje ook door naar je gecaste stream.
@Ex-Netweter, heb jouw feedback doorgegeven en na enkele testen blijkt dat ook Android dit probleem kan ondervinden.
Het wordt momenteel alleszins verder onderzocht. Ik zal het voor jullie opvolgen en zodra hier een permanente fix of oplossing voor gevonden is, zal ik het in deze thread delen.
Ik heb zelfde probleem met iOS maar misschien work around gevonden. Speelt nu al 25 min stabiel.
ipv eerst naar eender te gaan en dan te casten heb ik
Stop casting
start Yelo opnieuw op
ga na tv kijken maar kies geen zender
cast nu eerst
kies zender
werktbbij mij
Type fout. Moet zijn:
“ipv eerst naar een Zender te gaan en dan te casten heb ik:”
@Ex-Netweter klopt, eerst casten voor je een zender kiest is voorlopig de enigste manier om te kijken zonder je de foutmelding krijgt.. sinds ik het zo doe heb ik geen problemen meer gehad
inderdaad, hier ook ok op die manier.....