Beantwoorden
Dirk15
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Yelo Play app verbreekt vaak verbinding tijdens casten

Wat is er aan de hand met de Yelo app? Een paar maanden geleden heb ik  hier al iets gepost over interne chromecasts die niet meer ondersteund werden. Heb ik opgelost door een externe te kopen, bij een Telenetwinkel, ironie. 

Maar die Yelo app werkt dus niet. Die verbreekt de verbinding met chromecast na een kwartier, halfuur, ... Je kan dan wel weer opnieuw verbinden, maar het verhaal herhaalt zich. Of je krijgt het bericht dat er 'een streamingsprobleem is'.

Dan gaan we maar naar de VRT of VTM app die probleemloos werken. Ik begrijp niet dat een groot bedrijf als Telenet, dat zelfs een abonnement aanbiedt waar je zonder digibox werkt, zoiets slecht werkend op de markt brengt. Mijn Netflix en Prime apps werken prima, idem voor VRT en VTM, Steevie, dus zeg niet dat er iets aan mijn verbinding scheelt.

Mijn vrouw heeft al gedreigd dat ze opnieuw zo'n lelijke, in de weg staande doos van een digibox gaat bestellen... The horror 😜

 

0 Likes
2 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yelo Play app verbreekt vaak verbinding tijdens casten

@Dirk15 ik ben een beetje in de war door je post, vooral door deze zinnen:


@Dirk15  schreef:

...

Ik begrijp niet dat een groot bedrijf als Telenet, dat zelfs een abonnement aanbiedt waar je zonder digibox werkt, zoiets slecht werkend op de markt brengt. 

...

Mijn vrouw heeft al gedreigd dat ze opnieuw zo'n lelijke, in de weg staande doos van een digibox gaat bestellen... The horror 😜


Als ik dit lees, stel ik me twee vragen:

 

  • Telenet biedt inderdaad een pakket zonder decoder, maar dat product heet YUGO.
    En dan moet je ook gebruik maken van de YUGO app, als YUGO klant gebruik je geen Yelo Play app meer.

  • Heb je op dit moment digitale TV van Telenet? Want zonder digitale TV (digibox/digicorder) thuis kan je geen gebruik maken van de Yelo Play app en zou dit verklaren waarom je app regelmatig crasht. 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Dirk15
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Yelo Play app verbreekt vaak verbinding tijdens casten

We hebben een Wigo 25 GB met 4 gebruikers. De digibox staat op adres van de kinderen. Op adres van mijn vrouw en ik werken we met Yelo Play en chromecast.

De Yelo app crasht niet, hij weigert bepaalde zenders te verbinden, of zoekt verbinding met chromecast maar die komt er uiteindelijk niet. 

Een workaround voor dat laatste die ik ontdekt heb, is eerst op je telefoon starten en daarna overschakelen op chromecast. Na een tijdje beland je vaak terug op het fotobeeld van chromecast, herhaalt zich nadat je terug verbonden bent. Allemaal heel onplezante dingen. Terwijl al mijn andere cast apps wel perfect werken vanop mijn telefoon (VRT, VTM, Prime, Netflix, ...)

0 Likes