De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Yugo TV app met Chromecast werkt slecht

Beantwoorden
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Vorige week overschakeld naar Yugo S en maandag ook de Chromecast ontvangen en geinstalleerd. Het is sinds dan elke avond een gevecht met die Yugo TV app om mijn beeld te kunnen casten naar de TV.. 

 

Als ik een random Youtube filmpje opzoek en cast gaat dat steeds zonder problemen, lijkt mij dus niet aan de verbinding van de Chromecast te liggen. 

In de Yugo TV app speelt de aflevering zelf altijd zonder problemen, maar vanaf dat ik begin te Casten naar de Chromecast blijft er gewoon een zwart beeld laden met onderaan de naam van de aflevering die ik probeer te casten.

 

In de Telenet App heb ik ook de WiFi test laten lopen, daar krijg ik bij alle tests steeds een rood kruis. Ook na het veranderen van het WiFi kanaal zoals aangegeven in de App.
Chromecast en modem liggen op nauwelijks 3 meter van elkaar en er staat niets tussen de modem en de TV dat het bereik zou kunnen hinderen. Maar dit is volgens mij niet het probleem - als het een probleem van ontvangst zou zijn zou ik ook de Youtube filmpjes niet kunnen casten.

 

Vanaf het moment dat ik beeld heb durf ik ook niet meer te zappen uit angst om terug een half uur op een zwart scherm te moeten kijken.. Na verloop van tijd geef ik het gewoon op en kijk ik terug TV via een browser op mijn PC.

Beantwoorden
10 reacties
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 588
Lezersgoud. Respect! En wanneer slaap jij? It's your first party! JACKPOT!

Misschien kan de Native Apple TV app voor YUGO TV: geen casten meer nodig.  

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ik gebruik de Yugo TV app voor Android

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! Hi there! Hallo! Welkom!

Bij mij net hetzelfde verhaal als hierboven beschreven van dag 1.

We kijken voornamelijk Netflix, maar sinds kort zijn er weer enkele series die we willen volgen op de zenders.

De Yugo-app geeft een hele hoop frustraties. Casten vanaf dezelfde GSM maar dan met apps als youtube, twitch, netflix, ... geeft nooit problemen.

Bij terug- of voortspoelen met Yugo gegarandeerd gedaan met kijken voor een heel lange tijd.

 

Ik snap dat het een relatief 'nieuw' product is, maar mijn geduld begint op te geraken. Waarom wordt hier niets aan gedaan? Dit is al ruim 6 maanden hetzelfde verhaal!

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there! En we zijn vertrokken!

Hoi,

 

Hier ook exact hetzelfde probleem wanneer we naar de tv casten. Ik heb een WiFi versterker op een halve meter van de chromecast vandaan staan, dus aan een slechte verbinding kan het niet liggen.

 

Zeer frustrerend als je net voornamelijk de yugo app wilde gebruiken om naar je tv te casten...

 

Als ik lees dat deze problemen al 6 maanden aanslepen, hoop ik dat dit ondertussen als een geëscaleerd probleem wordt aangepakt...

 

Graag had ik feedback hieromtrent van Telenet zelf?

 

Met vriendelijke groeten,

Hannes

0 Likes
Beantwoorden
sb Freshman Superweter
Freshman Superweter
Berichten: 3254
Netweters’ orakel! It's your third party! Topic held(in)! Jij bent een ware apostel.

@Hannes1  schreef:

Graag had ik feedback hieromtrent van Telenet zelf?


Dan stel ik voor dat je contact opneemt met Telenet.

  Bjørn (sb) | Krak
  Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Daar zeggen ze dat je op www.netweters.be een post moet maken voor deze problemen.

Zelf ook héél teleurgesteld dat Telenet hier zelf geen moeite voor doet. Je moet hier maar hopen op goodwill van anderen.

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! Hi there! Hallo! Welkom!

Ik heb een klacht aangemaakt bij Telenet en werd de volgende dag opgebeld door iemand van Telenet. De persoon in kwestie kon me geen inhoudelijke feedback geven en bedankte mij voor het omschrijven van het probleem.

Maar verder komen we niet. Het enige wat ze opperde was dat Telenet misschien iets te vroeg dit product op de markt heeft gebracht.

Op zich ben ik wel blij dat ze persoonlijk contact opnemen, maar mijn probleem is niet verholpen. En als ze met een onafgewerkt product op de markt komen en wel de volle €100 per maand aanrekenen, zonder compensatie voor het malfunctioneren, maar dan wel gewoon de prijs indexeren, dan vind ik niet dat je als bedrijf een signaal geeft dat je je klanten apprecieert.

En het ergste van al is het uitblijven van officiële informatie. Moest Telenet erkennen dat de Yugo-app niet presteert zoals die zou moeten, melden dat hier aan gewerkt wordt, een mogelijke ETA doorgeven en een (welverdiende) compensatie aanbieden, dan voel je je als klant tenminste geapprecieerd.

Ik vermoed dat de volgende stap zal zijn om de mensen die Yugo gebruiken, gezamenlijk een dossier te laten indienen bij de ombudsdienst of testaankoop. Want zo kan het toch niet verder gaan... my two cents.

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Hallo! Welkom! De kop is eraf!

Hallo,

 

Ook hier problemen.

Ik probeer te casten mbv de knop in de app vanaf mijn iphone naar mijn marantz en ik krijg enkel geluid te horen.

Ik krijg geen beeld.

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! Hi there! Hallo! Welkom! De kop is eraf!

Hier Yugo sinds het voorjaar. Het principe sprak me aan, eindelijk weg met de digibox en alles via streaming. Aangezien we redelijk vaak Netflix ea. streamingsdiensten gebruiken was ik blij om te horen dat Telenet hierop inzette.

 

Na een half jaar Yugo heeft het me vooral een hoop frustratie bezorgd. De eerste maanden dacht ik dat de kinderziektes er wel zouden uitgaan, maar sinds de zomer is het alleen maar erger geworden. Ik nam verschillende keren contact op met Telenet, maar kreeg steeds dezelfde feedback: de app verwijderen, modem opnieuw opstarten,... Vaak heb ik gedacht dat het probleem hier thuis lag door een te lage downloadsnelheid. Ontelbare keren speedtests uitgevoerd soms met (in piekuren) bedroevend lage resultaten.

 

In oktober werd ik gecontacteerd door een, overigens heel vriendelijke, dame die me zei dat mijn verhaal niet het enige was. Het was de eerste keer dat ik iemand van Telenet hoorde zeggen dat het probleem in de Yugo-app lag. Volgens haar was het casten naar een Chromecast datgene wat mis liep. Ze vroeg me om bij te houden wanneer de problemen zich voordeden. Ik vond niet dat dit mijn job was, maar na alle miserie heb ik dit toch een weekje gedaan en doorgestuurd. Er werd zelfs gesproken over een compensatie. Niets meer van gehoord...

 

Deze week is er blijkbaar een update gebeurd in de app, ik zie een ander lettertype onder de programma's. Het beeld blijft nu en dan hangen (geluid loopt door), een aflevering stopt middenin om dan opnieuw te beginnen, de beeldkwaliteit is soms bedroevend slecht.

 

Wat me het meest stoort is dat de dame bij Telenet me ook niet kon zeggen wanneer de problemen van de baan zullen zijn. Ondertussen betaal ik €100/maand om me dagelijks te frustreren als de boel opnieuw vastloopt. Een leider in de telecom die een nieuw product op de markt brengt en dit met veel bravoure aankondigt, neemt toch wel veel risico.

Hoe komt het dat het een half jaar duurt om een app vlot draaiend te krijgen? En waarom is het zo moeilijk om tegen een klant te zeggen dat de problemen binnen afzienbare tijd opgelost zullen zijn? 

 

Ik heb het in elk geval gezien. Spijtig, want ik blijf het idee van streaming genegen, maar niet meer via Yugo.

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 588
Lezersgoud. Respect! En wanneer slaap jij? It's your first party! JACKPOT!

@PieterVi een goed alternatief: Tadaam. €40/maand met TV-app (& Apple TV app) & onbeperkt internet via 4G. Helemaal geen kabels meer dus 😉 

Beantwoorden