Beantwoorden
Hansie1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

Goeie dag,

Mijn vrouw en ik bezitten als smartphone elk een ZTE BLADE V8 . Deze toestellen zijn bij een Telenetwinkel aangekocht.

Nu krijg ik van mijn bank een bericht dat ik hun app om te bankieren  niet meer kan gebruiken op mijn en mijn vrouw haar toestel

wanneer zij hun volgende update van de app doorvoeren.

Kan de software van ons gsm toestel geupdate worden ? dit is bij mijn weten nog nooit gebeurd.

De software versie is MiFavor 4.2 TELENET_BE_BV0800_V1.5 van 2018.

Deze toestellen voldoen beide nog perfect en ik zou het jammer vinden om deze te moeten vervangen.

Dank bij voorbaat

mvg

Hans

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Systeemsoftware telefoon update 

0 Likes
19 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

@Hansie1 

Welke min vereiste vraagt je bank van android versie?

Hoelang geleden heb je laatste security update gedaan?

Toen je de gsms kocht waren ze android 7, weet niet tot welke versie jullie hebben kunnen updaten? 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Hansie1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

Goeidag.

De minimum vereiste van de bank moet navragen,ik had net het berichtje ontvangen in mijn app.

Er zijn nog nooit updates van de android 7 gebeurd ,ik zou niet weten hoe dat moet.

Security update ken ik ook niet. bij de instellingen onder updates zie ik staan:

MiFavor 4.2 huidige versie: TELENET_BE_BV0800_V1.5 met daaronder : uw software is up to date.

Deze dateert van 2018. de telefoons staan ingesteld op automatisch zoeken naar updates ,als ik dit eens uit vink en weer aanvink zoekt

hij eventjes en zegt hij dat de software up to date is.

Het moet toch mogelijk zijn om de android te updaten? maar ik heb daar geen ervaring mee

Alvast bedankt voor uw respons

mvg

Hans

0 Likes
Hansie1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

Goeidag,

Ik ben  te weten gekomen dat Android 8 minimum vereist is voor de bank app.

Ik weet niet hoe ik veilig een officiele  versie daarvan op de telefoons kan zetten,

ik heb daar geen ervaring mee. Ik denk zelfs dat die MiFavor versie iets van Telenet

zelf is dat niet meer word ondersteund want ik vind daar niets over en de automatische

updates werkt ook niet.

Ik hoop dat het mogelijk is om een update uit te voeren.

Nogmaals dank bij voorbaat

mvg

Hans

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

@Hansie1 


@Hansie1  schreef:

Goeidag,

Ik ben  te weten gekomen dat Android 8 minimum vereist is voor de bank app.

Ik weet niet hoe ik veilig een officiele  versie daarvan op de telefoons kan zetten,

ik heb daar geen ervaring mee. Ik denk zelfs dat die MiFavor versie iets van Telenet

zelf is dat niet meer word ondersteund want ik vind daar niets over en de automatische

updates werkt ook niet.

Ik hoop dat het mogelijk is om een update uit te voeren.

Nogmaals dank bij voorbaat

mvg

Hans


De minimum vereiste moet voldaan worden om compatibel te zijn.

Je toestel is van 2017 met android 7. Als er nieuwe updates uitkwamen voor security of android updates, had je telefoon dit normaal allang moete aangeven, en kon je op die melding drukken en dan updaten. (Heb je al eens gekeken bij systeem-systeemupdate?)

Aangezien er geen updates meer worden gevonden, word je toestel niet meer ondersteund. Sorry... Maar zelf ergens android versies downloaden zal niet lukken.

Voor je ander toestel koopt, raad ik je aan naar de release datum te kijken (hoe recenter hoe beter) en hoeveel jaar security updates en android updates je krijgt.

Bijvoorbeeld als je met android wil blijven werken, raad ik je samsung aan. Sommige samsung A versies en veel van de Samsung S series geven bv 5j security updates, en 4 android updates. Dus als je android 12 hebt, gaat ie mee tot android 16 bv.

Dat wil zeggen dat je dan nog lang met je smartphone apps aan hun minimum kan voldoen tegen dat het minimum android 16 is.

Ook voordeel van nieuwe telefoon is, laatste android versie, hoger dan de 3gb ram die je maar hebt, sneller en een veel betere en hoger accu dan je nu hebt (ook is ze niet alleen groter maar ook nieuwer)

Natuurlijk moet jij zelf beslissen moest je in geval van nieuwe smartphone beetje zelf je ding en prioriteit stellen van wat het toestel maar moet kunnen, waar jouw prioriteiten best bij aansluiten en dergelijke.

De tekst die ik schreef is louter informatief en zeker niet bedoelt om je te overhalen tot iets

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

@Hansie1 De firmware zal door Telenet zelf geïnstalleerd zijn, maar je kan altijd de MIUI 12 van Xiaomi proberen te installeren. Dit zou moeten werken.

Een andere optie is een standaard android os installeren op je gsm.

Nog een anderen optie is een nieuwe gsm 😃


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hansie1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

Bedankt voor uw snelle reacties op mijn vraagstelling.

Ik had wel al gedacht dat we zullen moeten investeren in nieuwere toestellen.

Ik vind dit zeer jammer want beide toestellen (van mijn vrouw en ik ) zijn nog zo goed als nieuw.

Ook ben ik bang dat je niet alles vanop je huidige toestel kan overzetten naar een nieuw toestel ,

en zo ook altijd wel wat data kwijt geraakt.

Ik weet niet of je een backup van alles kunt maken op PC en dan terug kunt plaatsen op de nieuwe gsm van

een ander merk.

Dank

mvg

Hans

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

Smartphone van 139 euro?

Die gaat inderdaad geen 5 jaar mee.

Een update voor Android 8 voor dit toestel is er niet.

Ik raad aan om een toestel onafhankelijk van een operator te kopen in een hogere prijsklasse en met een recente Android-versie en releasedatum.

Ter info, momenteel is Android 14 de recentste versie. Specificaties van toestellen kan je nakijken op https://www.gsmarena.com/

0 Likes
Hansie1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

hallo,

Denkt u dat ik probleemloos die MIUI 12 van Xiaomi kan instaleren op de ZTE BLADE V8 ?

Ik ben leek op dat gebied . 

Als dit veilig kan gebeuren , zou u me een soort guide throug kunnen geven?

Ik veronderstel dat u daar dan kennis van heeft?

Dank bij voorbaat

mvg

Hans

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

@kristofDW 

Dat wist ik niet 🫤👍

Btw wel rekening houden met wat de gsm specs aankan. En zomaar een andere android erop zetten zowel van ander merk als losse A8..? Kan dit wel? Zonder custom rom erop te zette?

@Hansie1 

Alles is over te zetten door middel van alles op pc te zetten van fotos, documenten, videos....

@Ex-Netweter 

Kleine correctie meeste toestellen moeten nog A13 ontvangen, A14 in nog niet bedoelt voor algemene uitrol

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Hansie1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

Dank u allemaal voor de respons.

Wat betreft installeren van nieuwere Android, ik vind wel hier en daar op internet wel sites waar je de upgrades kan downloaden

via torrent , maar ik betrouw dit toch niet hoor wegens geen kennis hiervan.

Betreft verlies van data ben ik bang van telefoonnummers en e-mail kwijt te raken;

Ik weet niet of je bij een nieuw e-mailprogramma op de nieuwe telefoon nog je vorige binnengekomen e-mail binnenkrijgt.

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

@Hansie1 

Je kan mss eens kijken op de officiële site van toestel, of er daar mss een nieuwe update staat.

Raar dat torrent sites wel de nieuwe update aanbieden maar dan nergens officiëel.

Hiermee moet je oppassen als deze werken, zien ze er gewoon normaal uit, maar achterliggend gaan er allerlei kwaadaardige processen die je echt niet mee wil maken.

Op gebied van email, is kwestie van op nieuwe gsm je mail programma te installeren en je login gegevens en mss de server instellingen. Als je de mail als imap account kiest, blijven alle mails op server en gsm. Als pop account, zullen de mails gedownload worden op het toestel waarmee je ze hebt binnengehaald maar verdwijnen van server.

Voordeel van imap is, als je mails bekeken hebt, deze ook zichtbaar zijn op laptop, en op ke tablet en... Dat is voordeel.

Met contacten kun je 2 dingen kiezen.

1. Je verplaatst ze naar sim kaart, onthoud puur basis naam en tel nr.

2. Je maakt google account aan, en dan kan je tel.nrs opslaan in cloud. Met meer gegevens. Gsm kwijt, kapot, gestolen, nieuwe... Via google account zet je deze terug op je nieuwe telefoon.

 

Edit:

Je kan je toestel upgraden doormiddel van je telefoon te rooten las ik net. Groot nadeel, je moet er ander firmware opzette ben je alles kwijt (dus goed backupoen), groter nadeel eens telefoon geroot is, kan je bv geen bank apps, of telenet tv app en nog vele andere niet meer gebruiken. Dus dit lijkt me niet de goede oplossing

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

@DeLLiAnO je moet inderdaad rekening houden met de specs, maar je kan beginnen met een lagere versie en dan zo verder opbouwen.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

@kristofDW 

Denk in geval van @Hansie1 dat ie beter gewoon nieuw toestel neemt van beter ondersteunde merken, en dan is het overzetten van instellingen, apps, opslag, accounts veel makkelijker in toekomst elke malen nieuwe gsm neemt omdat ze beiden zelfste merk type zijn. Bv: samsung naar samsung. Daar ook dat TS beperkte kennis heeft.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Kan software van ZTE Blade V8 nog naar Android 8?

@Hansie1 Of je koopt een iphone, en krijgt veel langer systeemupdates en veiligheidsupdates, ik heb hier nen Iphone X liggen uit 2017, die krijgt nog meer dan twee jaar systeemupdates en nog zeker 5 jaar veiligheidsupdates.

0 Likes