Beantwoorden
Neddy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Levertijd Samsung S21 FE

Hallo, 

Op 20 januari bestelde en betaalde ik bij Telenet online een Samsung S21 FE. De dag nadien kreeg ik een bericht dat de telefoon niet in voorraad is en ik een bericht zou krijgen wanneer het toestel terug beschikbaar is. Ondertussen krijg ik dagelijks hetzelfde bericht toegestuurd, en zit ik nog steeds zonder smartphone. Bij Telenet is niemand te bereiken, en omdat ik graag zicht zou krijgen op de levertermijn en indien die te lang is eventueel een ander vergelijkbaar toestel zou willen vragen, probeer ik langs deze weg te informeren naar een oplossing. Iemand een idee? 

 

Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: Samsung S21 FE

0 Likes
9 reacties
Ex-Netweter
 

Levertijd Samsung S21 FE

Als Telenet het toestel niet op voorraad heeft, kan Telenet dit onmogelijk leveren of meedelen wanneer het geleverd zal worden.
Het is een heel leep trucje van Telenet om hun klanten te verleiden om een toestel met korting te bestellen en te betalen zonder op voorhand de voorraad of leveringstermijn op de website mee te delen.

Wettelijke leveringstermijn is 30 dagen, daarna is Telenet in gebreke en moeten ze op jouw vraag een oplossing voorstellen.
Je geld terugvragen lijkt me dan een redelijke eis.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Levertijd Samsung S21 FE

Sommige mensen hebben een verwrongen geest en zien overal het werk des duivels in.

De meeste zaken die verkeerd lopen, gebeuren uit lompigheid, zelden uit kwade wil.

Als men iets beweert, moet men dat ook kunnen bewijzen. Dat Telenet een heel leep trucje toepast om hun klanten te verleiden om een toestel met korting te bestellen en te betalen zonder op voorhand de voorraad of leveringstermijn op de website mee te delen.  Dit niet bewezen feit komt uit de geloofsovertuiging van de beweerder. Dit is nu eens een typisch voorbeeld hoe komplottheroriën gecreëerd worden. Inspelen op een oprechte misnoegdheid van de klant met als reactie valse beweringen. Als dat genoeg vertelt wordt, zal dat wel waar zijn, is achteraf de gedachte bij velen. Leugens moeten daarom in de kiem gesmoord worden.

Neddy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Levertijd Samsung S21 FE

Bedankt voor het antwoord. Het is inderdaad niet netjes van Telenet om de voorraad niet bij aankoop te vermelden maar pas daarna te zeggen dat er geen voorraad is. Hebt u enig idee waar ik dan terecht kan wanneer die 30 dagen verstreken zijn? 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Levertijd Samsung S21 FE

Bij Telenet zelf, staat in de verkoopsvoorwaarden: https://toestellen.telenet.be/terms-of-sale

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Levertijd Samsung S21 FE

Het zou ook nog kunnen dat ze er niet meer aan geraken aan deze oude modellen

Wel met kleuren olive en lavender (128 gb ) daar is stock van bij samsung maar wat is stock

Ze geven extra korting om van af te zijn zie ik op samsung zelf

Natuurlijk de s23 gaat het zeer hard zeker de korting er op is een mooie korting

 

0 Likes
Neddy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Levertijd Samsung S21 FE

We zijn ondertussen al bijna een maand verder, en nog steeds geen (zicht op) een smartphone. Bij het contacteren van hun klantendienst via chat kreeg ik volgend antwoord: 

 

Ik kan me inbeelden dat dat niet fijn is, Eddy. Helaas zijn wij afhankelijk van de leveringen van Samsung. Van hieruit hebben we helaas ook geen zicht op toekomstige leveringen. Zodra je bestelling is geplaatst, kan je ze niet meer annuleren. Je kan ze wel aan de deur weigeren bij levering. Van zodra wij het toestel terug ontvangen, kunnen we overgaan tot een terugbetaling. Je kan wel nu al een ander toestel dat in voorraad is bestellen. Je kan ons volledige overzicht van toestellen hier terugvinden: https://toestellen.telenet.be/. Mijn excuses voor het ongemak. Jeroen

 

Nadien heb ik ook nog eens gebeld naar Telenet, en na een half uur wachten kreeg ik van de persoon aan de lijn te horen dat ze eigenlijk geen enkel perspectief kunnen geven wat de levertermijn betreft. De boodschap was: "Je zal moeten wachten." Ik heb gevraagd of dat dan een maand, twee maanden, een half jaar of langer zou zijn. Ook daar had men geen antwoord op. Ik vind dit echt niet kunnen. Ofwel geef je bij niet tijdig leveren je klanten een perspectief, ofwel geef je hen de kans om af te zien van de bestelling. Te meer omdat er bij het bestellen zelf geen out of stock vermelding bij het artikel stond. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Levertijd Samsung S21 FE

Telenet doet strikt genomen niets illegaals. Niet jammeren, je bent volwassen en je hebt er zelf voor gekozen om een toestel te kopen zonder contractuele afspraak van de leveringstermijn.

De wettelijke leveringstermijn van 30 dagen is nog niet verstreken, daarna kan je je recht uitoefenen: https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/opkomen-voor-uw-rechten/uw-aankopen/een-aa...

Stel Telenet gewoon in gebreke 30 dagen na de bestelling. Eis daarbij onmiddellijke terugbetaling van het volledige bedrag.

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Levertijd Samsung S21 FE

@Ex-Netweter 

Je geeft de juiste feedback, maar wil je stoppen met je "niet jammeren" "eigen schuld" volwassen genoeg" enz comments? Bedoeling is om info te verschaffen en niet op de mensen neer te kijken of te denigreren. Je reactie zal nu wel zijn "doe ik niet, ik zeg de waarheid". Maar dat kan ook zonder die onnodige kleinerende praat.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Ex-Netweter
 

Levertijd Samsung S21 FE

Ja, sorry,  ik snap dat de klant niet tevreden is, maar Telenet is pas in gebreke vanaf 20 februari. Geen dag vroeger. Ik dacht dat dit in mijn post van 6 februari al duidelijk was.

Dus ja, een teleurstellend en nutteloos contact met de klantendienst was te voorzien en dat is jammer, ik hoop dat de klant maandag z'n geld kan terugkrijgen.